Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Ik lees ook even mee.
Mijn paarden staan sinds een anderhalve week op vlas. En ik heb nog niet de ideale manier gevonden van mesten.
Ik heb er meteen 4 pakken ingegooid (3x3) En haal elke dag de mestballen eruit.
Mijn merrie is de eerste paar dagen heel ongerust geweest en heeft veel omgeploegd in haar stal. Haar stal ziet er dan ook donkerbruin uit en vies. Het is nog niet zompig.
Mijn hengst daar en tegen is de rust zelfe. En zijn stal ziet er dan ook echt super uit. Mooi droog en schoon.
Wat nu te doen? Bij mijn merrie er vlas opgooien of eerst het ergste natte eruit en dan er wat op gooien?
Ik wilde vandaag de natste plek eruit halen. Maar dat was geen doen. Er kwam onder de viezigheid nog een hoop schoon uit.
felicity schreef:@anneliesdj Dankjewel voor je duidelijke uitleg.
Ik heb er dus geen water overheen gegooid toen ik de vlas erin deed. Denk dat het daarom langer duurt voor ik een goede stevige bodem heb.
Mijn paarden staan alleen s'nachts opzij. Ik begrijp dat je de natte plek er pas uithaalt als hij rood/oranje verkleurt? Is dan iedere dag de plashoek eruit halen niet te veel?
Ik begin nu pas een goede stevige bodem te krijgen. Maar dan heb ik er ook nog geen plashoek uitgehaald. Mij leek nu het handigst om er een pak bij te gooien. Of raad je me aan toch eerst de plashoek eruit? Maar dan zit ik weer in de stevige bodem te prikken?
felicity schreef:Ik heb vanmorgen maar even mijn eigen gevoel gevolgd.
Ik had het idee drollen rapen en de natte plek eruit en een pak erboven op te gooien.
Wat bleek de bovenste laag was bruinig verkleurd en daar onder zat dus nog mooi schoon vlas. Ik heb dus heel de box onderste boven gekeerd. Drollen gewipt en de plasplek eruit. En toen alles omgedraaid.
Stal ziet er nu weer heel netjes uit en er ligt nog een dikke laag in. Heb er dan ook geen pak meer bijgegooid.
Maar ik geloof dat dit niet helemaal de bedoeling is je wilt toch een stevige bodem creeeren?