Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pacific schreef:R12312 schreef:Azijn verdunnen met water en dat over het stro spuiten.
Dat is symptoombestrijding. Je luistert beter naar je paard voordat het mis gaat.
Meer hooi of meer verdeeld (bvb in een slowfeedernet) aanbieden of meer naar buiten. Dat zie ik als de enige (en volgens mij simpel toe te passen) oplossingen.
Delphi2003 schreef:Zamba schreef:tip 2: meer hooi geven, ik denk dat ik met 10 kilo hooi van 18.00-08.00 redelijk goed zit, als ik er naast zit ook goed maar de dagelijkse richtlijn is 7/8 kilo geloof ik
[quote/]
'Ik denk'... Als je om tips vraagt en mensen zeggen: "Ik zou meer hooi geven." Moet je dat niet afwijzen, vraag dan niet om tips.
tennan schreef:Ik ga met knollentuin mee, waarom voer je het paard niet vaker hooi?
Zamba schreef:tennan schreef:Ik ga met knollentuin mee, waarom voer je het paard niet vaker hooi?
Ik zal nog 1x verrellen waarom ik het paard niet vaker hooi voer. Ze staat niet aanhuis maar bij mensen thuis. Alleen moet ik wel alles zelf doen. Voor school geef ik ze krachtvoer en gaan ze naar buiten. Ik kan ze dus sochtenda geen ruwvoer bieden omdat ik zelf ook naar school moet. De rest van de dag ataan ze op het land met onbeperkt gras en als zomers er geen genoeg gras meer staat of wat dan ook een beetje hooi. Savods als ze naar binnen gaan krijgen ze krachtvoer en dan voor ik weg ga ruwvoer. Hier kan ik nou eenmaal bijna niks aan veranderen omsat ik er niet woon. En om savobds eerst krachtvoer te geven... dan hwbben ze dat nog eerder op...
kvika schreef:Totaal niet om negatief te doen, maar ik hoor steeds vaker mensen zeggen dingen in de trant van "altijd beter dan...."of minder erg dan..."
Maar kijk niet naar of het minder erg, of minder slecht is, maar juist naar het verbeteren van punten.
( is voor iedereen deze tip)
Als je je zorgen maakt om de bodem, kijk eens naar rubber tegels, of matten op de vloer.
Meer voerbeurten, is echt onderschat welke waarde dat heeft voor een paard.
Zinzi_jewel schreef:je lan toch buiten in de weide een kuubskist neerzetten met hooi erin , desnoods in van die grote fijnmazige netten .
Dan hebben ze in elk geval minder trek als ze binnen komen en minder de behoefte te eten als een bootwerker want het duur weer zo lang voor we ruwvoer krijgen .
een paard hoort minimaal 18 uur per dag te kunnen fourageren , ik vindt het logisch dat je paard het stro gaat eten .
hoeveel tro ligt er in die stal ?
want op beton komen staan betekend dat er niet genoeg gestrooid is .
mijn paard krijgt 2/3 keer per week stro bij in de stal indien nodig vaker en doen er echt minimaal 3 plakken van een grote baal in .