Hoe denken jullie over een paardenrusthuis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Hoe denken jullie over een paardenrusthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:18

Mijn paard staat op de zandgrond van Drenthe bijna de hele winter buiten. Lekker in een paddock paradise met een aantal vriendjes.
In het drassige land van de Randstad kan dat nauwelijks. Dan moet je iets met een betonnen vloer doen, maar daar kun je weer veel lastiger sprintjes op trekken, rollen, etc.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:52

Janneke2 schreef:
Mijn paard staat op de zandgrond van Drenthe bijna de hele winter buiten. Lekker in een paddock paradise met een aantal vriendjes.
In het drassige land van de Randstad kan dat nauwelijks. Dan moet je iets met een betonnen vloer doen, maar daar kun je weer veel lastiger sprintjes op trekken, rollen, etc.

Lijkt me heerlijk!

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:19

Toen ik voor mijn oude pony een rusthuis zocht zat alles in de omgeving vol.
Ik heb daarom besloten haar aan een zorgboerderij te verkopen voor een symbolisch bedrag.

Ze krijgt nu dagelijks veel liefde, aandacht en natuurlijk veel appels en worteltjes.
Ik ga er nog elke week eventjes langs.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:53

Ik heb de enquête ingevuld.
persoonlijk zou ik mijn paarden niet naar een rusthuis toe brengen.
Punt een zorg ik graag zelf voor mijn paarden, ik weet wat ze nodig hebben en ken ze al jaren. Daarnaast heb ik de ideale plek voor ze 24/7 buiten met hun vrienden.

Ik kan me wel voorstellen dat je op zoek zou gaan naar een rusthuis als je op een manege zou staan waar je paard weinig buiten zou komen.

Daarnaast zou het voor mij een beetje voelen als weg stoppen.
Paard is er altijd voor mij geweest en op het moment dat ik er misschien wat minder plezier van kan hebben moet hij maar weg en moeten andere mensen voor hem gaan zorgen. Ik zou het niet doen.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 13:03

Bedankt voor het invullen! heel fijn als je een plek voor je paarden dicht bij huis hebt.