We kunnen een weide huren maar er is geen water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:52

Tuinslang en dan de bakken vullen in de achterbak? Hoef je ze er alleen uit te tillen en in een kruiwagen te zetten.
Maar wat ook een optie kan zijn is een dealtje sluiten met je buren als je die hebt? Wellicht willen die tegen een kleine betaling wel een tuinslang neerleggen zodat je de bak kunt bijvullen?
Cassagrande schreef:
Die kan ik wel aankomen dat is het probleem dan ook niet. Maar wel hoe ik deze gevuld krijg :-D

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:52

Hahahaha ik zie het probleem ook niet zo. Nu moet ik helaas best een eind op en neer rijden en komt alles op mij terecht. Mijn vriend kan dan in het weekeinde.

Maar nu ze in de buurt kan komen te staan is dat natuurlijk een vele betere oplossing en hoeft het allemaal niet meer op mij alleen te komen. Dat dacht ik dus. Maar ik denk dat ik toch weer de persoon ben die alles alleen moet doen dan. Aangezien hij het water sjouwen niet zit zitten. Probleem is voor mij alleen dat ik rugproblemen heb waardoor ik maar halve emmertjes water kan tillen. Dan moet ik wel heel vaak op en neer.

Ayasha
Blogger

Re: We kunnen een weide huren maar er is geen water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:54

Dus vriendlief wil wel rijden maar er niks voor doen?
Oei die zou hier een schop onder z'n achterste krijgen dat ie de eerste week niet zou kunnen zitten.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:56

Heb je geen klein tuintrekkertje oid met trekhaak?
Kennisen/buren misschien?

Buurvrouw heeft een mini tractor en een oud aanhangertje gekocht-gat in de achterplank gemaakt voor de slang aansluiting van die 1000liter bak en vult zo heel eenvoudig de waterbakken bij.

Ze gebruikt voor kortere periodes een kruiwagenzak die ze met de tuinslang vult. Weet niet of volle kruiwagens ook te zwaar voor je zijn maar in zo'n zak gaat 70-80 liter water.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:57

De weide ligt niet bij huizen.

Water in mijn kofferbak hoe jullie dat stellen kan, maar met mijn autootje van 3 jaar zie ik me dat nog niet doen.

Ik snap precies wat jullie zeggen en zo denk ik er in principe ook wel over hoor. Zo heb ik dat vroeger in mijn jeugd ook altijd gedaan.

Ik had alleen gehoopt dat er misschien nog andere oplossingen zouden kunnen zijn die ik mijn vriend zou kunnen voorstellen. En anders laat ik haar staan waar ze staat en rij ik wel op en neer. Dan mag hij daar over blijven klagen hahahahaha dat hij niet elke dag naar zijn paard kan gaan.

Of ben ik nu gemeen gna gna gna :-P

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:57

Hihi ik weet niet waar jullie allemaal wonen en hebben maar ik woon maar gewoon in een huurhuisje tegenwoordig en heb deze spullen echt niet tot mijn beschikking.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:59

Dan zul je het misschien toch voorbij moeten laten gaan. Het is ook niet eerlijk als jij alles moet sjouwen natuurlijk. Het is toch het een of het ander.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:00

Je hebt van die 40 liter Jerrycans bij kampeer winkels. Die zet je achter in de auto en vult ze.
Rij naar het land,kiep ze in een kruiwagen en zo af en toe moet je hem dus even erop tikken om te legen in zo'n vat.
Even een sterk iemand optrommelen om te helpen ( vriend vertellen dat als hij wil rijden er ook werk verzet moet worden?) En in 1 dagje die 1000 liter vullen.
Doe je een hele lange tijd mee, als je een schuil stal hebt waarvanaf je dan ook nog regen water kunt vangen hoef je maar zelden zo'n dagje te doen.

En als dat te veel moeite is, of de auto te nieuw is.. dan vraag ik me af of je wel je paarden in eigen beheer moet willen. Water is nog 1van de lichtste klusjes ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:01

Daar kun je eigenlijk niet over oordelen. Manlief geeft het wel van te voren aan, als TS dan toch die keuze maakt dan lijkt mij dat een zaak tussen hun :)

Ik heb ook altijd met die kannen gesjouwd, maar je hebt tegenwoordig ook die H2O water zakken voor op de kruiwagen. Misschien kun je die anders bij de buren vullen?

Ayasha schreef:
Dus vriendlief wil wel rijden maar er niks voor doen?
Oei die zou hier een schop onder z'n achterste krijgen dat ie de eerste week niet zou kunnen zitten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:03

IBc tank op aanhanger zetten. Thuis vullen met waterslang, desnoods 1 van 20 meter wanneer je boven woont.
En gewoon tank op aanhanger laten staan bij je wei en daarmee cementkuipen vullen.

Of pomp slaan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:04

Ik zou gaan voor zo'n 1000 liter vat, en dan regelmatig even met een H2O zak op en neer om bij te vullen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:04

Als mijn kerel wel zou willen rijden maar niet zou willen sleuren (dus wel de lusten maar niet de lasten) dan had ie een probleem. Ja dat is tussen hen, maar is lekker makkelijk om een rugpatiënt met sleuren alleen op te zadelen terwijl hij wel wil rijden. Zeker als hij dan nu klaagt dat zij (zonder gezeur) op en neer rijdt naar een pensionstal waar ie dus niet moet sleuren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:05

Als ik al je bezwaren lees denk ik gewoon dat het niet haalbaar is

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:12

Als je een stalletje of gebouw voor opslag hebt zou ik de regenpijp in een 1000 l ton laten lopen. Regenen doet het toch, en dan kan je perfect dat regenwater gebruiken om je paarden van te laten drinken. Zo doen wij het al jaren. Heel zelden komt in de zomer de ton leeg, en ja dan moeten we gaan sleuren.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:17

Je kan het 1000 liter vat ook op een aanhanger laten staan. Dan kan je hem heen en weer rijden als je hem moet vullen.
is er in de buurt niet iemand met een tractor die hem af en toe voor je heen en weer wil rijden om bij te vullen. Dat moet toch te regelen zijn.
Laatst bijgewerkt door tjady op 03-04-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:19

Ik vind het ook niet haalbaar eigenlijk. Stel je zet er 2 paarden neer die zo'n 35 liter drinken per dag....Dan moet zelfs een 1000 liter vat iedere twee weken gevuld. In de zomer waarschijnlijk nog vaker en als je je paarden nog eens wilt wassen/afspuiten (er zal er een keer een met een peesblessure oid staan) of iets schoon wilt maken ben je helemaal de klos.
Om 1000 liter water te verplaatsen heb je al een heel flinke aanhangwagen plus auto nodig en met kleinere hoeveelheden ben je dus simpelweg iedere dag met jerrycans aan het sjouwen. Zou mijn keuze echt niet zijn.

tjady schreef:
Je kan het 1000 liter vat ook op een aanhanger laten staan. Dan kan je hem heen en weer rijden als je hem moet vullen.

Waar ga je dat vullen dan? Thuis met de kraan mag je er wel wat tijd voor uittrekken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:21

Het beste zou zijn dat je een grondput laat slaan.Hier liggen de prijzen rond de 150,- voor het slaan van een put.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:22

Heb je niet een kennis/ouder oid met een auto met trekhaak die je zo nu en dan kan lenen?
Als je 1000 liter vat hebt hoef je dat max 1 keer per week te doen(ik denk eerder eens per 2/3 weken) en is het zo nog te overzien.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:23

gohya schreef:
Het beste zou zijn dat je een grondput laat slaan.Hier liggen de prijzen rond de 150,- voor het slaan van een put.

Wel het water even laten testen van te voren...Lang niet alle grondwater is geschikt om als drinkwater te gebruiken. Plus kosten voor de pomp komen hier wel nog bij. Maar in geval dit geschikt blijkt, lijkt me dat de enige haalbare optie inderdaad.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:23

Ik had op mijn weiland een bron, die was gespoten en daar had ik een ouderwetse handpomp op staan. Pompte dagelijks twee speciekuipen water vol. Hier thuis heb ik een geboorde bron, dat kost wel wat meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:25

Maar dat mag officieel toch niet meer. Anders zou je deze optie kunnen bespreken met eigenaar van de weide. Mischien ieder de helft.

En zo n groot vat is zeker een tie als er een stal is hier goot aan maken en af laten vloeien in die bak, de eerste x vullen kost moeite en tijd maar daarna is het kwestie van bijhouden en valt het sjouwen wel mee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:29

gohya schreef:

En hier komen ze niet eens om 'm te slaan omdat er niet in de grond te raken is en het water ook nog eens ontzettend diep zit. Ja, ze komen wel, maar dat kost een flinke duit (en dan heb ik het niet over een paar 100 maar een paar 1000 euro) + je moet een elektrische pomp zetten.
Hangt dus geheel van de streek af of dat een optie is. 15km verder zit het water nl veel oppervlakkiger en zou een put wel een optie zijn.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:39

Vraag bij een grondboring bedrijf bij jou in de buurt wat het kost om een waterput te slaan. Dan weet je precies waar je aan toe bent. Toen wij, jaren geleden, een volkstuin begonnen was dat het eerste wat we lieten doen. Een top investering, volgens mij kostte dat toen 250 euro inclusief pomp. Was wel een zwarte klus maar wat een plezier en gemak hebben wij hier van gehad.
Je hoeft dan niet meer zoveel te sjouwen met water, die tijd komt wel wanneer het goed vriest. Dan kun je de pomp namelijk niet gebruiken. zo wie zo moet je in de winter uitkijken met vorst vanwege het binnenwerk in de pomp, vriest snel stuk maar wanneer je daar goed rekening mee houdt en hem op tijd afdekt moet het goed gaan.
En dan nog een dingetje, samen rijden samen klussen en zeker op een plek voor jezelf, je zult zien dat er altijd meer werk te doen is dan dat je in eerste instantie bedacht had. En als je vriend nu al aangeeft niet met water te willen sjouwen, wat zijn goed recht is, moet je de andere dingen ook goed doorspreken.
- Mest afvoeren,
- Hooi laten komen en dit moet opgeborgen zijn,
- Omheining moet goed zijn en regelmatig nagelopen worden en onderhouden worden.
- Schuilstal bouwen en onderhouden.
- Eventuele bodembedekking laten komen voor schuilstal.
Kortom er blijft genoeg werk naast het water sjouwen om te doen. Succes met nadenken en plannen maken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:43

Als je vriend zo'n prinses is zou ik er nog maar even over nadenken.
Want hoe moet het met aanvoer van ruwvoer, mestafvoer en allerlei ander gesjouw waar je druk mee bent.
En dan heb ik het nog niet eens over weide-onderhoud en je omheining repareren.

Als hij niets doet, moet je alles zelf doen. Ik doe het al jaren. Maar bijna iedereen die het eens een paar dagen tijdens vakanties van me overneemt vind het veel te zwaar.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:46