Gypsy schreef:Nuja logisch toch. Je spuit het met carnaval toch ook op je eigen hoofd?
Daar zit wat in

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annoya schreef:Tips van een voormalige witte schimmel eigenaar;
- Horzelblok of borstelblok
- milde shampoo en voor de gele verkleuringen zilverschampoo.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-salon-expert-zilvershampoo/p/21103
Zilvershampoo is een paarse shampoo en wordt veel door oma's gebruikt. Klodder niet direct de shampoo uit je fles op het paard, je het kans dat je paarsige gloed op je paard krijgt. Knijp wat shampoo in de palm van je hand dan een beetje water en een schuimsopje in handen maken en dan inmasseren op de vacht van het paard.
Wassen met koud water kan idd op de benen en staart. Maar pas op dat je niet de het staartbot in de de emmer koud water dipt, ik had een keer de staart te diep in een emmer koud water gedipt. Mijn pony maakte een kreunend geluid en kneep zijn staart stijf tegen zijn billen. Arm beesje..
Tijdens een concours heb ik een meisje van een andere ponyclub die regelmatig zag gevraagd wat zijn deed om haar witte schimmel wit te krijgen. Ze vertelde me dat zij thuis in hun buitenbak scherp wit zand hadden. Ze maakte haar pony helemaal nat met de tuinslang en liet hem dan los in de bak. Als de pony dan ging rollen schuurde het zand met schoon. Ze wachtte dan tot hij droog was en dan borstelde het zand er weer af. Daar kwam dus geen shampoo aan te pas.
Shampoo is niet supergoed, het ontvet en haalt natuurlijke oliën uit de vacht.
Oh ik lees het nog eens, je mag niet wassen. Dan het borstelblok!
JoukjeV schreef:Klinkt misschien raar, maar als je mooi wit zand in de bak hebt, hier wat van in een emmer doen, nat maken en de gele plekken mee inwrijven. Laten drogen en uitborstelen. Krijg je hetzelfde effect als dat het paard gaat rollen in het zand. Die van mij werd er altijd prima schoon mee.
En anders toch echt de witte haarverf uit de spuitbus (gebruikte ik voor de noodgevallen als ik al op wedstrijd was).
WM_ schreef:Als je niet mag wassen;
Goed borstelen en dan een beetje baby poeder (zwitsal poeder oid voor de billetjes). Werkt perfect, maar wel tijdelijk resultaat. Prima voor een proefje dus.
Als je wel mag wassen;
- cowboy magic (duurdere optie)
- zilvershampoo (wat goedkoper)
Succes!! :d
Isamack_x schreef:Maggyy schreef:Voor mn haf haar straat gebruik ik gewoon van de supermakrt zulk extra wit poeder spul![]()
Dat heet talkpoeder. Zei ik ook al en werkt echt super goed maar als je het echt goed wilt doen dan wordt je paard wel een beetje nat...
In ieder geval alvast succes met je wedstrijd TS!
Lara schreef:In ieder geval een extra tip: onderhouden! Wanneer vlekker er langer zitten krijg je ze er vaak niet meer uit, pas als ze verharen dat er schone haren voor terug komen
Ik gebruik o.a betadine shampoo, teershampoo of zilvershampoo. Echte fan ben ik echter van cowboy magic, shine in yellow out! Wast m elke keer het witst van allemaal!
Ook: wanneer ik geen tijd heb, of het te koud is: eerst poetsblok, daarna green spot remover van cowboymagic.
Isapaardje schreef:Zet een stipje, want ken het probleem; rij regelmatig over straat met onderstaand 'exemplaar'
Zwart zand helpt dus in ieder geval niet om ze in te laten rollen hahaha.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GITWIVT3.jpg