Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:En daarnaast maakt het wat uit of je wedstrijd of recreatieruiter bent.
ikke schreef:Anoli schreef:Ik zou hem lekker thuis laten staan. Een verhuizing is niet niks en dat maakt hij dan in vijf maanden tijd twee keer mee.
Je zegt nu in de planning te hebben om na je stagedag nog naar je paard te gaan, maar wie weet werkt dat in de praktijk wel heel anders. Heb je misschien daar weer stress om en krijgt je paard alsnog weinig beweging.
Nee, al met al zou ik hem lekker laten staan thuis.
Die verhuisstress zal wel meevallen en anders heb ik een heel zielig paard want die gaat zeker 3 - 4 keer per jaar mee voor een korte of langere vakantie.
Toydoll schreef:bigone schreef:En daarnaast maakt het wat uit of je wedstrijd of recreatieruiter bent.
Ja ik denk wel dat dat uitmaakt.
Als je een buitenruiter bent en je werkt elke dag tot 6; dan is het nu iig allang donker als je thuiskomt. Kan je dus niet buitenrijden.
En in 't weekend; als je overdag alle tijd van de wereld hebt om lekker buiten te rijden, staat je paard dus niet in de buurt. Dat pleit dus voor thuis laten
Maar als je toch een bak-train-ruiter bent, dat kan je net zo goed s'avonds doen; en dan is dat dus geen argument om hem thuis te laten, maar dan is het argument miss juist, ik zou hem meenemen; lekker door trainen.
Ninx schreef:ikke schreef:Die verhuisstress zal wel meevallen en anders heb ik een heel zielig paard want die gaat zeker 3 - 4 keer per jaar mee voor een korte of langere vakantie.
Dat is anders.... dat is kortdurend, en hij komt voor een aantal dagen of desnoods 14 dagen niet in een andere groep paarden terecht.
5 maanden is iets anders dan een paar dagen. Wanneer je een paard 5 maanden lang ergens anders neerzet zul je ook moeten inscharen in een nieuwe kudde, en na 5 weer opnieuw in de oude kudde. Wat een stress.
Ik zou het alleen doen wanneer hij een vaste buddy heeft die mee verhuisd, maar dat is niet zo denk ik?
3x per week trainen is voldoende voor een paard van deze leeftijd toch? Hij is nog prachtig jong.... lekker focussen op je stage, en je paard lekker laten staan.
NZ92 schreef:Ik ben een bak en buitenruiter, mijn stage zal een onderzoeksstage zijn. Intensief, maar ook ik heb dan behoefte aan ontspanning, en kan deze bij mijn paard vinden in de avond uren.
In het weekend ga ik ook voornamelijk naar huis om zaterdag van 13 uur tot 18 uur te werken. Dit geld heb ik absoluut nodig om rond te komen. Ook zal ik zaterdag avond wel eens afspreken met vriendinnen om uit te gaan etc. En die zondag ga ik dan alweer naar Zwolle, echt vrij heb ik dus ook niet in het weekend.
Daarbij het punt dat mijn paard 5 weken gecastreerd is en dus niet in een kudde stond. Hij stond samen met mijn ruin, maar deze is 2 maanden geleden verhuist dus stond hij nu alleen.. Vriendjes had ie toch al niet.
ikke schreef:Oh? Goh, ik weet niet, maar als een paard van de tien paarden in de groep er precies eentje kent dan is dat best een andere groep als ie gewend is.
Het is belangrijker om je af te vragen of en zo ja in wat voor groep het paard terecht komt! De groep waarin ik mijn paard zet zijn allemaal paarden die elkaar niet of nauwelijks kennen EN geen enkel paard staat op "eigen grond" Dat is een wezenlijk verschil!
Als je dan argumenten wil gebruiken, gebruik dan wel graag echte argumenten, die relevant zijn voor het paard.
In die context zou ik wel willen weten waar TS wil gaan staan. Niet alle stallen in die omgeving zijn even aanbevelenswaardig.