Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zoals eerder vermeld denk ik dat beenbescherming (bandages) de pezen/spieren ondersteunen, waardoor ze van zichzelf minder sterk zijn/worden....
)
)
ArwenLune schreef:Ik geloof in het uitharden van benen, en Rowan heeft dat ook een prachtig stel koele droge pootjes.
Met rijden gaan bij allemaal de peesbeschermers voor om en achter de strijklappen. Als Metel en Armanda in de paddock staan hebben ze 9 van de 10 x niets om. Metel doe ik weleens springschoenen om omdat hij nog wel eens gek wil doen en dan je ijzers om je oren vliegen met alle gevolgend van dien. Als Sandro de paddock in gaat heeft hij ook van die 3 in 1 dingen om en strijklappen en springsschoenen. Aangezien hij altijd achterlijk moet loop ik het risico liever niet. Hij trapt dan nog wel eens de ballen van zijn voeten stuk enz enz. In de wei hebben Metel en Armanda niets om en Sandro net zoals in de paddock. Maar Sandro staat maar een paar uurtjes aangezien hij het gauw zat word en dan heen en weer gaat lopen omdat hij naar binnen wil
Maf paard! 
Paduc schreef:Vroeger dachten wij ook, dat de beenbescherming een must was, maar daar zijn wij op teruggekomen. In een endurance wedstrijd hadden we peeskappen op tegen het aantikken op ongelijke bodem...na 35km konden we stoppen en 6 maanden wandelen met hem, vanwege een "blast"= peesscheuring in het centrum van de pees. De temperatuur was teveel opgelopen.
.....precies dat wat er op de lezing werd gezegd.