Duidelijke foto's verschil tussen valse knik/LDR

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:57

Wouter24 schreef:
ga maar is kijken op horses at work Knipoog

haha ik wilde dat idd ook zeggen maar ik dacht nee ik doe het niet Haha!

ga geen andermans foto's gebruiken, maar heb er zelf vast en zeker ook foto's van (schaam schaam Bloos )

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:59

Wouter het zal best wel heel erg geweldig zijn, maar eh..ik zie gewoon een lelijk iets....sorry Tong uitsteken

Niet dat ik het nou veel beter kan, al mijn pogingen op het paard zijn minstens even beroerd, alleen loopt paard in kwestie dan niet met neusje op haar voorbeen Haha!

Heb er ook verder geen verstand van....vin het alleen geen gezicht

Leest nu pas de rest....twijfel....zou bijna mijn foto erop zetten om te vragen voor valse knik Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:07

Wouter24 schreef:
vind je? buigt prachtig in de gewrichten, komt ver van de bodem en laat de rug volledig los, en we hebben het hier wel over Bonfire winnaar van Olympisch goud dus opgericht lopen kan ie ook daar hoef ik hoop ik geen foto van te plaatsen Haha!

ik zeg niet dat hij niet goed loopt, maar dat ik het er afschuwelijk lelijk uit vind zien. Zie liever een opgerichte Bonfire

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:12

Sily schreef:
Leest nu pas de rest....twijfel....zou bijna mijn foto erop zetten om te vragen voor valse knik Haha!

Waarom doe je dat niet?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:13

supertygetje"]
[quote="Sily schreef:

Waarom doe je dat niet?
[/quote]

Wil best een foto van ons erop gooien, maar denk neit dat dat veel toevoegt aan dit topic.
Als je nou een beginners foto had gevraagt had ik die wel gehad Knipoog
Was dus meer of min een geintje maar als je ze wilt zien mag jij wel in mijn profiel kijken hoor Knipoog
O en wel vertellen of ze een valse knik heeft he

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:21

Eh, je profiel doet het niet bij mij, maar ik bedoelde niet speciaal van jou, maar misschien kunnen een paar bokkers een foto er op zetten en dan kan je zien wat goed is en wat fout.. Er zullen hier vast wel bokkers zitten die denken dat het goed is, maar waarbij het niet goed is... en anders zien we gewoon een groot aantal goede foto's !

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:24

Afbeelding

Ik zal even heel discreet een paar getekende plaatjes geven Haha!
misschien wordt het dan wat duidelijker.
Dit is dus ldr.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:25

Afbeelding

Dit is de valse knik.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:28

Afbeelding

Afbeelding

wat echte plaatjes van een valse knik

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:30

Sanne83: wat is "de valse knik" eraan?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:36

Het punt bij de oren moet het hoogste punt zijn in de oprichting (altijd trouwens). Dat is bij deze twee paarden duidelijk niet het geval. Het is ook moeilijk te zien, omdat achter de oren zoveel kan betekenen. Een mm achter de oren, of zoals bij deze foto's een paar cm achter de oren. Hierbij ligt het breekpunt dus bij de 3 wervel en niet bij de eerste, zoals het hoort.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:43

jaaaaaaaaren geleden, geen nageeflijheid te vinden(dit is destiny, mn 1e eigen pony'tje)
Afbeelding

Destiny 7 jaar later, staat al 2 jaar stil ivm blessure, kan sinds kort af en toe mee naar t bos, wil dan iets te hard, ik houd haar tegen en dan komt er dit knikje, ze doet t soms nog erger, dan heb je echt die valse krul, maar daar heb ik geen foto's van(ik rij haar dus 1x per maand ongeveer klein bosritje met lange teugel, maar als ze te hard gaat moet ik haar even opvangen, dan komt er dus de knik, ik dressuur niet meer met haar ivm blessures, anders had ze dus geen valse krul Knipoog )
Afbeelding

foto van bijna 4 jaar terug, hier heb ik Quentin net een maandje, voor teerst dat ik op een groot paard zit, was een actieve werklustige pony gewend, nu een groot paard met een lang lijf en hij is ook nog eens erg flegmatiek.
dan krijg je dus dit idee, voor naar beneden, maar de achterhand zit er totaal niet onder
Afbeelding

foto's van een jaar of 2 geleden, inmiddels waren we M1 geloof ik, achterhand er totaal niet onder, mn handen erg raar en hoog met lange teugels, ik 'til' zn hoofd als t ware op(schaam me diep nu ik dit weer zie!)

Afbeelding

foto van dezelfde proef, ook hier loopt ie niet echt zoals het hoort
Afbeelding

foto's van vorig jaar, inmiddels M2, hij is kijkerig, drukt zn rug wat weg en komt omhoog met zn hoofd
Afbeelding

schouderbinnenwaarts, houdt zich vast in zn rug, achterhand is er niet genoeg bij, maar aan de voorkant nog wel in de 'goede' houding

Afbeelding

hier bij het losrijden naait hij er uit(de schuifdeur achter hem ging open Knipoog ) maar voor blijft ie wel in de gewone houding

Afbeelding

heb geen recente rijfoto's om te laten zien dat ik het dus wel kan Tong uitsteken heb wel longeerfoto's waarop hij LDR loopt, en toch in heel zn lijf lekker los is en heel de bovenlijn op de juiste manier is aangespannen en zn achterhand eronder is, die ga ik nu nog even opzoeken!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:46

die plaatjes zijn goed! bij LDR zie je ook goed de bolling van de rug, de reden waarom k mn paard in die houding longeer+losrij, hij houdt zich zo snel vast in zn rug, en door het LDR rijden komt zn rug wat ómhoog'en trekt ie zn buik wat in, pas als hij zo loopt kan k gaan dorzitten en hem verzamelen en laten oprichten

de foto van de vaste knik, daar zie je ook hoe slecht die rug van dat paard is, wat ingezakt/weggedrukt

oke sommige paarden zijn zo gebouwd, maar toch, die rug van dat paard met de valse knik ziet er niet echt oke uit

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:47

Bedankt allemaal. Het is me duidelijk. LDR geeft dus geen vergrote kans op een valse knik, want die onstaat als een ruiter/amazone pogingen doet tot in oprichting rijden. Klopt of niet?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:50

sanne83 schreef:
Afbeelding

Afbeelding

wat echte plaatjes van een valse knik

kijk ook eens goed naar dat beenwerk wat die valse knik met het paard doet!!
beide foto's tonen een paard wat achter helemaal niet draagt!
vooral tweede foto, voorbeen geeft voor het oog een vertekend beeld, het lijkt heel spectaculair , maar ondertussen loopt het paard gigantisch in twee stukken, want de afstand tussen de voorbenen moet even groot zijn als die tussen de achterbenen !

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:51

Sanne, dat is niet een valse knik. Dat is een rond gereden paard die niet het punt tussen de oren als hoogste punt heeft.
Een valse knik is een knik bij de derde halswervel. Dat is wat anders dan wat jij op je tweede foto laat zien. Die eerste foto lijkt me wel een valse knik.
Er is dus een verschil tussen achter de loodlijn rijden en een valse knik.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:55

Deze foto is van een half jaar geleden, ondertussen hebben we denk ik de oprichting veel beter voor elkaar. Loopt mijn paard op deze foto nou met een valse knik?
Afbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:56

hier wat longeerfoto's waar hij vrij diep is ingesteld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar op deze foto's is de complete bovenlijn aangespannen, en blijft de achterhand goed ondertreden
ik longeer hem op deze manier om hem soepel te krijgen&te houden, en ook omdat hij een blessure aan zn rug heeft gehad na een val tegen de bakrand

in deze houding laat ik hem ook lopen met het losrijden, pas als dat goed gaat en goed aanvoelt laat ik hem verzamelen&oprichten, om de valse knik dus te voorkomen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:56

Ik vraag me dat dus ook af en heb die vraag ook al gesteld op een ander topic. Ik denk zelf wel dat het ldr rijden die valse knik in de hand werkt.

AfbeeldingAfbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:58

paardje schreef:
Bedankt allemaal. Het is me duidelijk. LDR geeft dus geen vergrote kans op een valse knik, want die onstaat als een ruiter/amazone pogingen doet tot in oprichting rijden. Klopt of niet?

bij mij juist niet, met LDR rijden, mits je dat op de juiste manier doet, maak je je paard just losser in zn lijf, en juist daardoor kan je hem beter verzamelen&oprichten

probeer ik zonder eerst LDR te rijden mn paard op te richten dan drukt hij hee snel zn rug weg en houdt hij zn achterhand er niet goed onder

als ik eerst LDR rij, en dan wat meer ga verzamelen&oprichten en hem meer aan het werk zet, gaat het juist goed

hoop dat ik binnenkort nieuwe rijfoto's heb van losrijden tot verzameled&opgericht, dan kan ik het laten zien mbv foto's

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:59

Kitty schreef:
Sanne, dat is niet een valse knik. Dat is een rond gereden paard die niet het punt tussen de oren als hoogste punt heeft.
Een valse knik is een knik bij de derde halswervel. Dat is wat anders dan wat jij op je tweede foto laat zien. Die eerste foto lijkt me wel een valse knik.

Ik denk dat je verschillende gradaties hebt in de valse knik. Het eerste paard geeft een veel duidelijkere "knik", maar het tweede paard buigt ook bij de derde wervel, en heeft dus ook een valse knik.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:59

Kitty schreef:

Idd, dat dacht ik ook al. Bij de foto van de schimmel zie je een "bobbeltje" en dat is volgens mij de valse knik. Die andere lijkt meer achter de loodlijn.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:00

Kitty schreef:

Waaraan zie je dan dat die 2de foto niet de valse knik is? Of ie de kont erbij gebruikt ofzo? En hoe kan je een knik zien bij de derde halswervel?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:02

Afbeelding
Afbeelding

Er zijn zoveel vage halfvarianten Scheve mond

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 21:04

Hoffieeeh"]
[quote="Kitty schreef:

Waaraan zie je dan dat die 2de foto niet de valse knik is? Of ie de kont erbij gebruikt ofzo? En hoe kan je een knik zien bij de derde halswervel?
[/quote]
Bij de schimmel zie je duidelijk in de hals een knikje (bobbeltje), volgens mij is dat de valse knik. Bij het andere paard loopt de hald mooi rond door, maar loopt het paard wel wat met zijn neus achter de loodlijn (niet verticaal, maar iets te ver terug). Volgens mij wordt dat bedoeld, of zeg ik nu iets heel erg fouts?!