Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morrie schreef:marionblo schreef:Rubber handschoenen aan, emmers in de hand en drollen rapen.
Voor mij de enige manier om het secuur te doen, en ik denk dat het net zo snel gaat als met een vork oid.
hoe groot is jullie paddock dan?
Ik heb een zandbak van 45 x 20 meter en een paard die enorme hopen draait, dan ben ik een uur bezig 2 x per dag..... als ik die tijd zou hebben, zou ik die graag anders besteden
OneAndOnlyx schreef:[ Afbeelding ]
Dit gebruik wij in de paddock, en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind! Heb een beperking aan mijn linkerarm waardoor ik hem niet goed draaien kan en hiermee ondervind ik totaal geen last. En voor het zand(of modder) gewoon een beetje schudden dan gaat het vanzelf door die 'spijltjes' heen zeg maar. Ik gebruik deze ook in de inloopstal(die ze helemaal volpoepen en dit vervolgens aangeschoven gooi ik zo in de kruiwagen) en in de weide(ideaal! je schuift het zo op de vork)
tinaaz schreef:Wij doen het met een aardappelriek en dan met de auto/quad + kar de paddock in. 10 minuten. Als het mooi weer is zet mijn vriend vaak de buurkinderen op de quad in de eerste versnellen. Hij loopt er dan naast. Zo klaar en nog gezellig ook.
Riddershow schreef:Ik vraag me af hoe handig de mestkever is bij losse drollen? De drollen uit het filmpje liggen er wel erg mooi bij en de ondergrond is ook wel erg mooi vlak. Onze paddock is een gatenkaas en 80% van de drollen liggen midden in het kratergedeelte of is nog eerst 3x doorheen gewalst...
Uiteraard is bij mij een 400 l. kruiwagen nooit ver weg(alleen wordt deze niet te vol geladen omdat ik hem anders niet weg krijg
)
Helaas is het zand niet geschikt voor een vlasvork (toenmalig verkeerde type zand geleverd) Het zand is daarvoor te plakkerig.
Lynn_Nikita schreef:Wij gebruiken ook de mestboy met een gewone hark (die in de mestboy past en dan de steel wat ingekort). Die harkjes die bij mestboy horen zijn echt waardeloos.mestboy en hark,werkt tot nu toe het fijnste, die harkjes die erbij horen zijn lomp
_PatriciaH schreef:Riddershow schreef:Ik vraag me af hoe handig de mestkever is bij losse drollen? De drollen uit het filmpje liggen er wel erg mooi bij en de ondergrond is ook wel erg mooi vlak. Onze paddock is een gatenkaas en 80% van de drollen liggen midden in het kratergedeelte of is nog eerst 3x doorheen gewalst...
Uiteraard is bij mij een 400 l. kruiwagen nooit ver weg(alleen wordt deze niet te vol geladen omdat ik hem anders niet weg krijg
)
Helaas is het zand niet geschikt voor een vlasvork (toenmalig verkeerde type zand geleverd) Het zand is daarvoor te plakkerig.
Ik heb de mestkever aangeschaft en het is een klote ding! Veel te zwaar als je er een paar hopen in schept en niet meer te tillen. Als je een mooie ondergrond hebt dus op de stoep of in een super strakke wei of bak dan gaat het erin schuiven prima maar dan het optillen... en nee gebruiken in een natte blubberige paddock werkte bij ons dus ook niet en daar heb ik het dus wel voor aangeschaft![]()
De mestboy met een gewoon harkje blijft hier ook het beste werken.
tessyke schreef:Ik wil met een hand harken en met de andere hand de mestboy vasthouden en leegkieperen. Ik wil een beetje de vaart erin houdenIk heb nooit last van iets, gebruik ik het anders?
Ik zet mijn schep voor de hoop tussen mijn voeten en hark met 2 handen hem vol.
Dinopino schreef:mestboy met kinderhark. Kan ik goed de keutels mee uit de modder halen.