vindenw jullie dit verstandig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:34

ik heb ze bij atleet altijd om, ookal is het maar voor 5 minuten... je weet maar nooit als er wat gebeurd of als ie gek word...
Als je ze hebt zou ik ze zeker omdoen! anders kan je peesbeschermers gebruiken of van iemand lenen ofzo...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:49

Ik heb ze altijd om bij Melody. Toen wij naar deurne gingen moesten we ook bijna drie uur rijden. Je pony kan altijd ergens van schrikken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:00

'k Zou zeker beschermers om doen !
Als je paard er niet aan gewend is, dan kun je het beste even "oefenen" door bijv. een paar dagen vantevoren al even de beschermers om te doen.
Sommige paarden vinden het eng en gaan juist panieken door iets vreemds om hun benen.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:08

ja hoor: waarom zou het onverstandig zijn!
ik zelf doe geen beschermers om, maar ik hoef ook niet vaak een lange trailer-rit te maken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:34

vooral bij de eerste keer is het wel handig. je weet immers niet hoe hij in en uit de trailer gaat. als het een brokkenpiloot is, is het niet onverstandig.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:00

Waarvoor zijn beenbeschermers tijdens vervoer eigenlijk nou precies bedoeld ? Ik kan me voorstellen dat een paard dat moeilijk te laden is zich kan bezeren aan de randen van de laadklep o.i.d. Maar een paard dat normaliter gewoon rustig de trailer inloopt ?? Ik heb zelfs het idee dat de kans dat die dingen juist onrust veroorzaken groter is dan de kans dat ze van pas komen.
Tijdens een TRAILER-rit begrijp ik de functie ook niet eigenlijk. Mogelijk dat het bij VRACHTVERVOER anders is. Waar zou een paard zich juist op die plekken aan kunnen bezeren tijdens een trailerrit ? Op stal doe je toch ook geen beenbeschermers om "voor alle zekerheid".

Ik heb het idee dat het gebruik van beenbeschermers die gebruikt worden bij het vervoeren van dure sportpaarden op grote vrachtwagens een beetje overgewaaid is (lees overgeblazen) door de commercie.

Misschien mis ik iets, maar dan hoor ik dat vast wel. Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:02

mijn paard is in een trailer uit Oostenrijk gekomen (18 uur rijden), zonder transportbeschermers, die zijn er namelijk niet in die maat en zonder deken, dat is ie niet gewend. Het was eind februari en stond een hoogdrachtige merrie naast hem, allebei zijn ze gezon aangekomen, de merrie heeft een week later een gezond veulen op de wereld gezet.

En zo worden er maandelijks paarden van en naar Oostenrijk vervoerd, ook dekhengsten die heen en weer moeten. Het is maar net hoe moeilijk je erover doet..............

Het toppunt van "onverantwoordelijk" is dat we een keer halverwege waren en ontdekten dat er geen tussenschot in de trailer zat, toch maar doorgereden en 2 dikke merries opgehaald die elkaar niet kenden, zonder tussenschot, zijn gewoon heelhuids aangekomen.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:41

Ik vind het wel slim ja... Gewoon voor de zekerheid Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:55

lageveld schreef:
Waar zou een paard zich juist op die plekken aan kunnen bezeren tijdens een trailerrit ?

Hmm, die van ons is meerdere keren (zonder beenbescherming) met een beschadigde kroonrand uit de trailer gekomen. Blijkbaar in een bochtje met de ene hoef bovenop de andere gaan staan (of op een rotonde, hij heeft het niet zo op die dingen). En als je dan je evenwicht moet bewaren in een bewegende trailer... Tja, dan beschadig je blijkbaar wel eens wat, zeker als je ijzertjes onder hebt.

Wij hebben die dingen tegenwoordig bij Ret dus ook eigenlijk alleen om tegen kroonrandbeschadigingen. Daartegen zou ik ze dus zelf aanraden. Bedacht me laatst dat-ie dan net zo goed met springschoenen aan op de trailer kan. Ik zou ook zo snel niet weten waar hij de rest van zijn benen aan zou kunnen beschadigen, voor de rest staat hij behoorlijk braaf.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:22

Kasje gaat op de trailer met peeskappen en strijklappen, verder neopreen springschoenen voor z'n kroonrand, maar soms ook kaal, gaat eigenlijk allebei prima Haha!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:27

ik doe soms transportbeschermers om en soms niet.
alleen als het een tijdje rijden is doe ik ze wel om.
en als het minder dan een half uur is niet hij trap ze meestal af om 1 of andere manier Verward

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:18

Ik doe ze ook altijd om, veel letsel lopen ze op bij het laden en het uitladen, doordat veel paarden scheef van de laadklep stappen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:21

Me to... doe ze altijd om. En dan vooral voor het laden en lossen.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:27

gewoon doen! Het zekere voor het onzekere nemen

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 12:36

Ja omdat het wel meer dan een uur rijden is en we doen ook zeker rustig aan omdat je achter de auto een trailer heb met een paard.
En ik wil zeker dat er niks gebeurt en dan gebruik ik toch maar trailerbeschermers!!!!!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:28

Ik zou het gewoon doen, voor de zekerheid.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:33

Karin schreef:
Bedacht me laatst dat-ie dan net zo goed met springschoenen aan op de trailer kan. Ik zou ook zo snel niet weten waar hij de rest van zijn benen aan zou kunnen beschadigen, voor de rest staat hij behoorlijk braaf.

Ik doe ook altijd de "multifunctionele" beenbeschermers aan op de trailer. De peesbeschermers dus, waar de springschoenen aan vast zitten. Daar rijd ik ook mee, dus da's ook nog eens erg handig. Achter doe ik dan alsnog de transportbeschermers om.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 13:58

Ik heb geen springschoenen maar mij lijkt dat juist weer een beetje overdreven om dat om te doen dan kun je toch beter trailerbeschermers om doen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:12

Ik doe dat niet, omdat ik meestal niet eens een trailer nodig heb en als ik er een nodig heb is dat maar voor 15 ninuutjes ofzo.
Met beschermers doet ze trouwens moeilijker dan zonder.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:35

Ik doe het nooit. De paarden worden altijd heel rustig trailermak gemaakt en we hebben weinig problemen. Als je paard ontzettend druk is op de trailer zou ik het zeker wel doen! *LOL* Als ze dan ook echt de achterklep d'r uitschoppen bij wijze van.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 18:49

LuvdaTossa schreef:
Ik doe het nooit. De paarden worden altijd heel rustig trailermak gemaakt en we hebben weinig problemen. Als je paard ontzettend druk is op de trailer zou ik het zeker wel doen! *LOL* Als ze dan ook echt de achterklep d'r uitschoppen bij wijze van.

Tja maar wij kennen het paard niet hoe die in de trailer is dus ik weet dus niet of zij druk of niet druk is Haha! dus vandaar dat ik wel die trailerbeschermers om doe..!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:59

Ik gebruik altijd beschermers. Er hoeft maar even iets lomps te gebeuren en je zit met de gevolgen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:24

Transportbescherming heeft niks te maken met het feit hoe mak of juist ongedurig het paard is, mijn paard is een oeno wbt trailers hij loopt erin en eruit, maakt hem niet uit, maar hij hoeft maar 1 misstapje te maken met het uitladen en zn vel ligt eraf, das toch vervelend.
Ik vind het je verantwoordelijkheid naar je paard toe om hem veilig te transporteren, of hij 5 min , een uur of langer in de trailer staat dat maakt geen moer uit.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:32

Oke bedankt voor AL jullie reacties wij hebben de tinker nu bij huis en toen wij haar ophaalden heb ik direct de beenbeschermers omgedaan...wij moesten zo´n ander half uur rijden en we deden rustig aan want het was best mistig.
Dat ze was heel rustig in de trailer en deed geen vlieg kwaad.

DUS BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIE´S

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:12

Soeskia schreef:
ik doe ze nooit om, sjors gaat normaal in en uit de trailer en met transportbeschermers doet ie moeilijk

Zo deed ze bij ons niet?
Alleen even raar lopen maar ja ze liep zo door.
Bloos