Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ingvdh schreef:Ik snap niet waarom het wonen in het westen inhoud dat je paard overdag niet naar buiten kan. Ik woon ook in het westen en in mijn omgeving staan op bijna alle stallen de paarden overdag buiten, paddock in de winter, weiland in de zomer. Gaat prima.
Ik heb het gevoel dat dit alleen speelt rond Delft - Den Haag - Rotterdam en omgeving. Daar komen deze opmerkingen meestal vandaan, net zoals "bij ons in de randstad". Randstad is groter dan alleen die omgeving
ingvdh schreef:Ik snap niet waarom het wonen in het westen inhoud dat je paard overdag niet naar buiten kan. Ik woon ook in het westen en in mijn omgeving staan op bijna alle stallen de paarden overdag buiten, paddock in de winter, weiland in de zomer. Gaat prima.
Ik heb het gevoel dat dit alleen speelt rond Delft - Den Haag - Rotterdam en omgeving. Daar komen deze opmerkingen meestal vandaan, net zoals "bij ons in de randstad". Randstad is groter dan alleen die omgeving
Gypsy schreef:70 m2 is echt niet genoeg om in los te gaan, das 10 bij 7, daarop komt mijn paard niet eens in galop. Dat zijn 6 stallen bij elkaar, zoiets.
Ik ga het nog eens vertellen. Ik woon in zeeland, op kleigrond. Waar je tot je knieën in weg kunt zakken. Of niet, als je wat geld uitgeeft. Mijn paarden staan op een zandpaddock. Wat nou ze kunnen niet naar buiten.
fokfanaat schreef:Ik zou het wel heel erg sneu vinden als een dier zonder reden nooit zomer en winter op het gras komt, en het is ook wel krap om echt de benen te strekken.
Mizora schreef:Als je zo'n klein stukje heb moet je uiteraard er wel extra voor zorgen dat het goed gedraineerd is en dat ze hun eten er niet van hoeven te halen. Het is dan een paddock. Een paddock van 20x20 i.c.m. een box van 3x3 wordt als schappelijk gezien, waarom zou een stukje (goed gedraineerd) land van 20x35 dat dan niet zijn?
Rofah schreef:700m2 mooi? Ik heb hier de helft als tuin en vind dat zelfs krap als de honden er lopen te spelen.
tess_84 schreef:Een paddock van 700m² is mooi, als het niet het enige is wat het paard heeft... Als ze daarnaast nog een paar uur per dag op de weide kunnen om de benen te strekken en gras te eten, is het prima. Maar 24/7 en dan winter en zomer op zo'n stuk, nee, liever niet hoor...