Hindernisregel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:50

TurdusMerula schreef:
Het is netjes om het op te ruimen, maar als je echt problemen hebt met een sprongetje of wat balkjes in de bak dan heb je een serieus probleem met rijden imo...

Één sprongetje moet lukken maar als er een compleet parcours staat zodat je alleen de hoefslag kan gebruiken zou ik ook niet blij worden. ;)

Jolliegirl

Re: Hindernisregel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:00

Een lijntje op de A-C lijn moet imo geen probleem zijn...
Je kunt alle kanten op wijken... Ook de korte zijdes
T gaat om t principe! Opruimen als je alles gebruikt hebt.

Ik.laat het hier nog wel eens staan in overleg.
Maar hier staan ze bij iemand aan huis waar ik.rij.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:17

Ik schrijf ook nergens iets over een heel parcours he... ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:31

Ook met een compleet parcours in de bak kun je prima rijden hoor, ik rij echt niet alleen over de hoefslag. Je kan gewoon figuren rijden en andere oefeningen als wijken, sb etc meepakken. Je leert er heel goed door sturen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:39

Tja dat was bij ons op stal ook het argument, of we er niet omheen konden rijden...
Persoonlijk werd ik er doodmoe van om steeds om hindernissen heen te rijden. Kan er echt wel omheen sturen, en een keertje is echt niet erg, maar als er continue hindernissen vlak naast de hoefslag staan, waardoor je soms niet eens even binnenhoefslag kan rijden, vind ik dat wel zwaar irritant.
Van mij hoefde het niet perse opgeruimd te worden, maar uiteindelijk ging het zover dat ik het eigenlijk niet eens op mocht ruimen als ik eens in een lege bak wilde rijden.
Uiteindelijk toch de afspraak gemaakt dat het opgeruimd moet worden na gebruik. Het gebeurd niet altijd, maar het is al erg verbeterd.

Sta wel op een kleine stal, dus als iemand eens wil dat in de vakantie bv wel de hindernissen blijven staan voor een weekje, is dat ook prima af te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:41

Kaus schreef:
Na het rijden alles opruimen. Als er iemand direct na je de hindernis wil gebruiken ruimt die persoon 'm op.
Hindernis blijft nooit staan.

Hier ook zo! En als er al mensen aan het rijden zijn en jij wilt springen, wel altijd even vragen of ze het goed vinden dat je gaat bouwen. ( Maar dat was meestal geen probleem :) )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:47

TurdusMerula schreef:
Ik schrijf ook nergens iets over een heel parcours he... ;)

Nee maar de TS heeft het over hindernissen. Dat las ik als meerdere en niet eentje. ;)

Natuurlijk kán je dan wel rijden maar het is nou eenmaal een stuk lastiger dan als er één of geen hindernissen staan. Als je een proef, of delen daarvan, wilt oefenen is het gewoon lastig. Vind het daarom niet gek dat er regels voor bedacht worden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:52

SusanH schreef:
Ook met een compleet parcours in de bak kun je prima rijden hoor, ik rij echt niet alleen over de hoefslag. Je kan gewoon figuren rijden en andere oefeningen als wijken, sb etc meepakken. Je leert er heel goed door sturen.

Vind het toch wel fijn als ik op meerdere plekken een rechte lijn kan rijden, in een kleine volgebouwde bak (20x40 of kleiner) wordt dat wel heel lastig. In een grote bak kan is het idd juist wel een leuke afwisseling zijn zo'n parcours.

Maar als de bak vaker vol dan leeg is lijkt me ook wel irritant. Wil niet mijn rijden elke keer hoeven aanpassen op andermans 'rommel'.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:54

Wij hebben op woensdagavond altijd springavond, dan mag er in de binnenbak vanaf 4 uur smiddags gesprongen worden. In de buitenbak mag het altijd, de meeste rijden binnen. Nog nooit problemen mee gehad!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:57

De staleigenaar verdient zijn brood ermee, en de meeste mensen die bij ons op stal staan springen zelf ook. Bak is net ietsje groter als normaal, 5 meter breder en 5 meter langer. De buitenbak is altijd te gebruiken mits het heel hard gevroren heeft of als er sneeuw ligt. Daar staan geen hindernissen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:01

Wij hebben een springbak en een gewone bak. In de winter staan er regelmatig hindernissen in de gewone bak, omdat de springbak niet verlicht is. Het punt is meer dat die hindernissen naderhand niet opgeruimd worden en daar kan ik me toch best aardig aan irriteren. Mag er alleen blijkbaar niks van zeggen..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:05

hindernissen laten staan omdat er morgen nog gesprongen moet worden zou ik niet meer doen :n
misschien makkelijkst om af te spreken met iedereen die de bak gebruikt, sochtends van zolaat tot zo laat staan er hindernissen en vanaf smiddags zo laat zijn ze weer uit de bak. Iedereen die weet dat ze hem als laatste gebruiken moeten ze opruimen, en de mensen die daarna zonder hindernissen willen kunnen vast wel meehelpen.
Als je dan gezeur krijgt van ik kan alleen maar smiddags, dan wissel je het per dag af.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:06

Hier is het de regel dat het gewoon opgeruimt word. Of je nou een heel parcours bouwt of 4 drafbalkjes pakt. Opruimen zal je.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:11

Volgens mij hebben wij er niet eens een (geschreven) regel voor.. Voor het opruimen dan. Dat is voor iedereen vanzelfsprekend. Samen springen, samen ruimen. En anders ruimt de laatste die gesprongen heeft op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:12

Denk dat het verschil bij de meesten hier is dat ze bouwen om zelf te springen. Bij ons heeft de staleigenaar standaard een parcours staan omdat er zeker in de wintermaanden dagelijks meerdere mensen zijn die komen lessen. En er zijn drie avonden in de week met diverse groeps springlessen. Ook de staleigenaar zelf traint er zijn paarden. Die lopen op internationaal niveau sgw, hij leidt daarnaast jonge paarden op. Het is dus niet aan de pensionklanten om hindernissen op een andere plek te zetten, of op te ruimen. We mogen zelf ook gebruik maken van de hindernissen, maar moeten weer terug bouwen naar hoe het was. Er is geen dag dat er niet gesprongen wordt, tussentijds opruimen levert dus alleen maar meer werk op.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:17

SusanH schreef:
Denk dat het verschil bij de meesten hier is dat ze bouwen om zelf te springen. Bij ons heeft de staleigenaar standaard een parcours staan omdat er zeker in de wintermaanden dagelijks meerdere mensen zijn die komen lessen. En er zijn drie avonden in de week met diverse groeps springlessen. Ook de staleigenaar zelf traint er zijn paarden. Die lopen op internationaal niveau sgw, hij leidt daarnaast jonge paarden op. Het is dus niet aan de pensionklanten om hindernissen op een andere plek te zetten, of op te ruimen. We mogen zelf ook gebruik maken van de hindernissen, maar moeten weer terug bouwen naar hoe het was. Er is geen dag dat er niet gesprongen wordt, tussentijds opruimen levert dus alleen maar meer werk op.

Maar waarschijnlijk is dat duidelijk voordat je op die stal komt staan? Als je komt kijken bij die stal, staan er hindernissen in de bak, dan kun je daarnaar vragen als toekomstige klant, en dan krijg je als antwoord dat ze daar altijd zullen staan. Daar kun je dan je keuze van wel of niet op die stal staan op aanpassen. Ook las ik geloof ik dat jullie meerdere bakken hebben, dan vind ik het een ander verhaal. Kun je altijd nog uitwijken naar een andere bak.

Een stal die bij het kijken een lege bak heeft, daar verwacht ik van dat die bak regelmatig leeg is. Zeker als er geen uitwijkmogelijkheid naar een andere bak is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:36

Klopt :j en idd er zijn ook meerdere andere plekken waar je kan rijden, zeker in de zomermaanden.