Vakantie; wat doen jullie met je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Re: Vakantie; wat doen jullie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:20

Waarom zou je je paard geen week vrij kunnen geven? Is toch juist lekker voor haar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:30

Mijn verzorgster zorgt dan voor haar of ze krijgt vrij.
Nu vind mijn paard het totaal niet erg om een weekje lekker op de wei te blijven.

Maar een weekje is zo voorbij als ze dan 3x gelongeerd word en de rest van de dagen gewoon een beetje wandelen en aandacht met een uitgebreide poetsbeurt en voor de rest op de wei komt het vast goed.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:40

Vorig jaar heb ik mijn paard 4 weken stilgezet tijdens mijn vakantie, lekker de wei op en alleen af en toe een poetsbeurtje. Wel de training afgebouwd eerst.
Normaal werkt hij graag maar dit vond hij prima, hij was lekker ontspannen en ik kon hem daarna heel fijn weer oppakken.
Denk dat het meer in jouw hoofd zit dan dat het paard er iets van vindt, zeker een weekje stelt niets voor. Zo lang ze maar op de wei komen. Even helemaal niet rijden en longeren kan juist erg goed zijn.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:48

Als ik op vakantie ga heeft mijn paard lekker vrij. 1 omdat ik dat gewoon heel fijn ook voor hem vind, en 2 omdat ik niet wil dat iemand anders op hem rijd als ik er niet ben, stel dat er wat gebeurt. (al zou ik een bijrijder hebben zou ik het geen probleem vinden hoor, maar ik heb er geen nodig). Ik vraag wel altijd aan een vriendin of ze hem elke dag even wil checken op wondjes en of hij goed loopt oid. Er is bij onze stal altijd wel iemand op stal en die letten automatisch goed op.
Ik hang ook altijd op mijn kast een briefje met van wanneer tot wanneer ik weg ben, met mijn telefoon nummer in geval van nood, en het telefoon nummer van de dierenarts!

Veel plezier!

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:37

lekker vrij geven en na de vakantie even weer wat rustiger opbouwen.
of iemand zoeken die dr een week voor je door traint.

bij mij krijgen ze ook een welverdiende vakantie

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:50

Lekker een week de wei op!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:19

Wanneer ik op vakantie ben mag mijn paard ook lekker vakantie vieren :))

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:25

Die van mij kunnen rustig een tijdje stil staan, hebben daar gelukkig geen last van. Ook in de winter als het glad is en veel sneeuw ligt kunnen we ook niets doen Ook dan hebben zij gewoon vakantie.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:58

n goede bekende aansporen voor de nodige verzorging.
rustig afbouwen wat al was genoemd voordat de vakantie begint.
en lekker allebei genieten van n mini vakantie *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:01

Ik sta op een pensionstal waar ik eigenlijk niks zelf hoef te doen. Ik heb een bijrijder die met mijn paard naar buiten gaat, maar is geen ster ruiter. Als ik een week weg ga rijd hij meestal 2x. De rest rijdt een vriendin die haar lekker blijft gymnastiseren. :)

Nog nooit problemen gehad. Meestal krijgt ze ook een dag vrij.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:04

Ik verzorg de paarden van mijn tante als ze op vakantie gaat. Ze staan bij hun bouwbedrijf op stal, dus redelijk dichtbij. 's Ochtends voeren, op de wei gooien en stallen mesten en dan 's avonds weer terug, nog meer voeren. Als ze pech hebben moeten ze zelfs mee op buitenrit, zwaar leven :(:)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:07

Mijn beste vriendin staat bij ons op stal en die wilt mijn paard wel rijden, en ik heb een verzorger :D . Maar ik heb vanaf mei waarschijnlijk vrij(examen-voordeeltje :o) en dan krijgt ze alle aandacht die ik in me heb :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:12

Ik zou ook zeggen een vakantie op de weide geven, maar als dat niet kan, misschien wil je er wel wat meer uithalen, misschien is het een idee, als je de financiën er voor hebt om haar voor twee weekjes naar een betere trainingsstal te brengen. Daar zijn veel goede ruiters en amazones die haar misschien lekker door kunnen trainen. Misschien wel fijn voor haar, maar ook voor jou. Misschien daar waar jij vast loopt met haar, een deskundige dat wel voor elkaar krijgt en jij het straks ook weer verder kunt oppakken.

Of is dit een raar idee?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:13

Als je er zo op tegen bent er iemand op te zetten, maar hem ook niet stil wil zetten, kan je toch vast wel iemand vinden die hem/haar op een andere manier beweging geeft? Longeren, wandelen, losgooien. :)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:23

Ik ben er niet per definitie op tegen om er iemand anders op te laten rijden. Het is meer dat ze echt niet zomaar door iedereen te rijden is en ik ook met een gerust gevoel weg wil. Een keer Proefrijden zegt bij haar niet zoveel.

Ze staat in juni een halve dag op het land en een halve dag in de paddock. Een stalgenoot kan haar inderdaad aan de dubbele lijnen doen.

Wegbrengen doe ik niet. Ze heeft hier ook een jaar moeten wennen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:44

Misschien dan gewoon nu al beginnen met iemand zoeken, en als diegene je echt aanspreekt gewoon een tijd laten proefrijden? Al is dat natuurlijk ook wel lastig, want als het niet klikt moet je weer iemand anders zoeken en voor je het weet hebben er allemaal verschillende mensen erop gereden wat natuurlijk ook niet zo fijn is.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:56

Lekker vakantie! Afentoe lekker naar buiten om te wandelen,of een lekker poetsbeurt door de verzorger! Ze missen niks hoor! Krijgen gewoon hun voer,staan 24/7 buiten en krijgen ook gewoon aandacht..!

In jou geval zal ik gewoon je stalgenootje je paard afentoe laten longeren of laten grazen aan de hand,paard zal een vakantie ook niet erg vinden :+

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:21

Mijn paard krijgt zelf ook vakantie :D