ratten op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:22

danamuts schreef:
een voordeel, ze kunnen door die kooi heen rennen, dus levend krijg ik ze toch niet gevangen.... Dus die vlieger gaat niet op.
Klemmen gaat vooralsnog heel goed, alleen de grote vraag is en blijft, hoeveel zitten er (en misschien wel belangrijker, hoeveel komen er nog)

Als dat je enige belemmering is...snap niet hoe je er toe in staat zou zijn!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:24

maar dan is met een fret ratten vangen ook niet humaan? zo'n fret drijft in t nauw, god weet hoe lang ze moeten rennen (letterlijk voor hun leven) voordat ze alsnog dood gaan.

maar ben maar niet bang. Ik blijf met klemmen en gif aan de gang.

alhoewel gif?? Door het eten van rattengif sterven ze door inwendige bloedingen.

http://pestfree.nl/blog/rodenticiden-of ... -rattengif

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:25

Vjestagirl schreef:
odilia1 schreef:
En waarom niet vjestagirl? Ik zoe het probleem niet. Je hebt pas echt een probleem als je hele famielies hebt. Ze vermeerderen zo ontzettend snel. Dat gaat niet per 1 jong per nest. Het is gewoon vervelend en smerig die beesten om je tenen. En ja ik heb dr ervaring mee!

Dan bestrijd je dat op een humane manier. Hoe kun je in vredesnaam zeggen dat je van dieren houdt als ze bereid bent ze zo te laten lijden?

Eerlijk? Ik ben van mening dat als je het probleem hier niet in ziet, je geen dieren zou moeten mogen houden. En dat is niet persoonlijk naar wie dan ook hier, maar naar een algemeen gedachtegoed. Als je zo makkelijk denkt over dierenmishandeling dan zou je geen dieren moeten mogen hebben.

Ja je hebt wel gelijk. Maar ze lijden net zo goed in een klem. Wat dacht je van vergif? Langzame pijnlijke dood. Idemdito dus. Haha dat laatste van jou stukje? Belachelijk, jij zal zelf maar een rattenplaag hebben. Dan praat je wel anders.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:26

Of het nu wel of niet werkt geen idee, maar een dier bewust laten creperen? Nee dat gaat in mijn ogen veel te ver.

Ik zou opzoek gaan naar een ander middel of naar een goede verdelger

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:27

Wees maar trots op jezelf.

Ik doe er niets aan, ratten hebben een territorium en voor elke familie die jij uitroeit, komt er een andere terug...zinloos dus.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:28

odilia1 schreef:
Ja je hebt wel gelijk. Maar ze lijden net zo goed in een klem. Wat dacht je van vergif? Langzame pijnlijke dood. Idemdito dus. Haha dat laatste van jou stukje? Belachelijk, jij zal zelf maar een rattenplaag hebben. Dan praat je wel anders.

ik ben ze inderdaad aardig beu. Tuurlijk gaan ze niet levend op de brandstapel, maar bij wijze van... Alles is zielig en niet humaan aan t einde van het liedje gaan ze toch dood, maar ik ga ze toch ook niet levend vangen en vervolgens bij de dierenarts in laten slapen :Y)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:29

Ik snap gewoon niet dat je zo iets zou verzinnen een dier levend in brand steken.
Jij vind ze toevallig vervelend,maar het zijn nog altijd levende wezens met gevoel.Ik heb er bij mijn kippen ook zitten en ze durven zelfs wel eens een kuiken te jatten.Maar nog zou het niet in mij op komen zoiets gruwelijk te doen.
Eigenlijk kwam ik in dit topic kijken of iemand ervaring had met ultrasoon geluid waar mee je ze verjaagt.

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:29

danamuts schreef:
Hoi allemaal,

wij hebben al een tijdje ontzettend last van ratten (nee, het zijn echt geen muizen) in de stal.
We hebben al maanden gif in verschillende lokdozen staan, deze worden iedere week gecontroleerd en aangevuld. Ze zijn nooit leeg, maar we zien wel dat er van gegeten wordt. De laatste week hebben we er pas 3 gevangen. Helaas zijn het wel zwarte -O-

Heeft er iemand nog tips hoe we snel van deze plaag af kunnen komen? we hebben honden en katten rond lopen, die overal kunnen komen, dus schoteltjes met gif is geen optie.

Ik merk wel dat ondanks dat de lokdozen in de loop staan, de ratten er liever overheen lopen. Klemmen lopen ze ook langsaf.

Rentokil is ook al geweest, maar gezien het kostenplaatje (met 3 nullen voor de komma) is dit toch wel echt een laatste optie.

bij deze nog even een foto van onze (overleden) vriend

[ [url=m/TQnejh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wanneer ik het idee heb dat ratten om het gif heen lopen, wat soms gebeurt omdat ze het niet vertrouwen, dan strooi ik er poedersuiker over. Werkt prima. Ben je weer een tijdje rattenvrij.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:30

Hahaha danamuts! Dat zou een mooie dure hobby worden! Weet je wat je wel kunt doen? Vaak veranderen van vergif soort. Steeds hetzelfde voeren worden ze immuun voor de werkzame stof.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:31

Maar goed, Grote hamvraag van dit topic is niet of ik ze wel of niet levend op de brandstapel kan / wil gooien, maar wie heeft er meer tips om deze familie uit te roeien.

We hebben nooit ratten gehad, en sinds ze in de buurt de sloten / bossen aan het verbouwen zijn, en diverse nieuwe wijken maken zitten ze dus bij ons op stal. dus de tip die gegeven werd: doe er niks mee, want als je deze uitroeit, dan komt de volgende, daar geloof ik ook niet zo in.

Op een gegeven moment zijn die beesten toch gewoon op?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:31

Maar denk je er dan wel aan dat je de rest dan weg jaagt. Ik weet niet of er vlakbij een woning is, maar je wilt niet dat ze die woning ingaan.

Ik hoop dat je er in ieder geval snel vanaf komt.
Het zijn vieze beesten. Ik heb zelf een tijdje geleden ook een of
enkele bruine ratten op stal gehad.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:32

beatje schreef:
Ik snap gewoon niet dat je zo iets zou verzinnen een dier levend in brand steken.
Jij vind ze toevallig vervelend,maar het zijn nog altijd levende wezens met gevoel.Ik heb er bij mijn kippen ook zitten en ze durven zelfs wel eens een kuiken te jatten.Maar nog zou het niet in mij op komen zoiets gruwelijk te doen.
Eigenlijk kwam ik in dit topic kijken of iemand ervaring had met ultrasoon geluid waar mee je ze verjaagt.

Ultrasoon heb ik naar gekeken, maar schijnbaar is dat voor een van de dieren vervelend op stal (ja, sowieso voor de ratten, maar geloof ook voor de honden of paarden)
Die zouden er heel heftig op kunnen reageren.

danamuts

Re: ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:35

poedersuiker op het gif strooien heb ik nog nooit van gehoord! Ik zal het in de gaten houden als ze weer linksomkeert maken bij de lokdozen

Is het evt een plan om het gif op de lossen in een klein beetje water en dit vervolgens over brok / bietenpulp te gooien, of zouden ze dit dan ook "herkennen"?

FrNo, helaas heb ik niet de bruine variant, maar z'n grote broer!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:36

En dat geloof je wel?
En immuun worden voor gif?
Hoe kan dat als je eraan sterft??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:36

Welke soorten gif heb je gebruikt/geprobeerd?

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:37

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:37

Shirley schreef:
En dat geloof je wel?
En immuun worden voor gif?
Hoe kan dat als je eraan sterft??

Wat bedoel je hiermee? Ik heb het nergens over wel of niet geloven, enkel dat ik er nog nooit van gehoord heb. Immuum is ook een woord wat in mijn zoekresultaten niet terug komt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:37

Over ultrasoon : Je paarden horen dat geluid ook, geen optie dus met dieren op het terrein die er wel horen.

Gif worden ze inmiddels resistent tegen schijnt het en ze leren snel. Alles wat eetbaar zou kunnen zijn (incl. de paardensnoepjes in de poetskisten bv!) ratvrij opbergen en alles heel goed schoon houden. Gif eten ze ook beter als ze honger hebben. Andere optie is wat er in de UK veel gebeurt, nl 's nachts afschieten met een luchtbuks (zijn bedrijven die daar hun geld mee verdienen). Overdag gebruiken ze ook wel jack russels. Als het gif inderdaad niet (meer) werkt, de vallen kennen ze en de plek zelf te aantrekkelijk blijft moet je een andere manier zoeken.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:39

Een bestrijder zal altijd veranderen van gif. Als jij jarenlang hetzelfde voert kom je er nooit van af. Resistentie noemen ze dat ook wel.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:42

Een rat in de fik steken zou ook niet mijn ding zijn, ookal zou het mij van een rattenplaag afhelpen.
A). Ik vind dat zielig (maar een val en gif vind ik ook zielig, want het zijn toch levende beestjes...)
B). Hoe ga jij een levende rat vangen? Want die 'vriendelijkere' vallen werken tot dusver niet zeg je
C). Dat gaat hoe dan ook ontzettend stinken en ik vraag me af of je daar blijer van wordt. Zal niet een luchtje zijn dat met een dag weg trekt :r

Met een fret werken lijkt mij dan nog wel te doen. Maar toch vind ik ook dat zielig :+ Waarschijnlijk is de rattenfamilie inmiddels ook al véél te groot, om met een fret op te lossen. Die beesten fokken bij het leven, dus je zal inmiddels een flinke familie hebben. :oo

Denk dat je toch het beste een ongediertebestrijder in kan schakelen. Dan is het maar eventjes duur... Denk liever een gat in je bankrekening dan een of andere enge ziekte, niet dan? -O-

Edit: whoa tig reacties :+ Vergeet dat stukje over in de fik zetten dan maar, zie dat je er al vanaf ziet.
Poedersuiker heb ik ook over gelezen.

Hoop dat je er snel vanaf bent TS! 't Zijn nare beesten als ze niet in een kooitje zitten -O-
Laatst bijgewerkt door Zwartvosje op 15-01-15 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:43

kiki1976 schreef:
Welke soorten gif heb je gebruikt/geprobeerd?

oke, gaan we dan he

we hebben de standaard roze hagelslag tegen "muizen in huis". Eten ze graag, is bijna altijd op.
Verder van Storm de grote roze blokken tegen ratten (jatten ze af en toe mee heb ik het idee'
Van Storm de blauwe rondjes ( deze is denk ik niet zo lekker, aangezien ik deze het minst hoef aan te vullen)
Edialux fatal pasta, moeten ze ook niet..

verder van de boerenbond ook div. soorten

Ik heb nu in de lokdozen standaard 3 verschillende soorten zitten.

Volgend weekend maar eens bij onze ZUIDERburen weer inkopen doen.... (edit: was oosterburen)

weet trouwens niet wat jullie denken omtrent de muizenkorrels, maar ik denk dan maar: al het gif wat ze binnenkrijgen is toch weer gif... of denk ik nu totaal fout, en moet het zo "sterk mogelijk" zijn
Laatst bijgewerkt door danamuts op 15-01-15 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:43

De juiste ultrasone verjagers zijn niet hinderlijk voor mensen, vee en huisdieren.

odilia1

Re: ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:46

Je kunt ook plastic zakjes krijgen. Dat ritselt reuze interessant voor die beesten. Zelfde grote als uitdeelzakjes van snoepjes zeg maar. Dan wit met vergif erin. Ratten zijn immers brutaal. Dus dat pakken ze wel mee

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:46

tamary schreef:
Over ultrasoon : Je paarden horen dat geluid ook, geen optie dus met dieren op het terrein die er wel horen.

Gif worden ze inmiddels resistent tegen schijnt het en ze leren snel. Alles wat eetbaar zou kunnen zijn (incl. de paardensnoepjes in de poetskisten bv!) ratvrij opbergen en alles heel goed schoon houden. Gif eten ze ook beter als ze honger hebben. Andere optie is wat er in de UK veel gebeurt, nl 's nachts afschieten met een luchtbuks (zijn bedrijven die daar hun geld mee verdienen). Overdag gebruiken ze ook wel jack russels. Als het gif inderdaad niet (meer) werkt, de vallen kennen ze en de plek zelf te aantrekkelijk blijft moet je een andere manier zoeken.

moet eerlijk zeggen dat we een jack russel hadden, tot vorig jaar (toen zijn de ratten gekomen). Vraag me echter wel af of het beestje ze ooit gevangen heeft.....

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:47

odilia1 schreef:
Je kunt ook plastic zakjes krijgen. Dat ritselt reuze interessant voor die beesten. Zelfde grote als uitdeelzakjes van snoepjes zeg maar. Dan wit met vergif erin. Ratten zijn immers brutaal. Dus dat pakken ze wel mee

enig idee hoe dit heet, of waar je het vandaan haalt?

Moet natuurlijk niet zo zijn dat de honden vervolgens de witte zakjes van de ratten af proberen te pakken. Daar zit ik ook nog mee.

De katten ben ik niet zo bang voor. 1 heeft een poot minder en kan niet meer jagen (zonder op zn neus te gaan) en de ander zien we eigenlijk niet. Goed voeren, dan worden ze lui en dik, en kunnen de ratten zo over de kop van de kat lopen.