Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wiwabalia schreef:Maar waarom dan niet inversteren in een goede paddock? Het gaat me niet om weidegang, dat is inderdaad niet te doen 's winters. Het gaat me erom waarom ze overal gemiddeld 20 uur per dag in een box worden gezet..
Wel inversteren in een dure bak met bodem (die imo ook droog blijft) maar niet in een goede paddock, wellicht overdekt in combi met groepsstalling..
Citaat:als jullie het argument inversteren noemen, tja, in boxen moet je ook inversteren en kost denk ik meer onderhoud dan een box (aangezien er ook slopers/slaande paarden in staan).
Ayasha schreef:10*10 voor meerdere paarden......?
Dat is vragen om problemen.
chimello schreef:Wat lost een paddock op voor mensen met bv weinig wei? Heb toch liever wei dan paddock hoor (wij hadden vorig jaar echt totaal geen gras en hebben duizende euros in hooi en voer kunnen steken, liever gras hoor!). En gehuurde stukken mag je ook niet zomaar gaan verbouwen. Huurbaas verhuurt z'n wei erna liever met gras. Want een boer met koeien heeft aan een paddock niets.
En dan nog dat niet alle paarden bij elkaar op wei kunnen, sommige paarden kunnen weer niet tegen stof, en zo blijf je maar bezig he.
Santos_05 schreef:Ayasha schreef:10*10 voor meerdere paarden......?
Dat is vragen om problemen.
Meer dat je voor een paard met 3x3 nog niet klaar bent.... maar onze paddock is voor 2 paarden/3 ponies 30x16, dat is ruim genoeg, vandaar dat ik de oppervlakte kleiner heb gezet. Natuurlijk wil iedereen alles graag zo groot mogelijk, maar als je veel pensionpaarden hebt (waar de TS mee begon) moet het wel realistisch zijn.
Ook een stalgang is subjectief, bij de een is dat de halve deel, de andere 2x3 meter.
mirjamalvaro schreef:Citaat:In de stalgang? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
[ [url=m/xZd6sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
PowerReiner schreef:mirjamalvaro schreef:
[ [url=m/xZd6sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha dat is grappig zeg. Maar zie ik wel als hetzelfde principe als buiten, maw, de ruimte hebben om rond te lopen. Dat hebben ze bij jou ook.
Maar even offtopic, puur nieuwsgierig, komen jouw paarden niet ernstig vitamine D tekort gezien ze dus niet buiten komen? Of los je dat anders op?
chimello schreef:Wat lost een paddock op voor mensen met bv weinig wei? Heb toch liever wei dan paddock hoor (wij hadden vorig jaar echt totaal geen gras en hebben duizende euros in hooi en voer kunnen steken, liever gras hoor!). En gehuurde stukken mag je ook niet zomaar gaan verbouwen. Huurbaas verhuurt z'n wei erna liever met gras. Want een boer met koeien heeft aan een paddock niets.
En dan nog dat niet alle paarden bij elkaar op wei kunnen, sommige paarden kunnen weer niet tegen stof, en zo blijf je maar bezig he.