Stalling gedoe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:21

Lelies schreef:
Zonder te willen zeuren (!) wil ik vooral benadrukken dat ik me zorgen maar om het welzijn van mijn paard. Natuurlijk realiseer ik me dat er overal wel íets is waar je je als klant minder in kunt vinden, maar op dit moment merk ik dat ik weinig kan bouwen op het personeel van de stalling en dat voelt niet bepaald prettig. Nogmaals verhuizen is zeker iets waar ikzelf ook acute stress van krijg, maar een ziek of ongezond paard is nog veel erger...!

dus beiden idee'n wil je niet doen?
je wil wel blijven maar je vertrouwd het persooneel niet?
of je wil ook niet verhuizen omdat dat je stress geeft?
ja dan is het een moeilijk probleem om op te lossen ;)

Bob1976

Re: Stalling gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:25

Op (bijna) elke stal is wel wat. Soms lijkt het heel rooskleurig in het begin, maar uiteindelijk zijn er overal min- en pluspunten. Veiligheid en gezondheid zijn wel essentiële dingen die goed moeten zijn. En misschien krijg je stress van verhuizen, dat is toch maar tijdelijk.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:50

Bob1976 schreef:
Op (bijna) elke stal is wel wat. Soms lijkt het heel rooskleurig in het begin, maar uiteindelijk zijn er overal min- en pluspunten. Veiligheid en gezondheid zijn wel essentiële dingen die goed moeten zijn. En misschien krijg je stress van verhuizen, dat is toch maar tijdelijk.

hier ga ik ook in mee

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:14

Als het ten koste gaat van de gezondheid van je paard en het vertrouwen in het personeel kwijt bent lijkt me de keuze niet zo moeilijk en zou ik kiezen voor verhuizen. Je moet er wel op kunnen vertrouwen dat er met zorg met je paard om wordt gegaan natuurlijk.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:27

Mij lijkt de keuze heel makkelijk. Als jij twijfelt aan de zorg van het personeel voor je paard en de gezondheid is in het geding dan is er maar 1 optie. Welzijn, veiligheid en gezondheid gaat voor hoor!
Daarnaast zijn paarden een kostbare hobby. Waarom zou jij zoveel geld uitgeven aan een hobby waarvan je stress krijgt en de uren die je op stal doorbrengt je jezelf niet prettig voelt?

Ik heb 13 jaar paarden aan huis gehad waarvan 12 jaar pensionklanten. Je kan het niemand 100% naar de zin maken. Want eerlijk heb ik ook altijd mijn wensen lijstjes gehad over paddocks die te nat waren in de winter. Of kwaliteit stro dat geleverd werd etcetc.

Belangrijk dat je kijkt naar hoe het paard het heeft. die staat er 24/7 jaar in jaar uit. die x aantal uur per week dat jij het misschien iets minder naar je zin hebt door minder uitrijmogelijkheden oid zou ik voor lief nemen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:34

Als het niet goed voelt wegwezen daar.
Maar je paard wordt niet verwaarloosd en je maak je toch zorgen om zijn welzijn.

Hier laat je wat, daar vind je wat.
Ligt er ook aan hoe hoog je je eigen lat leg.

Is je paard blij op deze stal dan zou ik mijn eigen eisen bijstellen of eens een goed gesprek aangaan met de eigenaar.
Is je paard niet happy dan een andere stal zoeken en daar niet in twijfelen.

Perfect krijg je het nooit... ik heb de bijna perfecte stal maar soms loop je wel eens tegen wat dingen aan dat je denkt... hmmmmm nouja wordt mijn paard er slechter van..Nee dan moet ik niet neuzelen en zeuren.