Ik heb een slowfeeder net van barefoot hangen. Volgens mij zijn de maten 2x2 cm, gaat ongeveer één baal hooi in (25 kg), al moet ik daarvoor wel echt proppen. Mijn 2 kleine paarden doen daar ongeveer 24 uur mee. Op het moment hebben ze de mogelijkheid om ook bij de hooi voorraad te komen (niet echt handig, maar het is even zo), ze combineren nu de slowfeeder met een gewoon hooinet en wat ze tussen de zeilen door te pakken kunnen krijgen. De oudste was eerst erg aggressief als het om eten (zowel krachtvoer als ruwvoer) ging. Bij haar vorige eigenaar stond ze 5 jaar apart omdat ze alles en iedereen wegsloeg als ze eten kreeg. Nu na 2 maanden op onbeperkt hooi is dit helemaal weg. Ze eten nu gezellig samen hun hooi en soms zelfs uit één krachtvoer bak (heel soms).
Mijn jongste is echt een slopert maar het net doet het nog goed. Ze hebben er één klein gat in gemaakt, maar die heb ik kunnen repareren, wat het goed heeft gehouden. Het net hang aan de onderkant los, waardoor ze er weinig kracht op kunnen zetten. Ze zwaaien hem alleen wel heel hard heen en weer en vinden het erg leuk om er vaak onderdoor te lopen, maar goed, het net kan er tegen
. Het vullen gaat ook best makkelijk, heb de bovenkant dicht zitten met karabijnhaken. Makkelijk open te maken en te vullen.
Citaat:
dat is lastig.. Ik voer eerst krachtvoer en terwijl ze dat eten vul ik de slowfeeder en daarna kom ik de volgende dag pas weer..
Heb je geen mogelijkheid om ze ervoor een beetje ruwvoer te geven? Terwijl je uitmest ofzo?
Ik heb wel gemerkt dat de speeksel productie van beide paarden enorm vermeerderd is. Dacht eerst dat er wat mis was, maar gelukkig is dat niet zo
. Bij alles wat ze eten (zelfs een worteltje) staan ze lekker te slobberen.