Welke zilvershampoo?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Re: Welke zilvershampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:22

Wij hebben altijd die van swarchzkopf, werkt echt geweldig!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:27

Kruitvat huismerk. In m'n eigen haar laat ik het vaak 20 a 30 minuten zitten, zo min mogelijk laten schuimen. Je kan het ook af en toe op droog haar al aanbrengen en daarna extra wassen.

Edit: guhl werkt voor geen meter. Hoe dieper paars hoe beter!

LifeAsSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:28

Ik gebruik voor mijn eigen haar kruitvat eigen merk zilvershampoo, die van guhl deed niks voor mij dus waarschijnlikk nog minder op paardenhaar

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:31

Ik doe eerst vanish en biotex met warm water staart in laten weken. Daarna zilver van de kruitvat en maar boenen!! :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 23:32

Ben uren aan de slag geweest weer maar nog steeds geel :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:06

Waar heb je mee gewassen ts?

LifeAsSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:32

Hoelang heb je het laten intrekken? Misschien heel lang in laten trekken

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:35

Die van kruidvat deden wij gewoon altijd, maar als je echt iets sterkers wilt, moet je die van Schwartzkopf gebruiken. Die liet mijn blonde haren namelijk licht paars, die is een stuk sterker.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:37

cavalor norplus werkt echt geweldig goed voor schimmels! en verder zweer ik bij babydoekjes :)

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:29

Toen een vriendin laatst een opmerking op haar protocol kreeg dat haar schimp "niet wit genoeg was" zijn we maar gaan vragen hoe we dat dan het beste konden bewerkstelligen... Zij noemde ook Kruidvat eigen merk zilvershampoo. Volgende x dat zij die jury trof stond erop "mooi wit paard :-)" haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:00

Ik vind al die kruidvat/mensenshampoos bij echt smerige paarden dus echt niet goed genoeg werken. De allerbeste blijft, vind ik (en ik heb veeeeeeeel schimmelpaardjes (show arabieren) compleet wit moeten wassen :D Tot in den treure) de (Exhibitor's) Quic silver http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 0407/25950 - met op nummer twee zeker weten de Cowboy Magic (shine in, yellow out). Alleen met die bovengenoemde(n) krijg ik vooral écht de gele gloed weg uit bijvoorbeeld benen en staarten, meer dan met biotex/betadineshampoo. En het is een stuk huidvriendelijker dan garagezeep of zelfs vanish of bleek (je hoort wel eens van die dingen die anderen proberen he...)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:02

Ik gebruik die van Kruidvat maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil.. :o

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:12

@WildWings: mee eens! Ben helemaal fan van jouw nummers 1 en 2 :) Enige verschil is dat ikzelf niet kan kiezen. De laatste tijd gebruik ik echter Cowboy Magic Shine In Yellowout, omdat het net wat goedkoper en makkelijker te verkrijgen is.

@jippie5: Ik wilde een tijd terug ook zilvershampoo proberen. Stond bij de kruidvat aan de kassa met een flesje van het huismerk. Raakte met de cassière aan de praat en zij vertelde me dat het huismerk voor haar eigen haar niets deed en dat ze me de Schwarzkopf aanraadde... Ik had niet het gevoel dat het een verkooptruck was. Ze haalde immers het huismerk en daarmee de reputatie van het winkelconcern onderuit... Enfin, wilde dit even mededelen om aan te geven dat je niet de enige bent die geen resultaten ziet bij het huismerk. Zelf kan ik er niet over oordelen, omdat ik haar suggestie heb opgevolgd en het huismerk dus nooit zelf gebruikt heb.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:52

Cemlys schreef:
Waar heb je mee gewassen ts?

Kruidvat zilvershampoo en een kwartier laten intrekken

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:20

Kruidvat zilvershampoo bevat exact dezelfde ingrediënten als CM Yellow Out, dus dan kun je beter die eerste pakken.

TS, heb je de zilvershampoo in de vacht geborsteld? dus niet alleen met je handen verspreid, maar ook met een harde borstel? Als je dat doet krijg je echt het allerbeste resultaat. Dus: shampoo op de borstel en/of in de natte vacht doen. Dan inborstelen, laten intrekken (niet té lang, dan krijg je een blauw paard :') ) en uitspoelen.

Ter voorkoming van een staart die opnieuw vies wordt: de staart even naspoelen met cremespoeling. Merk maakt niet uit. Dit legt een glad laagje op de haren en zorgt ervoor dat mest en vuil minder snel blijven hangen. Doet hetzelfde voor de vacht, maar zorgt er ook voor dat je zadel er dan afglijdt :+ dus dat zou ik niet proberen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:46

^ Goed om te weten wat betreft de Kruidvat zilvershampoo en Cowboy Magic Shine In Yellowout. Identieke ingrediëntenlijst wil echter niet zeggen dat het product hetzelfde is (i.v.m. mogelijke verschillen in verhoudingen), maar ik kan me voorstellen dat je voor het verschil in prijs eerder voor de Kruidvat zilvershampoo zou gaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 22:27

Ryder schreef:
Kruidvat zilvershampoo bevat exact dezelfde ingrediënten als CM Yellow Out, dus dan kun je beter die eerste pakken.

TS, heb je de zilvershampoo in de vacht geborsteld? dus niet alleen met je handen verspreid, maar ook met een harde borstel? Als je dat doet krijg je echt het allerbeste resultaat. Dus: shampoo op de borstel en/of in de natte vacht doen. Dan inborstelen, laten intrekken (niet té lang, dan krijg je een blauw paard :') ) en uitspoelen.

Ter voorkoming van een staart die opnieuw vies wordt: de staart even naspoelen met cremespoeling. Merk maakt niet uit. Dit legt een glad laagje op de haren en zorgt ervoor dat mest en vuil minder snel blijven hangen. Doet hetzelfde voor de vacht, maar zorgt er ook voor dat je zadel er dan afglijdt :+ dus dat zou ik niet proberen.

Jep, in de borstel gedaan en op de vacht en dan geschrobt en in laten trekken. Ook met cremespoeling gespoeld.
En paardlief is toch kreupel :x Dus het zadel gaat er voorlopig niet afglijden want het komt er voorlopog niet op _O-