Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik ben er wel van overtuigd dat mijn merrie liever met hem mee de wei opgaat met masker om dan dat ze op de paddock achter blijft.
) zich rustig uit nijd een zandkoliek vreet, dus is het altijd maar weer kiezen tussen 2 kwaden voor mij.DubbelDun schreef:JudithO schreef:Tja, bij mijn merrie is de keuze simpel. Of een graasmasker, of een HB pony. Dan kies ik toch voor het graasmasker.
Je hebt ook nog de keuze om gewoon géén gras te geven. Paarden kunnen prima leven op hooi.
Waarom houden mensen zo halstarrig vol aan 'gras'... natuurlijk gunnen we het een paard om lekker in een groot weiland de hele dag te snacken, maar als het lichamelijk niet kan doe dan niet moeilijk en haal je paard van het gras af.
en ik heb hem ook al sociaal zien doen met andere paarden, al is dat nog even wennen voor hem
. Achterblijven vorig jaar vond ze niet leuk, zelfs niet met ander bevangen paard erbij...
Alhoewel dat redelijk makkelijk op te lossen was met kopstuk tussen vlechtje in de manen doen.