Kan dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:21

Het is niet groot, maar het is wel mogelijk. Met het vooruitzicht van een zomerweide voor 24/7 lijkt het me een haalbaar idee, als je tenminste veel wilt bestraten (daar kunnen ze dan altijd droog staan) en het andere deel goed draineren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:07

Brainless schreef:
Duhelo schreef:
het is klein,maar doenbaar.
ik persoonlijk zou er dan in het midden een goed rijbare piste in maken, met een track eromheen zodat ze moeten omlopen voor water. zo hebben ze toch langere stukken om eens gek te doen, jij kan ze in een goede piste extra beweging geven en ze hebben de paddock erbij. en zeker met een weide in de zomer.

Het stuk is 34x17... Dat is amper een rijdbare piste, als je daar ook nog eens een track omheen wilt doen, hou je helemaal niks over.

ik heb de hele zomer in een piste van 15*30 gereden met mijn trekpaard van 1.75.
het is krap aan, maar het lukt wel.
de meeste paarden zijn minder groot en lang dan mijn bakbeest, dus het is goed doenbaar. Vraag is ook of dat ts nog regelmatig naar een andere piste kan gaan rijden, dan is zo een kleine piste absoluut geen probleem. De paarden kunnen overdag ook gewoon in die piste lopen. gras hoef je op zo een oppervlakte niet op te rekenen, maar als ts nog een zomerweide kan bijhuren is genoemde oppervlakte méér dan ruim genoeg voor winterstalling en ze nu en dan es rond te zwieren of effe te rijden.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:44

Onze 3 paarden staan de gehele winter in de bak, behalve bij heel droog weer of als het vriest.
Ook wij hebben niet veel ruimte om huis heen. we hebben vaak 1 pak stro en 2 balen kuil bij huis staan waar we ongeveer een maand van kunnen voeren en strooien. De mest gaat elke week weg op een kar naar een boer. De wintervoorraad kuilpakken staan bij een boer die elke maand even 2 pakken voor ons op een kar gooit. Wij kopen alles altijd groot in. Dat gaat dus prima. We hebben een quad om de bak te slepen en voor het verplaatsen van de pakken een paar goede pallets en een pompkar.
Het antwoord op je vraag is dus, ja dit kan prima.
We hebben in het begin best even moeten nadenken over de inrichting van het terrein en wat we daarvoor nodig hadden.
Als je nog niets hebt aangeschaft en je wilt toch graag groot en voordelig inkopen is een tandemasser, een pompkar en een boer in de buurt die je mest wil hebben wel een must.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:58

het kan wel,zou dan er 1 grote bak/paddock van maken.zodat je er ook in kan rijden.en een shetlander erbij voor het gezelschap.het kan wel.vooral als je in de zomer er nog een wei is.bij mij staan ze nu ook alleen in de bak,en die is 30 bij 15 meter :)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:08

Het kan, maar ruim is het niet. Ik zou ook bang zijn voor een bende in de natte wintermaanden....