Hoe zijn jullie aan je eigen paarden plekje gekomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Hoe zijn jullie aan je eigen paarden plekje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:19

Ik had mij ingeschreven op een weide vereniging.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:22

Wij zijn verhuisd naar de boer die ons hooi op de vorige stal maakte. Aangezien het op de vorige stal niet meer ging, vroegen we daar of die niet iemand wist die nog een plekje had voor 2 paarden. Een week later stonden we bij hem zelf :) Op de vorige stal zijn we terecht gekomen omdat dat vrienden waren (van op wedstrijden).

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:38

Moos99 schreef:
xAntoinettex schreef:
Wij hebben een stuk land gekocht. Daarop zo'n oude kar, waarin ze de koeien die buiten stonden molken, gezet. Onder die kar zitten wielen dus mag je zo opt land zetten omdat je m kan verplaatsen. Kar opgeknapt en dat was n mooie stal!

Mag je wel een rijbak plaatsen hierbij?

Poeh dat weet ik niet, omdat het voor ons voor opfok-paarden was. Maar goed, ik zie hier in de buurt ontzettend veel rijbakken waar duidelijk geen vergunning voor is aangevraagd.. Zou even langs de gemeente gaan als je daarover meer duidelijkheid wil.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:37

Je mag overal een Rijbak plaatsen volgensmij, zolang de horizontale balken van de omheining maar van lint blijven, Dan valt het namelijk onder een paddock.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:00

SBravour schreef:
Je mag overal een Rijbak plaatsen volgensmij, zolang de horizontale balken van de omheining maar van lint blijven, Dan valt het namelijk onder een paddock.

En je moet er geen bordjes in plaatsen van de rijletters, dit kan wel maar dan moet je ze wel na elke rijsessie weghalen. Anders valt het alsnog onder een rijbak.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:31

Ben er geboren... :')
Niet in de wei/stal natuurlijk, maar het huis ernaast..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 01:43

friesiszwart schreef:
je moet echt op zoek naar een bestaand iets, een perceel weiland is niet voldoende aangezien je meestal geen vergunning krijgt.

Precies. Ik heb ook een bestaand iets gevonden: zandpaddock, stalgebouw, stukje bestrating. En verder wei. Op m'n wei heb ik de buitenomheining vervangen, paden uitgezet en hooinetten opgehangen, dit jaar komt er ook een heuveltje. Ik heb 2 paardjes en 2 keer per dag krijgen ze hooi en meestal mest ik ook even uit. In het voorjaar en de zomer ben je natuurlijk ook tijd kwijt aan weide-onderhoud.

Geen idee hoe ik het zou aanpakken als ik op vakantie zou willen, ik denk dat ik dat weer ga doen wanneer ik te oud ben om paarden te houden op de manier dat ik wil. Ik heb wel genoeg gereisd inmiddels.

Mijn wei heb ik gewoon via marktplaats gevonden. Ik had al jaren m'n oog op die wei en in juni was 'ie ineens voor mij! Ik huur 'm.
Laatst bijgewerkt door Koper op 02-03-15 01:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 01:49

Mijn weiland huren wij al 10 jaar of zo...
Het weiland voor de winter id thuis
En dan hebben we nog een weitje van buren

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:23

Dankzij ouders met dromen.. Papa en hobby Land Rovers, wou altijd al een eigen schuur met brug etc. Mama in de paarden, wou altijd al een eigen spulletje. Al 10 jaar wonen we op onze droomplek. <3

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:42

Brease, waar is dat?

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:38

In het mooie Drenthe. Plaatsje havelterberg, nabij de a32.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:29

brease schreef:
In het mooie Drenthe. Plaatsje havelterberg, nabij de a32.

Dat is echt heeeel erg ver weg van hier. Helaas!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:28

Een kennis van ons (boer) heeft nog wat land in ons dorp, ze wonen zelf een stuk verder nu. Het hooien van dit land kon dus niet meer uit, en zo heeft mijn vader dus gevraagd of wij dat dan voor de pony's mochten gebruiken. Inclusief water en elektriciteit, het enige wat wij hoeven te doen (naast alle verzorging natuurlijk) is zijn Haflinger beleren/doorrijden, maar dat vinden we helemaal niet erg :D

Ik ben ontzettend blij met deze kans, heb altijd al mijn pony's op een 'eigen' stukje land willen hebben.