reële prijs voor stal bedekking en hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Re: reële prijs voor stal bedekking en hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:07

Whaha verkeerd gelezen.

Maar nogmaals, is het niet makkelijker om balen van hem af te nemen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 12:58

ik weet niet of de hoeveel goed te controleren valt omdat we met zoveel gaan verzorgen...

de ene dag ga ik, de andere zijn vrouw, zijn kinderen,... soms ook zijn vader als ze dan niet weten welk hooi van wie is dan zit je weer vast... niet dat dat zo'n probleem zou zijn maar ik wil ook graag dat alles wel eerlijk verloopt...

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:09

Dan zou ik zeggen pak een vast bedrag per maand als opslag voor hooi en stro, en kijk jaarlijks of halfjaarlijks of dat in de buurt komt van werkelijk verbruik.
Precies uitrekenen op basis van plakken zou ik niet zo snel doen omdat je dan denk ik snel gedoe krijgt. Vooral bij hooi, de ene baal is de andere niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:20

Je kan toch een baal hooi en een baal stro voor de box leggen. Dan steeds een streepje zetten wanneer er een nieuwe neergelegd wordt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:31

Kay_Kim schreef:
Ik heb hier in de buurt eens rondgevraagd (vrienden en internet) en de prijs ligt toch tussen 2 tot 3 euro per pakje

Ik betaal 4 euro voor een klein pakje stro (17-20kg) als ik mazzel heb met goedkoop adres 3,50.
Voor hooi betaal ik bij inkoop 3,- tot 4,- per pakje voor zelfde gewicht.

Van eigen land ben ik goedkoper uit maar dan heb ik ook het risico dat er regen in komt of toch net niet droog genoeg was en gaat broeien of schimmelen/stoffig wordt.

alleen persen kleine pakjes hooi kost al snel 0,50 eurocent (hobbyboer/vriendendienst) tot 1,- per pakje.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:58

Ja we hebben een prijs afgesproken voor hooi en stro. We hebben gewoon de prijs van de korrel afgeteld van het orginele stalgeld.