Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Onze huisvesting momenteel: schuilstal met zandpaddock. Ze krijgen hooi (absoluut geen voordroog of kuil) dat we kort nat maken omdat mijn merrie anders gaat hoesten.
Onze huisvesting straks: paddock paradise; schuilstallen met paddock eraan, dan de track (zonder gras). Als de fructaanindex goed staat en wij inschatten dat het kan (zon of niet, hoe lang geleden heeft het geregend, is het ochtend / middag / avond, hoe zit het met de bemesting), mogen ze beperkt op het gras.
DubbelDun schreef:Als je een stofgevoelig paard in een kudde hebt dan heb je een probleem. Ik moet voor mijn COPD'er wel voor 2 paarden hooi nat maken. Dus hoe meer je er bij elkaar hebt staan hoe groter je probleem wordt
Overigens heb ik in mijn PP'tje 7 netten hangen voor 2 paarden. Ze krijgen niet onbeperkt, maar wel 4x per dag hooi.
Om te voorkomen dat ze teveel zand binnenkrijgen liggen er onder alle netten rubber matten die ik schoon veeg voor ik het hooi in de netten doe.
DubbelDun schreef:Ja, ik geloof idd dat het Prascend is.
Maar TS heeft haar IR paard niet laten testen op Cushing, vandaar mijn reactie.
IR kan makkelijk ook Cushing zijn/worden.
@Jannepauli : maar gras groeit toch altijd ?? Zeker als er overdag een lekker zonnetje is. Om die nieuwe groei te beschermen wordt het fructaan omhoog gestuwd.
Als gras in de winter niet zou groeien waarom wordt er dan zo gewaarschuwd tegen de fructaan op winterdag met zon ??
Jotoma schreef:jeetje, 9 paarden. Wat een waterverbruik ook