Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keeyzie schreef:Hmmmm staaldraad is sterk maar kan hele gemene wonden opleveren.
Stel dat een paar zich vastrolt in de draad breekt deze niet waardoor je hele diepe snijwonden kunt krijgen.
Gewoon schrikdraad breekt veel sneller er is daardoor dus ook veiliger, alleen dan weer nadelig met harde wind....
besita schreef:tweedehands 1/2 treinbiels en dan 3 rijen koord vind ik zeker met veulens het fijnst
[***] schreef:[naam verwijderd] schreef:Een goede bescherming tegen harde wind is meer palen zetten. Dus ipv om de 4 meten een paal, om de 2 meter.
Maar een omheining die na 8 jaren onder die omstandigheden gaat is en koord dat na een paar jaar vervangen moet worden... dat vind ik heel normaal hoor. Denk niet dat je een langere levensduur mag gaan verwachten. Eigenlijk moet je de vervanging van dit soort posten om de zoveel jaar gewoon meenemen in je onderhoudsplan en dus ook in je budget.
Als dat zo zou zijn kan bijna geen mens paard houden
Ik heb nog 4 hectare waar omheining om moet
Een houten omheining van een paar duizend euro mag het van mij wel wat langer volhouden dan 8 jaar en ook peperduur koord met 10 jaar garantie (niet dus) hoort na 4 jaar niet totaal verrafeld te zijn. En na 2 jaar al nauwelijks stroom meer te geleiden