Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toydoll schreef:Dus jullie stappen ook allemaal af als hij gaat zweten?
Kan je gewoon een zadel opleggen hoor, zolang ze maar niet onder het zand zitten, want dat schuurt wel en een nat paard kan je niet van zand ontdoen door te borstelen.
Wat ik in de zomer nog wel eens deed, als ze in de modder hadden gelegen en het regende; zadelplek schoonspuiten met water
KoudbloedKim schreef:Ik zie hier de tip voorbij komen om je natte paard te poetsen; dat is niet slim.
Je poetst dan het water in de onderlagen van de vacht.
SindyKaya schreef:OneAndOnlyx schreef:Nee dan rijd ik niet, of ik droog hem volledig voordat ik erop ga. Poetsen doe ik ook niet als ze nat zijn, mij is verteld dat de beschermingslaag van de huid hierdoor word aangetast.
Waarom zou je hem dan wel afdrogen ?
Jasmijn159 schreef:Goh SindyKaya, en door je zadel erop te leggen duw je het regenwater op de huid van paardlief, en is het ineens hetzelfde als zweet
Cinnepin schreef:Jasmijn159 schreef:Goh SindyKaya, en door je zadel erop te leggen duw je het regenwater op de huid van paardlief, en is het ineens hetzelfde als zweet
Zweet is er om het lichaam af te koelen als het te warm wordt. Regen water niet en kan het er voor zorgen dat het paard het koud krijgt als het op de huid komt, dus is het zeker niet hetzelfde.
NatasjavE schreef:Jasmijn159 schreef:
Zweet is er om het lichaam af te koelen als het te warm wordt. Regen water niet en kan het er voor zorgen dat het paard het koud krijgt als het op de huid komt, dus is het zeker niet hetzelfde.
Als het zadel erop ligt en je met hem/haar aan het werk gaat?
Ik geloof niet dat een paard het dan koud krijgt.
Cinnepin schreef:Alleen wordt regenwater niet aangemaakt om af te koelen, als het paard het niet warm heeft hoeft het niet afgekoeld te worden, en dan zou het paard het koud kunnen krijgen.
Maar gelukkig hebben paarden een prima vacht en kunnen ze wel tegen regen
NatasjavE schreef:Cinnepin schreef:Alleen wordt regenwater niet aangemaakt om af te koelen, als het paard het niet warm heeft hoeft het niet afgekoeld te worden, en dan zou het paard het koud kunnen krijgen.
Maar gelukkig hebben paarden een prima vacht en kunnen ze wel tegen regen
En kan je er gewoon een zadel opleggen als ie nat is.![]()
Wel een dekje eronder want het is minder goed voor de kussens van je zadel.