Is jullie buitenbak op dit moment te berijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:10

Gordy18 schreef:
een paar maanden terug onze bak laten omkeren , hij is nu alleen wat vochtig , geen plassen. Ideaal!

Na hoeveel tijd heb je hem weer recht getrokken?

MaNdiii

Re: Is jullie buitenbak op dit moment te berijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:13

Ja de bak waar ik sta op stal is goed te rijden, maar is op de hoefslag wat nat. Verder goed te doen.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:15

Neen, kunnen sinds begin januari niet meer in de bak rijden. |(
Ik zie het de eerstkomende weken niet meer goed te komen.
Het water gaat nauwelijks meer weg en de zware stukken waar je fel in wegzakt breidt zich steeds verder uit.

Daarom gaat 1 van mijn 2 nu op pension om te winter te overbruggen.
Heb al zoveel geïnvesteerd in zijn training, ik zal nu echt niet wachten tot april om terug te starten.

Jammer eigenlijk, is verder een prima stal.
De bak is echt doodzonde. ;(

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:16

Hier een perfecte gedraineerde bak :D Super blij mee! Ik kan echt altijd wel rijden

Doyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:22

De bak waar ik altijd in rijd is al vanaf december erg slecht te rijden. De drogen stukken die er nog waren zijn momenteel ook zo nat dat je er flink in weg zakt.. Gelukkig is het longeerbakje meestal redelijk droog en zijn we met 10 minuten stappen in het bos.. :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:22

Ik kon eerst altijd zeggen onze bak is altijd te rijden. Dit jaar lijkt die het minder te trekken. Heb nu al een paar keer mee gemaakt dat die niet echt te rijden is water blijft er in staan. Trekt wel snel weg als het een halve dag droog blijft.

Sta er denk een jaar of 4 maar nooit de bak nat gezien.. Dit jaar dus wel hoe kan dit? Snap er niks van :P

Lees dat een aantal al een hele tijd niks meer kunnen doen in de bak. Zou voor mij wel een reden zijn om te vertrekken ik train veelste graag met mijn paard en in de wintermaanden vind ik het juist me de koudere tempraturen fijn er is dan meer uit te halen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:25

drainage verstopt misschien?

Hier ook plassen maar daar rijd ik gewoon doorheen. Trekke wel snel weg als het een dagje droog is

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:25

doemaar schreef:
Ik kon eerst altijd zeggen onze bak is altijd te rijden. Dit jaar lijkt die het minder te trekken. Heb nu al een paar keer mee gemaakt dat die niet echt te rijden is water blijft er in staan. Trekt wel snel weg als het een halve dag droog blijft.

Sta er denk een jaar of 4 maar nooit de bak nat gezien.. Dit jaar dus wel hoe kan dit? Snap er niks van :P

Lees dat een aantal al een hele tijd niks meer kunnen doen in de bak. Zou voor mij wel een reden zijn om te vertrekken ik train veelste graag met mijn paard en in de wintermaanden vind ik het juist me de koudere tempraturen fijn er is dan meer uit te halen.

Moet de drainage niet doorgespoten worden? Misschien zit er 1 verstopt?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:26

Hij is nu super, geen plasje te bekennen! En dat terwijl hij niet eens gedraineerd is

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:29

Hier helaas niet.
Waterstand is zo hoog, dat het weiland en (gedraineerde) bak vollopen.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:31

Gelukkig wel! Hier valt het mee met de regen :D

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:31

Weer wel! Onze buitenbak is heel nieuw en heel technologisch, gedraineerd en zo, maar de eerste dagen was het toch een blubber. Nu gaat het dus wel weer.
Maar ik rij lekker warmpjes binnen! ;)

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:32

Onze bak is al niet fijn, maar nu is het echt grote modder zooi :( Hoop dat het zonnetje zich snel laat zien!

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:35

De bak waar ik rijd is ook al sinds begin januari ontzettend nat en meestal te modderig om echt in te rijden. Ik vind het wel jammer dat de dressuur dan even op een laag pitje komt te staan maar voordat ik deze bak kon gebruiken stond mijn pony hele winters stil dus we zijn er al een heel stuk op vooruit gegaan :)

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:35

Wij hebben all-weather longeerbak en rijbak :)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:37

onze buitenbakken zijn eigenlijk altijd droog. De ene is wel zwaar en mul en de andere is een tapijtbak en daar staan overdag paarden in dus die kan ik pas na 4/5 uur gebruiken..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:01

Wij hebben momenteel een pracht van een eendenvijver. Als de vogels verjaagd zijn kunnen we heerlijk aquajoggen. En als het nu ineens zwaar gaat vriezen zetten we er een koek-en-zopie tent bij en openen we de schaatsbaan. :')
Ach, het is niet eens een echte rijbak, meer een veredelde paddock. Als ie zo slecht is gaan we gewoon buiten dingetjes doen. Vindt mevrouw ook leuk.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:09

Onze bak is goed, nog wel vochtig en een paar plassen. De bak ligt iets schuin, dus het ergste water stroomt er vanzelf vanaf. :') Maar voor een bak met enkel een beetje kokos erin en zonder enige vorm van waterafvoer doet hij het hartstikke goed :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:13

De wei waar we in rijden is redelijk... wel erg nat maar het ligt hoog. Dus zwembandjes om en los gooien! :D
Meestal rijden we in het bos (ik loop)... :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:35

Pluizebolpum schreef:
Wij hebben momenteel een pracht van een eendenvijver. Als de vogels verjaagd zijn kunnen we heerlijk aquajoggen. En als het nu ineens zwaar gaat vriezen zetten we er een koek-en-zopie tent bij en openen we de schaatsbaan. :')
Ach, het is niet eens een echte rijbak, meer een veredelde paddock. Als ie zo slecht is gaan we gewoon buiten dingetjes doen. Vindt mevrouw ook leuk.

Haha!

Ook hier een prachtige vijver. Tot je er in gaat lopen, dan lijkt het wel drijfzand.
Helaas geen drainage en is de grond grotendeels van klei. Super...!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:45

Onze buitenbak is prima te rijden op dit moment. Wel wat natter dan dat we gewend zijn, maar geen plassen oid. Afgelopen weekend was hij helaas wel bevroren, maar in de middag met het zonnetje er op lostrekken en hop, redelijk rijdbaar :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:47

Nee, onmogelijk. Gelukkig hebben wij een binnenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:48

Hier is hij heel slecht nu. Hij was steeds al heel nat doordat het zoveel had geregend. Nu was hij net een paar dagen wat beter en toen kwam de sneeuw... Sneeuw dooide en gisteren nog veel regen erbij.
Het is nu helemaal nat en blubberig. :n

knaasje

Altijd, ligt nooit een plasje in, hoe hard het ook regent of heeft geregend :D als het vriest wordt hij dus ook niet te hard
Laatst bijgewerkt door knaasje op 27-01-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Taifoen

Onze buitenbakken zijn nog prima in te rijden, deze beschikken over een goede bodem. Maar als het veel regent is er niet meer te rijden maar dan hebben wij ook nog binnenbakken. :)