beestjes in de mest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:14

Licor schreef:
Ja ik was nog aan t denken om die kevers in te zetten want verpulverde mest is makkelijker met het land bemesten haha maar vriendlief wil kunstmest..

Voor de avond opruimen is wel een goede tip.. al zie ik ze overdag ook vaker.. maar elk beetje helpt haha

Joh fiets even met een vangnet boven je hoofd van barneveld naar wekerom en je hebt een jaar voorraad van die rot dingen. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:15

Zijn er meer dan andere jaren heb ik ook het idee.

Mest wordt zo'n plakkaat pluis, haha. We halen elke dag de wei leeg maar wat een zootje.

Breng ze ook regelmatig mee naar huis is mijn haar helaas, brrrrr.

DubbelFun

Re: beestjes in de mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:22

Ik heb geen last van vliegende kevers, alleen van kruipende...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:25

Heerlijk de beestjes, met die losse mest past er veel meer van in de kruiwagen en ben ik een stuk minder lang bezig :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:25

Hier vliegen ze ook :j Bij voorkeur ook je haar, neus, oor of oog in. Of mond als je verkouden bent en niet zo goed door je neus kunt ademen.

We hebben ook een heel aantal hele blije zwaluwen rondvliegen trouwens :))

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:28

Poepkevertjes. Ik hoop altijd dat ze de mesthoop doen i.p.v. de mest in het weiland.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:39

Absolem schreef:
Licor schreef:
Ja ik was nog aan t denken om die kevers in te zetten want verpulverde mest is makkelijker met het land bemesten haha maar vriendlief wil kunstmest..

Voor de avond opruimen is wel een goede tip.. al zie ik ze overdag ook vaker.. maar elk beetje helpt haha

Joh fiets even met een vangnet boven je hoofd van barneveld naar wekerom en je hebt een jaar voorraad van die rot dingen. :')

Nou, dat heb ik ook ervaren.
Ik kwam ze steeds binnen tegen en was al bang dat ze uit mijn voorraadkast kwamen. Tot ik op de fiets stapte... :')
Heb ze nooit eerder gezien.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:56

Hier is ook de mest van 's ochtends in de middag al verpulverd. En na het leeg gooien van de kruiwagen zit de hele bodem van de kruiwagen vol met kevertjes. Ik heb ze maar in mijn mesthoop gegooid in de hoop dat ze daar hun werkzaamheden voort zetten. Gelukkig kruipen ze hier alleen maar.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:57

Haha hier zat ik me dat ook al af te vragen.

Meest irritante is dat die rotbeesten in je haar gaan zitten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:01

Heb het ook veel erger dan vorig jaar. Voordeel is wel dat mijn mesthoop niet zo snel vult. Ruimt alleen wel lastig opet deze regen

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:14

Goed dat ik dit topic tegen kom. Ik ben dus niet de enige die zo veel last heeft van die rot beesten. Ze zitten hier ook op stal, met zn alle tegen het raam. Honderden. Heb er maar een stofzuiger bij gehaald want ik nog de stallen niet uit mesten zonder aangevallen te worden :(

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:06

Ik las in verschillende krantjes dat het er meer zijn dan ooit inderdaad!
Onze mesthoop is bijna verdwenen erdoor, geweldig. Wij hebben alleen mest in de paddock en dat gaat prima . Minder zwaar, past meer in. Ik ben voor de mestkevers *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:10

Ik vind ze verschrikkelijk, mest ruimen in de paddock is zoveel meer werk en ik schep veel meer zand mee dan normaal waardoor ik veel vaker moet lopen met de kruiwagen. Helemaal in combinatie met de vele regen is het een drama -O-
Al zitten ze hier alleen buiten, in de stallen heb ik er geen last van (gelukkig!).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:12

Amber3 schreef:
Het lijkt wel een plaag dit jaar! Gigantische zwermen hier rond ons huis in de Achterhoek.

Het is een plaag want was gisteren zelfs op het journaal.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:47

Het os toch alleen een plaag als je er last van hebt? Mijn mestbak Komt op dit moment niet zo snel voor, wat mij betreft echt een voordeel.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:58

De mesthoop was hier in 1 dag ook best een eind gezakt en alles was fijn spul. Ideaal :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:07

Dit jaar ook voor het eerst deze kevertjes bij ons in de mest te vinden. Waardeloos vind ik het. Als er een verse hoop ligt is die in een mum van tijd een grote platte pannenkoek. Als ik deze te lang laat liggen gaat de graszode er ook nog aan, met lang bedoel ik een dag. Vind het maar lastig mest opruimen zo.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:15

Ja op t gras is het lastig! Daar staan ze bij ons maar kort op.
Op de track vind ik t ideaal mesten, niet zo zwaar ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:21

Absolem schreef:
Licor schreef:

ik zie t helemaal voor me ook

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:11

meggiemeg schreef:
Dit jaar ook voor het eerst deze kevertjes bij ons in de mest te vinden. Waardeloos vind ik het. Als er een verse hoop ligt is die in een mum van tijd een grote platte pannenkoek. Als ik deze te lang laat liggen gaat de graszode er ook nog aan, met lang bedoel ik een dag. Vind het maar lastig mest opruimen zo.

Bladblazer er overheen? Dan verspreid het en neemt de wind het mee zie je er niks meer van. Gewoon niet volgas er op blazen maar half gas.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:20

Oh... nu weet ik ook waarom er steeds zo'n zwerm kraaien in onze wei zit de afgelopen week.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:51

Absolem schreef:
meggiemeg schreef:

Bladblazer er overheen? Dan verspreid het en neemt de wind het mee zie je er niks meer van. Gewoon niet volgas er op blazen maar half gas.

Bedankt voor de tip, ga het morgen eens proberen.