Wat is dít nou?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:28

Helaas voor jullie, maar dit wordt wel degelijk in de mond gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:32

Sugarmiss schreef:
Helaas voor jullie, maar dit wordt wel degelijk in de mond gedaan.

Idd Scheve mond

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:49

wel???? nou dat is een kwalijke zaak dan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:56

Mja , in eerste instantie ziet het er erg grof uit ,
maar aan de andere kant , wellicht is dit voor een paard wel prettiger in de mond dan zo'n staaf ijzer...een ketting is veel flexibeler....

Dan gaat dat natuurlijk ook weer niet helemaal op als het strak in de mond zit , maar wellicht lijkt het enger dan het is Lachen

En als je een tank van een paard hebt (waardoor dan ook) en kunt kiezen tussen een bitje zoals de gemiddelde bokker gebruikt waar je constant aan moet zitten raggen , of dit kettinkje waar je bijna helemaal vanaf blijft...tsja.

Ik veroordeel hem toch niet gelijk als ik even verder denk...

Neemt niet weg dat ik geen enkele behoefte voel om dit in de mond van een paard te hangen hoor , maar dat heb ik met geen1 bit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:19

Mensen die dit in de mond hangen hebben al geen resultaat kunnen boeken met een 'normaal' iets dus is de ketting niet iets met de bedoeling 'er met je handen netjes vanaf te blijven'. Verdrietig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:48

Ach , je weet het niet... wij hangen er toch ook met z'n allen zo'n notenkraker erin "omdat het zo hoort" ... zulke aparte dingen zijn gewoon weer echt iets voor die Amerikanen.

En ik kan me dus voorstellen dat zo'n ketting nog reuze meevalt vergeleken met -tig andere mogelijkheden die ze daar her en der verkopen.

Als alles netjes rond en afgewerkt is en goed past in dat bekkie dan zit zo'n werktuigje vast een stuk prettiger dan menig ander bit uit 1-stuk,
mits er een beetje fatsoenlijk mee om wordt gegaan....

Hier in Nederland en omstreken schroomt menigeen er ook niet voor om bij een paard aan de hand de hengstenketiing door de mond te halen ....

Niet dat dat alles goedpraat natuurlijk Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:16

Sugarmiss schreef:
Mensen die dit in de mond hangen hebben al geen resultaat kunnen boeken met een 'normaal' iets dus is de ketting niet iets met de bedoeling 'er met je handen netjes vanaf te blijven'. Verdrietig

Helemaal mee eens!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:36

pmarena, ben het wel met je eens. alleen zie ik niet hoe een paardenmond niet gekneld kan raken tussen die schakels. verder lijkt het me met een zachte hand niet zo'n verschrikkelijk ding.
langs de andere kant rijden de ruiters die dit bit gebruiken idd niet met zachte hand, zoals sugarmiss al zei.

wat ik pas echt hatelijk vind zijn al die westernfilms waarin je paarden ziet voorbijgaloperen met open mond en als ze dan moeten stoppen gaan die ruiters er meteen aan hangen, die je die mond zo ver mogelijk open gaan, bah. zoiets kan je ook bereiken met een trensbit... (maar idd veel eerder met dat kettinggeval)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:56

Oe jah , dat gaat bij mij idd ook door merg en been ,
in de films dat *rag!* en paard staat met pijnlijke angstogen en wijdopen bek stil... brrrr.

Normaal aansporen kunnen ze dan trouwens ook niet

Maarja.

Het blijft een typisch bitje , dat kettingding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:06

ponyzotje schreef:
... met open mond en als ze dan moeten stoppen gaan die ruiters er meteen aan hangen, die je die mond zo ver mogelijk open gaan, bah. zoiets kan je ook bereiken met een trensbit...

Wat denk je dat er gebeurd als de 'engelse' ruiters ook eens zonder neusriem gingen rijden Cool
Ik denk dat je dan nog veel meer open monden zou zien.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:09

uhhh? idd. een heel apart Verward bit!

Maar als je eens wist wat er vroeger allemaal op/aan/over/in/onder enz het paard hing, dan hadden wij in deze tijd allang de db gebeld, dat kende ze vroeger allemaal niet.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:19

Sugarmiss"]
[quote="ponyzotje schreef:
... met open mond en als ze dan moeten stoppen gaan die ruiters er meteen aan hangen, die je die mond zo ver mogelijk open gaan, bah. zoiets kan je ook bereiken met een trensbit...

Wat denk je dat er gebeurd als de 'engelse' ruiters ook eens zonder neusriem gingen rijden Cool
Ik denk dat je dan nog veel meer open monden zou zien.
[/quote]

haha, dat denk ik ook, ben het er volkomen mee eens,
een neusriem dient er alleen voor om de mond dicht te knuppen,
want dat ziet er natuurlijk niet mooi uit, zo'n open mondje!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:47

ponyzotje schreef:
wat ik pas echt hatelijk vind zijn al die westernfilms waarin je paarden ziet voorbijgaloperen met open mond en als ze dan moeten stoppen gaan die ruiters er meteen aan hangen, die je die mond zo ver mogelijk open gaan, bah. (maar idd veel eerder met dat kettinggeval)

Volgens mij heeft dat er meer mee te maken dat die ruiters op vreemde paarden zitten en er niet op durven vertrouwen dat ze ook echt stoppen. Kun je zeggen: geef die knakkers dan een gewoon trensje om aan te rukken, maar dat past weer niet in het beeld dat de wereld heeft van cowboys... dus ze moeten echt een bit met shanks in.
Is jullie trouwens al eens opgevallen dat zulke ruiters in die films ook altijd hun paard achter hun aan trékken als ze ze leiden? Ik sla daar altijd weer steil van achterover. Sjonge, het paard loopt vanzelf wel achter je aan hoor.... Zouden die ruiters speciaal voor die film een crash-cursus paardrijden gekregen hebben, dat ze helemaal geen paardenkennis lijken te hebben? Verward

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:55

Al eens een IJslands bit bekeken?
Word je ook niet blij van...

(Maar niet alle IJslanderrijders zijn raggers Haha! )