SusanH schreef:Denk dat het verschil bij de meesten hier is dat ze bouwen om zelf te springen. Bij ons heeft de staleigenaar standaard een parcours staan omdat er zeker in de wintermaanden dagelijks meerdere mensen zijn die komen lessen. En er zijn drie avonden in de week met diverse groeps springlessen. Ook de staleigenaar zelf traint er zijn paarden. Die lopen op internationaal niveau sgw, hij leidt daarnaast jonge paarden op. Het is dus niet aan de pensionklanten om hindernissen op een andere plek te zetten, of op te ruimen. We mogen zelf ook gebruik maken van de hindernissen, maar moeten weer terug bouwen naar hoe het was. Er is geen dag dat er niet gesprongen wordt, tussentijds opruimen levert dus alleen maar meer werk op.
Maar waarschijnlijk is dat duidelijk voordat je op die stal komt staan? Als je komt kijken bij die stal, staan er hindernissen in de bak, dan kun je daarnaar vragen als toekomstige klant, en dan krijg je als antwoord dat ze daar altijd zullen staan. Daar kun je dan je keuze van wel of niet op die stal staan op aanpassen. Ook las ik geloof ik dat jullie meerdere bakken hebben, dan vind ik het een ander verhaal. Kun je altijd nog uitwijken naar een andere bak.
Een stal die bij het kijken een lege bak heeft, daar verwacht ik van dat die bak regelmatig leeg is. Zeker als er geen uitwijkmogelijkheid naar een andere bak is.