Is het echt nodig, zonnebrandcrème?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:12

Selka schreef:
Overigens hecht zonnebrand voor paarden wel beter dan mensen zonnebrand. Die van mij gaat na het smeren water drinken en veegt daarna zijn neus af aan zijn been. Met standaard zonnebrand had dit echt weinig zin.

Met NO-AD heb je daar geen last van.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:16

Ik gebruik 's zomers ook zonnebrandspray voor m'n Haflinger. Die verbrand d'r neus heel snel, afgelopen zomer toen het een paar weken achter elkaar erg zonnig was hielp het alleen niet meer, toen heeft ze met een vliegenkap met zo'n neusflapje om gestaan.

Echter wel gewoon zonnebrandspray voor mensen, die voor paarden vind ik een beetje onnodig.

Selka

Re: Is het echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:38

Vuurneon, ik volg het nog niet helemaal. Volgens vriend Google is no-ad waterproof en zweetbestendig. Dit waren echter alle zonnebrand crèmes die ik geprobeerd heb (garnier, P20 etc) geen van alle bleef plakken na het drinken en afvegen aan het been.

De no-ad van maar €5 wel? In dat geval heb ik voor niks mega dure zonnebrand gesmeerd al die jaren :+

Helpt het ook als je maar 1x smeert op een dag?

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:43

Ik heb een pony met een wit hoofd, die smeer ik wel in. alleen dan gewoon met de zonnebrandcreme van zwitsal, geloof ik :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:44

Kinder sun block doet precies hetzelfde...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:49

Selka schreef:
Vuurneon, ik volg het nog niet helemaal. Volgens vriend Google is no-ad waterproof en zweetbestendig. Dit waren echter alle zonnebrand crèmes die ik geprobeerd heb (garnier, P20 etc) geen van alle bleef plakken na het drinken en afvegen aan het been.

De no-ad van maar €5 wel? In dat geval heb ik voor niks mega dure zonnebrand gesmeerd al die jaren :+

Helpt het ook als je maar 1x smeert op een dag?

Ja no ad werkt écht en is hypoallergeen; dus paarden ruiken niet een malle geur van bv garnier. Ik ben voor mijzelf ook overgestapt op no ad :j Enige dat ik mis is de lekkere geur haha omdat het naar niets ruikt. Maar blijft top zitten: Of ik nou bij de paarden bezig ben of aan het zwemmen (ik hoef mij eigenlijk niet na 1 keer zwemmen al te smeren: Zit er nog voldoende op).
1 keer daags smeren kan met geen enkele zonnebrand. Maar ik smeer het vlak voordat de zon op z'n felst is dus dan is het gedurende die extra felle zon wel beschermd.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:25

@ Selka Hier blijft het ook gewoon goed zitten, ondanks dat mijn pony ook weleens haar neus afveegt als ze bv heeft gedronken. :) 1 keer per dag smeren zal denk ik niet genoeg zijn, maar ik bouw het hier altijd op. Bij de eerste felle zonnestralen smeer ik haar al in en na een tijdje kan ik dat voorzichtig weer afbouwen, dan verbrand ze niet meer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een stalhouder heb die het geen enkel probleem vindt om haar tussendoor nog even in te smeren, dus wat dat betreft is het wel wat makkelijker. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:08

dan kan ik de no-ad nog proberen :) alle andere merken heb ik al geprobeerd zonder succes :( ik kan wel twee keer per dag gaan smeren maar niet om 12 uur wanneer het eigenlijk het hardst nodig is.

Opbouwen heb ik ook al geprobeerd en zelfs 1x laten verbranden omdat ik op bokt las dat het probleem dan ook over zou zijn. Helaas pindakaas niet bij die van mij. Ook met neusnet en zonnebrand verbrandt hij nog :(

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:01

Ik wist niet eens dat er zonnebrand speciaal voor paarden bestond. Wel dat je ook gewone kon gebruiken. die No Ad klinkt wel goed. Daar ga ik ook eens naar kijken. Ook voor mezelf :o gebruik nu P20, maar die is iets duurder :+

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:10

Ik gebruik het voor de witte voetjes zodat er minder gevaar oo mok is...

grifpif4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:02

ik gebruik voor mijn tink zijn neus kinderzonnebrand creme met hoge factor. speciale paarden zonnebrandcreme zal allemaal wel marketing en geldklopperij zijn. dit helpt bij mijn tink super goed .

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:06

Sunblock voor watersporters is ook perfect. Super waterbestendig en veegt niet tot nauwelijks uit.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:03

Er zijn trouwens ook bepaalde planten op de weides die voor zonnebrand zorgen.
Dit is mij overkomen bij me tinker.
Echt heel erg de vellen hingen eraan. Terwijl ze een vliegenkap draagt
Met neus en ingesmeerd was met een kindercreme sunblock 50.
En toch neus verbrandt.

Selka

Re: Is het echt nodig, zonnebrandcrème?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:25

Welke zijn dat onley? Klinkt bekend namelijk.

onley

Re: Is het echt nodig, zonnebrandcrème?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:38

Als ik dat eens wist.. distels die nog recht staan ik zal eens googlen.
Mijn merrie heeft voorgaande jaren buiten gestaan en nooit geen last gehad en vorig jaar na de stalwisseling in 1x problemen ermee.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:40

Mijn merrie heeft toch wel nood aan een beetje creme zij verbrandt snel. Andere merrie heeft het minder dan haar,