Wat zou jij willen betalen voor deze stallingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:09

Jetta schreef:
Ik wil een paddockparadise. Zonder krachtvoer. Met buitenbak. Met inloopstal , zodat paard kan kiezen of het wil schuilen voor wat dan ook. Anders is het geen paddock paradise.
Als ik er één in de buurt spot, verhuis ik hem direct. Helaas...er is er geen een.

Ik ken het probleem ;(
Ik ga direct met je mee...

maralyn

Re: Wat zou jij willen betalen voor deze stallingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 10:07

Omdat er toch vraag is voor een pp en 24/7 zet ik er nog 3 bij.

5.
Paddock paradise.
Met schuilmogelijkheid.
Een schuur met kasten en een poetsplaats.
Super uitrijmogelijkheden.
Geen bak maar binnen 20 minuten stappen op een vereniging locatie met binnen bak.
Onbeperkt ruwvoer op de tracks van 80 x 60 en de tracks van 7 meter breed.
Beperkt weidegang.
Dagelijks gemest.
All in. Omdat dat makkelijker is voor de eigenaren.
Geen kantine. Wel wc.
Brok moet je zelf voeren.

6.
24/7 met verhoogde betegelde plekken voor voerruiven en schuilplekken.
Land van 120 x 80. Elke avond er n strook bij.
Een goede buitenbak.
Een schuur met 5 noodstallen.
Waar ook de poetsplaats aanwezig is.
Onbeperkt ruwvoer.
Krachtvoer zelf geven.
Uitrijmogelijkheden redelijk. Wel op 20 minaafstand n groot bos met ruiterpaden.
Wc aanwezig.
Mesten gebeurd om de beurt. Dit wordt per weiland blok besproken.
Geen kantine.

6.
Natuurpark van 8 bij 19 km.
24/7 land.
Natuur beekjes.
Wandel gebied voor de mensen.
Wordt niet gemest. Wel indien nodig gemaaid door gemeentebestuur.
Geen krachtvoer.
Geen wc bij het land.
Schuilmogelijkheden door bossingels.
Bij betreffende vereniging 10 minuten fietsen vanaf de dichstbijzijne opening.
Wc. Warme kantine bij de binnenbak en koffie en thee.
Een poetsplaats.
Geen zadelkast.
Binnen en redelijke onverlichte buitenbaan.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:19

4 €160. Erg jammer dat er geen bak is, wel super plek voor pensioen ofzo.
5 €120. Klinkt helemaal super, zou m'n paarden daar wel neerzetten. Maar weiland is nou eenmaal goedkoper dan losse stallen..
6 €50 zonder bijvoeren, €80 als er wel bijgevoerd wordt. Zou mijn paarden er niet willen hebben staan. Te groot en te weinig toezicht. Geen bak of iets voor je spullen direct bij de paarden.. Super onhandig lijkt me. Mensen die daar wandelen gaan hoogstwaarschijnlijk brood voeren enzo..

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:28

Stal 1; 260
Stal 2; 280 maar zou er zelf niet staan
Stal 3; 260

Stal 4,5 en 6 zou ik ook niet gaan staan en ik heb verder ook geen idee hoe de prijzen daarvan zitten dus daar hou ik me buiten. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 10:29

noorhermans1 schreef:
Stal 1; 260
Stal 2; 280 maar zou er zelf niet staan
Stal 3; 260

Stal 4,5 en 6 zou ik ook niet gaan staan en ik heb verder ook geen idee hoe de prijzen daarvan zitten dus daar hou ik me buiten. :)

Maar wat heb je er voor over?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:32

Niks, ik zou daar niet gaan staan. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 10:45

noorhermans1 schreef:
Niks, ik zou daar niet gaan staan. :)

Kijk :D Dat is een heel duidelijk verhaal!!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:56

Voor 6 zou ik ook niks over hebben, denk dat ik m'n paard daar niet meer terug zou vinden :') Lijkt me verre van handig.

Stal 5 lijkt me ideaal, hier zou ik rond de 150 euro voor over hebben. Stal 4 lijkt me ook een betere optie dan stal 1, 2 en 3 maar ik heb niet echt verstand van wat normale prijzen zijn voor een paddock paradise. Ik denk ook rond de 150?
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 09-05-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:59

voor 4 en 6 niks. want ik zou daar absoluut niet gaan staan
voor sta; 5 220-300

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:24

maralyn schreef:
Omdat er toch vraag is voor een pp en 24/7 zet ik er nog 3 bij.

5.
Paddock paradise.
Met schuilmogelijkheid.
Een schuur met kasten en een poetsplaats.
Super uitrijmogelijkheden.
Geen bak maar binnen 20 minuten stappen op een vereniging locatie met binnen bak.
Onbeperkt ruwvoer op de tracks van 80 x 60 en de tracks van 7 meter breed.
Beperkt weidegang.
Dagelijks gemest.
All in. Omdat dat makkelijker is voor de eigenaren.
Geen kantine. Wel wc.
Brok moet je zelf voeren.

6.
24/7 met verhoogde betegelde plekken voor voerruiven en schuilplekken.
Land van 120 x 80. Elke avond er n strook bij.
Een goede buitenbak.
Een schuur met 5 noodstallen.
Waar ook de poetsplaats aanwezig is.
Onbeperkt ruwvoer.
Krachtvoer zelf geven.
Uitrijmogelijkheden redelijk. Wel op 20 minaafstand n groot bos met ruiterpaden.
Wc aanwezig.
Mesten gebeurd om de beurt. Dit wordt per weiland blok besproken.
Geen kantine.

6.
Natuurpark van 8 bij 19 km.
24/7 land.
Natuur beekjes.
Wandel gebied voor de mensen.
Wordt niet gemest. Wel indien nodig gemaaid door gemeentebestuur.
Geen krachtvoer.
Geen wc bij het land.
Schuilmogelijkheden door bossingels.
Bij betreffende vereniging 10 minuten fietsen vanaf de dichstbijzijne opening.
Wc. Warme kantine bij de binnenbak en koffie en thee.
Een poetsplaats.
Geen zadelkast.
Binnen en redelijke onverlichte buitenbaan.

Stal 4 (neem aan dat de cijfers niet kloppen) zou ik denk ik niet gaan staan, wegens geen bak en beperkte weidegang. Jammer dat veel pp's nauwelijks weidegang bieden. Ik zou er wel gaan kijken en willen weten hoeveel weidegang dan, en hoe de rest van de pp er uit ziet en hoeveel paarden enz.

Stal 5 klinkt goed, afhankelijk van hoeveel paarden er staan? 120 x 80 vind ik niet zo groot om jaarrond in te leven, of is dit exclusief paddock oid? Ook hou ik niet van strookbegrazing, namelijk omdat mijn paard als laagste in de rangorde altijd kan fluiten naar het nieuwe strookje. Dus de moeite waard om te gaan kijken, maar geen idee of ik het zou doen.
Als blijkt dat het een stabiele kudde is op voldoende ruimte en er zou voldoende gras zijn ben ik bereid een bedrag rond de 300,- te betalen (natuurlijk als het bereikbaar zou zijn voor mij, dus in mijn regio)

Stal 6: een groot natuurgebied klinkt voor mij op zich heel goed, maar: wandelaars door het gebied? Nee dank je, daar zou ik direct op afknappen. Geen vreemde mensen aan mijn paard. Daarnaast: veel te onpraktisch. Als je wil gaan rijden moet je eerst als je pech heb bijna 20 km lopen voordat je je paard ontdekt? En dan moet je naar de vereniging lopen om te kunnen poetsen en zadelen? Neuh, gaat m ook niet worden,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil bereiken met dit topic ts?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 12:40

Wat ik probeer met dit topic, is inzichten te krijgen.
Wat is de smaak van de hedendaagse ruiter, wat wil de hedendaagse ruiter.
Hoe kunnen stal eigenaren hun stallen voorzien van de juiste omstandigheden dat stallen aantrekkelijker worden.

Mensen verkiezen steeds meer de comfort voor hun paard, als de comfort voor hunzelf.

Waarom ik bakken en dat soort dingen er express niet bijzet, is omdat het in meerdere gevallen zo zou kunnen zijn. Een aantal hier in de buurt met een PP, hebben geen bak, omdat ze hun land zo optimaal mogelijk voor hun paarden willen beschikken. Vaak wordt hier dan gesproken over 1 a 2 paddock paradises. Veel pp houders, kiezen er voor, om paarden 4 tot 8 uur op het gras te houden.
Logisch, nederlands gras is erg vet. En voor sommige paarden letterlijk en figuurlijk dodelijk als de daar dagen in blijven staan (denk aan shetlanders en andere sobere rassen.)

Veel al zie ik, in de buurt, dat het vaste groepen zijn, tussen de 5 en de 10 paarden.
Met meer paarden, worden de paradises en stallingen on aantrekkelijker.

Kort om: Mijn doel is het onderzoeken, hoe staleigenaren hun stallen aantrekkelijker kunnen maken.
Met een aantal voorbeeld stallen heb ik contact, of sta ik zelf.
En ook deze stallen die ik ken, waren benieuwd naar wat de vraag van de pensionklant nu eigenlijk is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:43

Stal 1.
€ 200

Stal 2.
Absoluut geen optie; swinters ophokken.

Stal 3.
€ 225 vanwege verbeterde uitrijmogelijkheden

Stal 4.
€ 150 door gebrek aan rijbak

Stal 5.
€ 225; klinkt goed.

Stal 6.
€ 100; zou voor mij geen optie zijn, of je hebt een pensionado.

Ik reken wel voor Paarden. Voor pony's zou ik zeker lagere bedragen verwachten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:53

Paddock paradise spreekt mij niet aan.
Meestal betekend dat te weinig grond voor teveel paarden.

Ophokken is ook niks.

Stal 3 te weinig mesten en geen duidelijkheid in het aantal uren buiten.

Dus geen van die stallen spreekt mij aan.

Ik wil een stal die dagelijks de paarden buiten heeft voor 8 uur minimaal.
Zonder modderbende. Wat dus meestal betekend voldoende land hebben
Of niet alleen maar aan het geld denken en teveel paarden houden.
Stallen dagelijks mesten.
Ruim voldoende hooi.
En een fatsoenlijke buitenbak.

En dat heb ik nog altijd gevonden voor onder de 200 euro.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:56

Stal 1 280
stal 2 geen cent
stal 3 280

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:59

maralyn schreef:
Wat ik probeer met dit topic, is inzichten te krijgen.
Wat is de smaak van de hedendaagse ruiter, wat wil de hedendaagse ruiter.
Hoe kunnen stal eigenaren hun stallen voorzien van de juiste omstandigheden dat stallen aantrekkelijker worden.

Mensen verkiezen steeds meer de comfort voor hun paard, als de comfort voor hunzelf.

Waarom ik bakken en dat soort dingen er express niet bijzet, is omdat het in meerdere gevallen zo zou kunnen zijn. Een aantal hier in de buurt met een PP, hebben geen bak, omdat ze hun land zo optimaal mogelijk voor hun paarden willen beschikken. Vaak wordt hier dan gesproken over 1 a 2 paddock paradises. Veel pp houders, kiezen er voor, om paarden 4 tot 8 uur op het gras te houden.
Logisch, nederlands gras is erg vet. En voor sommige paarden letterlijk en figuurlijk dodelijk als de daar dagen in blijven staan (denk aan shetlanders en andere sobere rassen.)

Veel al zie ik, in de buurt, dat het vaste groepen zijn, tussen de 5 en de 10 paarden.
Met meer paarden, worden de paradises en stallingen on aantrekkelijker.

Kort om: Mijn doel is het onderzoeken, hoe staleigenaren hun stallen aantrekkelijker kunnen maken.
Met een aantal voorbeeld stallen heb ik contact, of sta ik zelf.
En ook deze stallen die ik ken, waren benieuwd naar wat de vraag van de pensionklant nu eigenlijk is.

Okee, duidelijk!
Wat ik zie is dat veel pp's op andere groepshuisvesting meer gericht lijken te zijn op de wat sobere/koudbloed types. Weinig schuilmogelijkheden en weinig gras.
Ik heb een NRPS die graag op de wei staat en dat ook 24/7 kan zonder dik te worden. Met slecht weer moet ze een regendeken op en ik vind uit de wind en regen kunnen staan een must voor haar. Zeker in de winter.
Daarom zoek ik iets wat momenteel nog onvindbaar lijkt (althans in mijn regio): een pp/groepshuivesting. Jaarrond buiten maar wel met schuilmogelijkheden (voldoende voor alle paarden) en zoveel mogelijk weidegang. Kleine, zorgvuldig samengestelde kudde en echt voldoende ruimte*
Maar om mijn paard gezond te houden heb ik ook een rijbaan nodig met goede bodem.
En ik wil graag goede uitrijmogelijkheden. Als ik hier een dergelijke stal zou kunnen vinden zou ik daar zeker 300,- voor over hebben. Ook als ik daarbij zelf moet helpen met uitmesten en voeren ed. Dit vind ik geen enkel probleem. Een kantine hoeft voor mij niet. Een wc is wel fijn en een ruime zadelkast.
Ergens overdekt kunnen poetsen is ook fijn.

*Ik ben bij een pp gaan kijken waar zeven paarden staan op 1 hectare. Onderdeel van die hectare is de rijbak en de wei, waar ze twee uur per dag op mogen in de zomer. De rijbak en de wei gaan dus van de leefruimte van de paarden af. Ik vind de leefruimte die overblijft (een track rondom de wei en de bak) dus te klein. Ook was er 1 afdak om te schuilen. Dat vind ik onvoldoende (mijn paard gaat daar al niet onder staan als er al iemand anders staat) en nou ja, twee uurtjes op de wei in de zomer is mij ook veel te kort. Grazen is imo juist heel natuurlijk gedrag wat ik mijn paard erg graag gun.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 09-05-15 13:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:01

De eerste drie zou ik niet willen staan.
4 en 5 ergens tussen de 200 en 250. 24/7 buiten hoeft ook niet voor niks te zijn (wat veel mensen bijna verwachten. En nr 6..... Ik zou daar gaan staan als 4 of 5 niet in de buurt zou zitten maar zou niet mn eerste optie zijn. Maar ook dan denk ik aan een bedrag van rond de 200 euro

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:10

Nikass, KLOPT!

Het is op dit moment nog heeeeel erg moeilijk om dat juiste te vinden.

Zelf zou ik liever ook op een PP staan. Maar hier in de buurt, met de faciliteiten die ik zoek, is dat onmogelijk.

Wij zien ook, te vaak, dat er te veel paarden op een pp staan, en paarden die lager in rangorde zijn, vinden dit vaak al verschrikkelijk!

Zelf zijn mijn eigen wensen:
Een aantal ruime paddock paradises, geselecteerde groepen op karakter.
Tracks van minimaal 7 meter breed. En het liefste 200 meter lang met veel aftakkingen. En 100 meter breed.
Maximaal 8 paarden, en minimaal 4 voerplekken, waarbij ze aan 2 of meer kanten kunnen eten vanuit een slowfeeder.
Ook meerdere schuilmogelijkheden vind ik echt een vereiste.
Een goede buitenbak, met verlichting.
En een binnenbak tegen een tarief in de buurt zou ook fijn zijn.
Een wc is een must, absoluut.
En een plek waar je binnen kan poetsen.

Maar... helaas is dat er nog niet.

De omschreven stallen, zijn stallen die hier in de buurt op een straal van 20 km te vinden zijn.
Natuurlijk zijn er meer stallen, die met misschien meer of minder faciliteiten hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:12

Ik zou de faciliteiten voor mezelf opgeven als mn paard dan 24/7 buiten zou kunnen staan :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:16

Mijn paard is idd laag in de rangorde. Vandaar ook dat ik echt de ruimte wil en voldoende schuilmogelijkheden en voerplekken. Goed en onbeperkt ruwvoer. Maar ook dat laatste lukt vaak niet omdat nu de groepshuisvestingen veelal gevuld zijn met paarden die gauw te dik worden of neiging tot hoefbevangen.

Je zou toch met een paar mensen zoiets moeten kunnen realiseren zou je denken ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:17

Waarom pp?

Als je er gewone weide hebt. Groot genoeg. Dan lopen ze ook de hele dag.
Als ik kijk staan ze nu vooraan. Kijk ik dadelijk staan ze alweer achter.

Ik haak af bij pp.

Te weinig ruimte. Te weinig vlucht ruimte.

Nee geen mode hype voor mij maar een gewoon stuk land ingezaaid met paarden gras.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:19

Maartje wat zijn wat jou betreft "faciliteiten voor jezelf"? Want een rijbaan is in mijn geval een faciliteit voor mijn paard. En droog poetsen eigenlijk ook...

Bruintje: gewoon weiland vind ik op zich ook prima, maar meestal lukt het niet om paarden daar 24/7 jaarrond op te houden. Als je ze wel 24^7 jaarrond buiten wil dan kan een track dus heel handig zijn. Waarbij je het weiland kan afsluiten als dat nodig is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:23

Nikass schreef:
Maartje wat zijn wat jou betreft "faciliteiten voor jezelf"? Want een rijbaan is in mijn geval een faciliteit voor mijn paard. En droog poetsen eigenlijk ook...

Bruintje: gewoon weiland vind ik op zich ook prima, maar meestal lukt het niet om paarden daar 24/7 jaarrond op te houden. Als je ze wel 24^7 jaarrond buiten wil dan kan een track dus heel handig zijn. Waarbij je het weiland kan afsluiten als dat nodig is.

Jup, je hebt ook weides, die kort gehouden worden, waar paarden dag in dag uit op lopen.
Met enkele uren "volle" weidegang.

Het is zeker haalbaar. Maar dit licht er wel aan natuurlijk, welke regio en hoeveel land je ter beschikking hebt.
Zeker als je het met meerdere mensen doet!!

Er zijn zeker toekomstplannen, maar in een stadia van ongeveer 10 a 20 jaar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:24

Stal 1. Zo'n 300 euro.
Stal 2. Niks. Geen optie een paard zo veel opsluiten.
Stal 3. Is er in de winterpaddock? Als er echt alleen weide is zou ik zeggen 200 maar voor mij absoluut geen optie, kans op zand koliek vind ik te groot.

Stal 4,5,6 allemaal geen optie. Ik wil dat mijn paard nachten naar binnen kan. Ik heb mijn eigen stal en ze lekker buiten gegooid in het begin. Zeer domme fout, op stal met goed ruwvoer doet ze 100% opknappen. Even rustig doen in hun eigen stal met veel mogelijkheid tot contact.

Gelukkig ben ik niet kieskeurig voor een stal voor mijn paard :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:26

Als ik de staatsloterij win komt er eentje bij. Ik zal het jullie laten weten ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:30

Ik vind het trouwens opvallend dat de degene die hier bij elke stal een prijs noemen, het meeste willen betalen voor de ophok-stal.
Ik betaal liever voor vrije ruimte voor mijn paard :)
Ik ga uit van de stal die ik nu heb en voor alles wat beter is wil ik dus minimaal hetzelfde bedrag betalen als ik nu doe. :j