(hoe) zouden jullie dit doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: (hoe) zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 21:17

Hahaha van die laatste optie moet ik toch wel lachen, maar je hebt zeker gelijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:21

Hoe moeilijk ook, ik zou het niet doen. Het beperkt je zo in je vrijheid, juist nu je nog zoveel kanten op kan. Lekker je eigen plan trekken!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:21

Als ik zo lees dat je het financieel erg moeilijk gaat krijgen wanneer je deze paard over gaat nemen en je niet geholpen kan worden door je ouders dan zeg ik bij voorbaat al nee.
Je bent nog erg jong, gaat beginnen aan een opleiding wat geld gaat kosten en je zal het dan erg krap hebben met de kosten van een paard erbij en dan heb ik het nog niet eens over de medische kosten die kunnen komen.

Wat je kan doen is nu maandelijks geld sparen en over 1 á 2 jaar kijken of je het paard over wilt nemen wanneer je veel geld hebt gespaard om de kosten te kunnen dragen. Maar zoals ik het nu lees zal dat denk ik niet reëel zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 23:30

Ik heb inderdaad besloten om het niet te doen, hoe lastig en aantrekkelijk het ook is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:19

MorganeR schreef:
Ik heb inderdaad besloten om het niet te doen, hoe lastig en aantrekkelijk het ook is.

dat is nou eens verstandig van je
jou tijd komt nog wel voor een eigen paard

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:04

Haha dat "nou eens" laat het klinken alsof ik eindelijk iets verstandigs doe na 1000 domme dingen. Maar dat klopt inderdaad.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:32

MorganeR schreef:

Je hoeft toch niet perse nu al een beslissing te maken voor over iets van 2 jaar?

Je kunt nu ook al sparen kijken hoe het over 2 jaar financieel zit

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 20:38

Maartje, ik heb het met de eigenaresse besproken en het blijkt om volgend jaar januari te gaan. Binnen die tijd kan ik niet genoeg sparen en ik wil bij nader inzien toch niet naast mijn studie aan relatief onvoorspelbare kosten vastzitten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:48

Update:

Ik ben dit jaar helaas door omstandigheden niet aangenomen op een universiteit. Daarom zal ik een baantje moeten gaan zoeken.

De eigenaresse wil nu al vrij binnenkort gaan verhuizen, en smeekt mij nog steeds of ik Sharelle niet asjeblieft over zou willen nemen. De stal kost eigenlijk 220 maar de staleigenaresse eigenaresse zou dat willen verlagen tot 110 of 70 omdat ze liever ook niet heeft dat Sharelle weg gaat. Ze staat er al zo lang en is ook een beetje het favorietje van de staleigenaresse.

Het is zo vermoeiend, ik word er bijna depressief van. Mijn grote penny droom is zo dichtbij maar toch niet...

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:51

sorry dat ik hier opeens kom met een vraag die er eigenlijks niks mee te maken heeft maar wat is tvwo?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:53

Tweetalig vwo, dus vwo maar 80% engels

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:57

echt een lastige keuze , ik zou zelf ook niet weten wat het beste is. Kunnen je ouders je echt niet helpen? En sowieso balen dat je niet ben aangenomen. Tja als de eigenarese zegt 70 per maand aan stalling zou ik zeggen doen! Maar je weet nooit aan welke kosten je komt te zitten dus dat is de vraag en de onzekerheid er aan.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:57

Zou je niet meer kunnen werken ?
€150 per maand is niet genoeg vindt ik persoonlijk . Ik mag in mijn handen klappen hoe mijn veulen straks staat . Heb het geluk dat ik ook veel werk waar ik kan in de weekends en vakantie . Anders zou ik dit niet kunnen , je wilt toch een spaarpotje hebben als ze iets krijgen buiten je maandelijkse loon /potje ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:59

Tja, zoals ik t zie wordt je met een paard in je maag gesplitst terwijl je het financieel niet kunt trekken. Ja, misschien dit jaar, maar hoe zit dat volgend jaar? Ik zou het, hoe interessant ook, niet doen. Wat als het paard medische problemen krijgt? Hoe dan verder?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:00

Meganx, mijn contract van de OP is niet verlengd, dus op dit moment heb ik helemaal geen werk.

Joolien, ja die onzekerheid is ook het lastige...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:00

Ze spelen wel fijn in op de emotie :=

Als het er niet in zit, zit het er niet in. Je moet niet krom liggen om een paard, dan is de lol er snel vanaf als je het net niet red.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:02

Het probleem is dat Sharelle ook precies is wat ik zoek als eigen paard. Fjord, koel in de kop, grote knuffel, heerlijk op buitenritten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:03

MorganeR schreef:
Het probleem is dat Sharelle ook precies is wat ik zoek als eigen paard. Fjord, koel in de kop, grote knuffel, heerlijk op buitenritten...

Andere insteek; had je haar ook willen hebben als de eigenaar het niet aan je gevraagd had? In die zin dat je dan de overweging had gemaakt, ook al was het financieel lastig?
Is het nog een mogelijkheid om het met iemand samen te doen?

Secretss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:04

Ben je van plan om nog naar een andere universiteit oid te gaan? Als het stalgeld verlaagt wordt naar 70, dan zou ik zeggen dat het nu wel ''meer aan te raden'' is. Je kunt je ouders, of eventueel de oude eigenaresse vragen of zij in geval dat het paard erg ziek word, zij bij kunnen springen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:05

Ik had haar ook willen hebben als de eigenaresse haar zou willen verkopen, en niet alleen aan mij zou willen geven. Ik zou het in geval van de 70 samen met de eigenaresse van de stal doen.

Ik wil wel nog naar een universiteit volgend jaar ja, maar die is maar 500 per maand.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:07

Zonder baan lijkt het me iig niet mogelijk.. Of fanatiek op zoek naar een baan of toch de kans aan je voorbij laten gaan. Ik heb er ook bewust voor gekozen om pas nadat ik mijn studie had afgerond weer pony's te nemen zodat ik een baan had en dus genoeg geld opzij kon leggen voor als ze wél eens flink ziek worden..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:09

Ik ben al heel hard op zoek naar een baan en ook van plan me in te laten schrijven bij een uitzendbureau. Ik heb op dit moment zo'n 3000 op mijn spaarrekening, waarmee ik wel een tijdje vooruit zou kunnen. Het grootste struikelblok zijn op dit moment mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:11

MorganeR schreef:
Ik ben al heel hard op zoek naar een baan en ook van plan me in te laten schrijven bij een uitzendbureau. Ik heb op dit moment zo'n 3000 op mijn spaarrekening, waarmee ik wel een tijdje vooruit zou kunnen. Het grootste struikelblok zijn op dit moment mijn ouders.

Ik zou lekker van dat geld op je spaarrekening afblijven ;)
Het gaat erom, dat een paard toch altijd nog een luxe product is. Als je krom moet liggen om een paard te hebben, is het echt geen pretje.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:14

Het is gewoon zo'n geweldig aanbod, en ik ben na nu bijna een jaar zo aan haar gehecht. De andere mensen op stal zeggen ook vaak genoeg dat ik de eerste ben met wie Sharelle zo'n band heeft, aangezien ze al heeeeel vaak van verzorgster is veranderd voor dat ik door tara en bayron op stal kwam.

Zucht...

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:18

Het is veel geld, maar ik denk dat je eigenlijk maar 1 ding hoeft te bedenken:
Waar ga je meer spijt van krijgen? Als je nu nee zegt, of dat je het gaat proberen met de pony?

Ik heb jaren geleden in dezelfde situatie gezeten: paardje wat ik op de manege reed moest weg, ik had 1e keus. Wilde ik niet, dan zou ze de handel in gaan. Zat in het laatste jaar van mn studie, werkte full-time, wilde eigenlijk het huis uit...
Het enige dat ik heb gedaan is antwoord geven op bovenstaande vraag: krijg ik meer spijt als ik haar laat gaan, of als ik het probeer en kijk waar ik uit kom? Heb haar gekocht, en nooit een seconde spijt gehad. Tuurlijk, heb ook wel eens flink krap gezeten, en was niet zo vrij in doen en laten als leeftijdsgenoten, maar had haar voor geen goud willen missen.

Laten we wel wezen, de pony is 17 (mijn merrie was 18), heeft ook niet het eeuwige leven.

Als je stallinggeld flink wordt verlaagd, en je gaat nu werken tot volgend jaar? Wie weet lukt het je, wie weet moet je op een gegeven moment contact opnemen met de oude eigenaars dat het je toch niet lukt en dan alsnog samen een fijn plekje gaan zoeken.