elisedcl schreef:We vinden het gewoon heel jammer dat wij heel veel geld moeten steken in een paard dat niet van ons is.
En dat is dan ook de reden dat ik gestopt ben met verzorgpaarden en halve stallen.
Na de zoveelste ondankbare klap in het gezicht wat betreft verzorgpaarden waar ik echt veel voor deed had ik er echt genoeg van. (edit: ik was destijds wel al iets ouder als jij) Rekensom gemaakt ivm budget (en moeite!) dat ik in mijn verzorgpaard(en) stak, en ik vond het niet de moeite om dat te blijven doen voor een ander zijn paard. Was me niet meer waard. Ik zag (en zie nog steeds) het verschil niet met een eigen paard, en hoe het destijds was. Ok, buiten dat de dierenarts-rekeningen nu in mijn bus toekomen, maar los daarvan? Een eigen paard is stukken makkelijker, ben je tenminste zeker dat deze niet onder je neus van je weggehaald wordt, dat een ander er niet mee gaat knoeien zonder je toestemming, beslis je alles zelf over etc.
Heb een van mijn verzorgpaarden toen gekocht, en ben er nog steeds heel gelukkig mee, zou het ook zo opnieuw doen, ondanks de vele opofferingen dat ik ervoor maak (ja ik ben ook nog student, ja ik financier het zelf en neen ik heb geen ouders die me financieel steunen. Niet evident voor een paard te hebben, maar het lukt me tot dusver prima. Maar het vergt héél veel opoffering (aka veel shoppen voor jezelf zit er niet in, dure etentjes etc is ook niet aan de orde, besparen waar je kan en vrijwel al mijn uitgaven zijn of huishouden of mijn dieren en hetgeen over is gaat integraal naar mijn spaarrekening voor onvoorziene kosten (heb je veel met een eigen dier). Ik ben perfect gelukkig zo, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat is).
Dus ik snap je redenering wel heel goed, maar een eigen paard is wel veel verantwoordelijkheid en je moet veel opgeven als je als student een paard wilt. Dus of je dat aankan, dat kan alleen jij beslissen. Als je twijfelt of gewoon een paard zoekt waar je verder mee kan, zoek gewoon een ander verzorgpaard en bespaar jezelf veel kosten en verantwoordelijkheid dat bij een eigen paard komen kijken.