Hek van weiland weer open...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:50

Ik zou een draad met flink stroom er op spannen op enkel hoogte.
Laten ze van je terrein afblijven zeg!
Ook flink wat op het hek zetten.

Rare mensen die denken aan andere mensen hun spullen/dieren te mogen zitten, woest word ik er van!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:52

Maar je weet zeker dat niet je eigen pony het hek heeft opengemaakt? Of is het echt een persoon?

Ik zou toch gaan voor een slot. Met een cijferslot hoef je geen sleutel hebben maar staan ze toch veilig :)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:53

Ik zou gewoon een weekje stroom op het hek zetten, als je het weet vergeet je dat ook niet! Of desnoods alleen savonds. Hoor je opeens iemand au roepen savonds, probeerde hij het hek open te doen! }:)

Solleke_Noah

Re: Hek van weiland weer open...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:01

Gewoon een cijferslot rond het hek doen. Geen gedoe met sleutels vergeten, gaat super makkelijk open maar dan zit het hek goed dicht.

Wij hebben zo'n leukerd die het hek kan openmaken (mijn paard :P ) dus het cijferslot errond en geen problemen meer. Ook handig als je op vakantie bent, kan je aan de babysitters de code geven en iedereen kan binnen, geen gedoe met sleutels doorgeven.

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:05

Kan het niet zo zijn dat het hek is opengewaaid met al die wind de laatste tijd?
Weet niet wat voor sluiting je hebt, maar kan natuurlijk ook gebeuren.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 12:07

Paard kan het niet gedaan hebben. Er hangt een draadje voor zodat ze niet kan schuren en tegelijkertijd zodat het paard niet over het hek gaat leunen om aan de hendel te trekken. Ze gaat daar dus nooit bij komen. En mijn shetlander gaat daar zeker nooit bij komen.

Oma gewhatsappt en ze gaat waarschijnlijk vanmiddag kijken of ze nog zo'n slot ergens hebben liggen. Heeft mijn opa vast nog wel ergens in zijn schuur.

Lijkt me geweldig om stroom op dat hek te zetten en die mensen een oplawaaier te geven. Wel zielig voor de kleine kindjes die nog wel eens naar de paardjes staan te kijken en hun neus tegen het hek drukken :')

wiljemijn schreef:
Kan het niet zo zijn dat het hek is opengewaaid met al die wind de laatste tijd?
Weet niet wat voor sluiting je hebt, maar kan natuurlijk ook gebeuren.

Zo als al aangegeven is door de wind echt onmogelijk. Als de wind een hek kan open maken dan zou een paard door er tegen aan te duwen al helemaal voor elkaar moeten krijgen. Dus dan lijkt het me niet dat je een stevig hek hebt.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:12

Gydja schreef:
Dit is al de 3e keer dat het gebeurd. Denk dat er iemand rond loopt in het drop die zich waarschijnlijk heel grappig vind door het hek van het weiland open te zetten >;) We hebben een hek en daar voor zit nog een stroomdraadje zodat de grote pony niet gaat schuren aan het hek. De shetlander kan gewoon makkelijk onder het draadje door als het open staat. Zo vonden we gisteren de shetlander bijna bij de buren in de tuin. Gelukkig stond ze braaf in de berm te grazen en was ze makkelijk te pakken. En toen zagen we dat het hek open stond. Maar welke idioot doet nou het hek open?! _-:( Het scheelt dat de andere pony er niet uit gaat door het stroom draadje. Maar wat nou als de pony naar de weg was toe gelopen?!

1e keer dachten wel al van nou dan moet wel heel dom van ons zelf geweest zijn. Verzorg de paarden samen met mijn oma. Ik laat nooit het hek open maar tja het kan wel eens zo zijn dat je zo erg met je hoofd ergens anders bij zet dat je vergeet de haak er op te zetten. (Pony was er niet uit gelopen) Of het nou mijn schuld was of die van oma deed het er niet toe gewoon beter opletten. Dus extra gaan controleren of het hek wel dicht zat. Nou oma vergeet het stroomdraadje nog wel eens maar het hek doet ze altijd dicht. Toen vertelde oma dat het hek weer een keer open stond met de vraag of ik hem open had laten staan. Nou ik weet zeker dat ik het hek goed dicht heb gedaan. Gelukkig was de pony er weer niet uit gelopen. En gisteren avond was het weer raak en dit keer liep de pony wel buiten het hek! Ik weet ZEKER dat ik het hek heb gesloten want ik was met mijn nichtjes de paarden voeren. Mijn jongste nichtje deed het hek dicht en ik heb toen nog gecontroleerd of hij wel echt dicht zat. We gaan er nu nog een draadje bij onderspannen zo dat de shetlander er ook niet uit kan.

Moest echt even mijn frustratie kwijt. Wat nou als de pony wel de straat op rent! Nu maar hopen dat het dan bij het hek blijft en dat ze dan ook van de stroomdraadjes af blijven.

mijn pony kan zelf het hek openmaken, staat ook stroomdraadje voor :(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:24

Pff, herkenbaar TS. Heb het heel vaak moeten zeggen dat de poort goed gesloten moest worden. Succes met oplossen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:18

kun je geen ketting met slot om het hek heen doen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:32

stroom op het hek zelf zetten en een camara erop richten..
niet vergeten de beelden te delen als iemand dan het hek vastpakt om het te openen ;)