Wit/bont paard weer wit krijgen, wie heeft de gouden tip?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:32

Gypsy schreef:
Nuja logisch toch. Je spuit het met carnaval toch ook op je eigen hoofd?

Daar zit wat in :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wit/bont paard weer wit krijgen, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:34

Ik zou wel ff navragen of het mag. Wij hebben met kerst ooit alle paarden van onder tot boven onder de glitter gespoten. Overkomen ze niks van. Nuja glitter kom je nog een poosje overal tegen.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:43

Tips van een voormalige witte schimmel eigenaar;

- Horzelblok of borstelblok
- milde shampoo en voor de gele verkleuringen zilverschampoo.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-salon-expert-zilvershampoo/p/21103

Zilvershampoo is een paarse shampoo en wordt veel door oma's gebruikt. Klodder niet direct de shampoo uit je fles op het paard, je het kans dat je paarsige gloed op je paard krijgt. Knijp wat shampoo in de palm van je hand dan een beetje water en een schuimsopje in handen maken en dan inmasseren op de vacht van het paard.

Wassen met koud water kan idd op de benen en staart. Maar pas op dat je niet de het staartbot in de de emmer koud water dipt, ik had een keer de staart te diep in een emmer koud water gedipt. Mijn pony maakte een kreunend geluid en kneep zijn staart stijf tegen zijn billen. Arm beesje..

Tijdens een concours heb ik een meisje van een andere ponyclub die regelmatig zag gevraagd wat zijn deed om haar witte schimmel wit te krijgen. Ze vertelde me dat zij thuis in hun buitenbak scherp wit zand hadden. Ze maakte haar pony helemaal nat met de tuinslang en liet hem dan los in de bak. Als de pony dan ging rollen schuurde het zand met schoon. Ze wachtte dan tot hij droog was en dan borstelde het zand er weer af. Daar kwam dus geen shampoo aan te pas.

Shampoo is niet supergoed, het ontvet en haalt natuurlijke oliën uit de vacht.

Oh ik lees het nog eens, je mag niet wassen. Dan het borstelblok!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:16

Annoya schreef:
Tips van een voormalige witte schimmel eigenaar;

- Horzelblok of borstelblok
- milde shampoo en voor de gele verkleuringen zilverschampoo.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-salon-expert-zilvershampoo/p/21103

Zilvershampoo is een paarse shampoo en wordt veel door oma's gebruikt. Klodder niet direct de shampoo uit je fles op het paard, je het kans dat je paarsige gloed op je paard krijgt. Knijp wat shampoo in de palm van je hand dan een beetje water en een schuimsopje in handen maken en dan inmasseren op de vacht van het paard.

Wassen met koud water kan idd op de benen en staart. Maar pas op dat je niet de het staartbot in de de emmer koud water dipt, ik had een keer de staart te diep in een emmer koud water gedipt. Mijn pony maakte een kreunend geluid en kneep zijn staart stijf tegen zijn billen. Arm beesje..

Tijdens een concours heb ik een meisje van een andere ponyclub die regelmatig zag gevraagd wat zijn deed om haar witte schimmel wit te krijgen. Ze vertelde me dat zij thuis in hun buitenbak scherp wit zand hadden. Ze maakte haar pony helemaal nat met de tuinslang en liet hem dan los in de bak. Als de pony dan ging rollen schuurde het zand met schoon. Ze wachtte dan tot hij droog was en dan borstelde het zand er weer af. Daar kwam dus geen shampoo aan te pas.

Shampoo is niet supergoed, het ontvet en haalt natuurlijke oliën uit de vacht.

Oh ik lees het nog eens, je mag niet wassen. Dan het borstelblok!

Wauw, wat een bijzonder verhaal van dat zand zeg! :j

Maggyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:18

Voor mn haf haar straat gebruik ik gewoon van de supermakrt zulk extra wit poeder spul /3 :D

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:21

Klinkt misschien raar, maar als je mooi wit zand in de bak hebt, hier wat van in een emmer doen, nat maken en de gele plekken mee inwrijven. Laten drogen en uitborstelen. Krijg je hetzelfde effect als dat het paard gaat rollen in het zand. Die van mij werd er altijd prima schoon mee.
En anders toch echt de witte haarverf uit de spuitbus (gebruikte ik voor de noodgevallen als ik al op wedstrijd was).

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:23

Maggyy schreef:
Voor mn haf haar straat gebruik ik gewoon van de supermakrt zulk extra wit poeder spul /3 :D

Bedoel je talkpoeder? :D

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:23

Als je niet mag wassen;
Goed borstelen en dan een beetje baby poeder (zwitsal poeder oid voor de billetjes). Werkt perfect, maar wel tijdelijk resultaat. Prima voor een proefje dus.

Als je wel mag wassen;
- cowboy magic (duurdere optie)
- zilvershampoo (wat goedkoper)

Succes!! :d

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:24

JoukjeV schreef:
Klinkt misschien raar, maar als je mooi wit zand in de bak hebt, hier wat van in een emmer doen, nat maken en de gele plekken mee inwrijven. Laten drogen en uitborstelen. Krijg je hetzelfde effect als dat het paard gaat rollen in het zand. Die van mij werd er altijd prima schoon mee.
En anders toch echt de witte haarverf uit de spuitbus (gebruikte ik voor de noodgevallen als ik al op wedstrijd was).

Helaas is het bakzand best wel geel, maar bedankt voor de tip! :)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:24

WM_ schreef:
Als je niet mag wassen;
Goed borstelen en dan een beetje baby poeder (zwitsal poeder oid voor de billetjes). Werkt perfect, maar wel tijdelijk resultaat. Prima voor een proefje dus.

Als je wel mag wassen;
- cowboy magic (duurdere optie)
- zilvershampoo (wat goedkoper)

Succes!! :d

Ah super, morgen maar even dat babypoeder halen haha :D Dankjewel!

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:27

Maggyy schreef:

Dat heet talkpoeder. Zei ik ook al en werkt echt super goed maar als je het echt goed wilt doen dan wordt je paard wel een beetje nat...
In ieder geval alvast succes met je wedstrijd TS! :D

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 22:03

Isamack_x schreef:
Maggyy schreef:

Dat heet talkpoeder. Zei ik ook al en werkt echt super goed maar als je het echt goed wilt doen dan wordt je paard wel een beetje nat...
In ieder geval alvast succes met je wedstrijd TS! :D

Ik krijg een heel boodschappenlijstje aan babyproducten zo hahaha! :D Bedankt, ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:11

In ieder geval een extra tip: onderhouden! Wanneer vlekker er langer zitten krijg je ze er vaak niet meer uit, pas als ze verharen dat er schone haren voor terug komen :)

Ik gebruik o.a betadine shampoo, teershampoo of zilvershampoo. Echte fan ben ik echter van cowboy magic, shine in yellow out! Wast m elke keer het witst van allemaal!
Ook: wanneer ik geen tijd heb, of het te koud is: eerst poetsblok, daarna green spot remover van cowboymagic.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 05:42

Cowboy Magic Greenspot -> Verkrijgbaar bij Divoza!
Of gewoon een simpel poetsblok, met een beetje geluk krijg je daar ook een overtal aan vlekken mee schoon. :)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 09:55

Lara schreef:
In ieder geval een extra tip: onderhouden! Wanneer vlekker er langer zitten krijg je ze er vaak niet meer uit, pas als ze verharen dat er schone haren voor terug komen :)

Ik gebruik o.a betadine shampoo, teershampoo of zilvershampoo. Echte fan ben ik echter van cowboy magic, shine in yellow out! Wast m elke keer het witst van allemaal!
Ook: wanneer ik geen tijd heb, of het te koud is: eerst poetsblok, daarna green spot remover van cowboymagic.

Dankjewel :j ik ga die cowboy magic maar even bestellen denk ik!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:57

idd groene zeep en dan zilvershampo zo heb ik haflingers en schimmels wedstrijd en keuring klaar gemaakt!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:04

& wat ik ook vaak gebruik voor mijn schimmel: photoshop := := maar daar heb je op een wedstrijd niet zo veel aan :')

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:16

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:26

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:19

Lara schreef:
& wat ik ook vaak gebruik voor mijn schimmel: photoshop := := maar daar heb je op een wedstrijd niet zo veel aan :')

hahaha ideaal!! Als ik dat nou op wedstrijd kon gebruiken... :o

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:20

Isapaardje schreef:
Zet een stipje, want ken het probleem; rij regelmatig over straat met onderstaand 'exemplaar' :+
Zwart zand helpt dus in ieder geval niet om ze in te laten rollen hahaha.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GITWIVT3.jpg

Wat ziet 'ie er uit zeg! Geweldig :D

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:51

Ik gebruik bij het wassen altijd baby shampoo van Zwitsal (een goedkoper merk werkt denk ik ook wel)
Het werkt echt perfect, ze worden super mooi wit en je paard ruikt lekker :D

Om te zorgen dat de benen ook schoon blijven, spuit ik ze in met anitklit.
Dit werkt vuil afstotend, dus je kunt het er zo weer af borstelen! :=

Veel succes zondag met je wedstrijd!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:04

meest simpele is dag van te voren insmeren met witte (koelings) klei, flinter dunne filmlaag aanbrengen, klei goed natmaken
gewoon laten opdrogen en de dag van de wedstrijd uitborstelen

vuil wat na het kleien nog op het paard komen, komen op de klei en met het uitborstelen van de klei krijg je het zelfde effect als talkpoeder, spierwitte vacht

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:14

Ik hoor van veel mensen dat zilvershampoo en groene zeep goed werken voor het weer wit krijgen van schimmels.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:07

als je besluit om wat wat water te gebruiken dan helpt zilvershampoo heel erg goed!