Slowfeeder hooinet? Welke werkt het beste.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Slowfeeder hooinet? Welke werkt het beste.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:24

Die van mij is ongeveer 1.60, maar de natuurlijke houding voor het eten is toch vanaf de grond met het hoofd naar beneden. Dat kunnen ze hierbij natuurlijk niet echt doen, behalve als ze alleen nog wat in de onderkant hebben zitten.

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:27

Ik heb een groot krat met een soort gaatjespatroon aan de zijkanten. Daar heb ik aan de 2 korte kanten een touw aan geknoopt met aan het andere uiteinde een karabijnhaak. Hiermee klik ik het hooinet aan de onderkant vast aan de metalen ring die onderin zit, en aan de bovenkant aan het dichtgeknoopte rijgkoord. De laatste sprietjes hooi zijn er wel moeilijk uit te krijgen omdat het net dan slap hangt, maar dat vindt ik juist wel goed, laat ze maar lekker prutsen, ze hebben hem naar mijn zin toch al veel te snel leeg.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:28

dat is waar. maar geef hem liever zo hooi uit tassen die langer mee gaan dan dat hij kuil krijgt op de grond of dat ik elke maand nieuwe netten moet kopen.

hooi op de grond is geen optie, dan is hij binnen 4uur klaar met 10 kilo hooi. nu doet hij er (nog maar) 10uur ongeveer over. heb een flinke vreetzak die niet stopt met eten voor het op is :+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:45

Ik heb netten van equiculinair. Bestelde ze eerst bij een duitse site maar nu zijn ze dus ook in nl. Vind ze niet duur voor hoelang ze mee gaan, de verzendkosten waren wel erg prijzig vond ik. Heb ze nu 2 jaar en 1 net helemaal geen slijtage, 1 een beetje rond het ophangpunt maar verder niet in de mazen waar ze eten.. Heb de xs en XXS met 3 mm mazen, past in 2 netten samen 10 kg.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:16

Ik heb de slowfeeder van little bit (12 kg) in de stal hangen, meestal is het net in de ochtend niet eens helemaal leeg, dus in de nacht kan ze zeker onbeperkt eten.
En zijn ook heel makelijk te vullen!

Tommy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:02

Wij hebben van die staande hooiruiven in de stal, zij zeer groot en degelijk. En die werken als een Slowfeeder. Zijn alleen niet goedkoop. Wil je ze zien, moet je eens kijken op landbouwwinkel.nl en dan zoeken op grote staande ruif. Mijn paard is heel de avond en nacht zoet.

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:27

Mooi ding is dat! Ook die bak met ronde onderkant en rooster er op. Helaas voor mij iets te prijzig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:29

Ik heb ondertussen 2 slowfeeders hooinetten van http://www.cavalo.nl gekocht, super mooie sterke dingen, eenvoudig te vullen, zal morgen eens een foto maken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 16:43

Bij deze nog de beloofde foto: Afbeelding Er staat dat er 12 KG in kan maar ik prop hem zo vol dat hij voelt als een zak brok van 20 KG, de volgende dag (24 uur later) zit dit er nog in:

Afbeelding

Dus ben er super blij mee! Staleigenaar gooit ook nog gewoon hooi in de stal dus weet ik zeker dat hij de hele dag door kan eten +:)+