Hoe manen aan 1 kant krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:30

Ik heb het bij mijn paard zo gedaan: net zoals bij invlechten een strakke vlecht maken van een manenkammetje breed naar de kant waar de meeste manen naartoe hangen, die vlecht hoeft niet tot onderin, gewoon een paar centimeter is genoeg. (zie foto)
Wel moet je ze heel goed natmaken, en het ''stukje'' vlecht moet zo strak mogelijk zijn. Ik heb deze vlechten ongeveer 4 dagen laten zitten en sindsdien hangen ze allemaal een kant op :)
Als de manen niet goed hangen na een paar dagen de vlechten eruit te hebben maak je er opnieuw vlechten in, maar wel iets breder of smaller dan dat je eerst had, zodat de scheiding niet op dezelfde plek zit.

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:33

Bij mijn oude stage wilde ze ook de manen naar 1 kant. Dit deden wij door de manen nat te maken en dan naar de goede kant te kammen, dan plukjes maken hele dunne van een cm of 2/3 en dan een heel klein stukje vlechten misschien maar 3/4 slagen maken dan een stiekje er in en dan nog aantrekken net zoals je bij je eigen haar zou doen als je me een beetje snapt haha :) heb nog wel ergens een foto denk ik maar ben morgen pas weer thuis ;)

friesmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:39

louka69 schreef:
Ik heb het bij mijn paard zo gedaan: net zoals bij invlechten een strakke vlecht maken van een manenkammetje breed naar de kant waar de meeste manen naartoe hangen, die vlecht hoeft niet tot onderin, gewoon een paar centimeter is genoeg. (zie foto)
Wel moet je ze heel goed natmaken, en het ''stukje'' vlecht moet zo strak mogelijk zijn. Ik heb deze vlechten ongeveer 4 dagen laten zitten en sindsdien hangen ze allemaal een kant op :)
Als de manen niet goed hangen na een paar dagen de vlechten eruit te hebben maak je er opnieuw vlechten in, maar wel iets breder of smaller dan dat je eerst had, zodat de scheiding niet op dezelfde plek zit.

[ Afbeelding ]

Ja bedanktt _/-\o_

friesmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:39

Druppie7711 schreef:
Bij mijn oude stage wilde ze ook de manen naar 1 kant. Dit deden wij door de manen nat te maken en dan naar de goede kant te kammen, dan plukjes maken hele dunne van een cm of 2/3 en dan een heel klein stukje vlechten misschien maar 3/4 slagen maken dan een stiekje er in en dan nog aantrekken net zoals je bij je eigen haar zou doen als je me een beetje snapt haha :) heb nog wel ergens een foto denk ik maar ben morgen pas weer thuis ;)

Super deze tip kreeg ik hier boven ook :j deze manier ga ik proberen :) :)

borstnoot

Re: Hoe manen aan 1 kant krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:03

Ben benieuwd of het lukt! Heb ooit gehoord dat het bij sommige paarden net wat gemakkelijker gaat dan bij anderen! Laat maar weten of het gelukt is :) :)

friesmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 22:11

Ga ik zeker doen @louka69

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:51

Ik zit met hetzelfde probleem :) is er al een update TS?

superilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:46

Ik weet niet hoe, maar mijn shetlander heeft zijn manen aan 1 kant. Ik wil juist het tegenovergestelde en aan beide kanten wat manen -O- :D