Ieder paard hoort toch zijn entingen te krijgen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:49

lageveld schreef:
Dan maar even deze nog (b.v. Ethelate Lachen )
Hoevaak per jaar worden jullie zelf eigenlijk preventief geent ? Er is best wel het een en ander te bedenken op dat gebied hoor !

Het gaat er niet of mensen preventief per jaar worden geent, mensen (baby's, kinderen) worden preventief geent met een langwerkend vaccin, deze wordt enkele keren herhaald zodat ze levenslang beschermd zijn tegen die ziektes...(ik heb het niet over de extra vaccinaties als je op vakantie gaat) en heb je nog de jaarlijkse griepspuit...

Dan heb je verder nog Hygiene.... en zo heb je meerdere factoren (chemie van een paard versus die van de mens, genezingskans paard versus de extra kosten die genezing met zich meebrengt en de kans op 100% herstel) die meespelen waarom een mens niet jaarlijks een herhalings enting nodig heeft en een paard/pony wel...laten we verantwoordelijkhied dan nog even buitenbeschouwing

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:48

Ik vind wel dat een paard moet worden geent. Hij kan niet vrij rondlopen, en als ze dichter op elkaar worden gehouden, breken er nou eenmaal sneller ziektes uit.
Je kan daar weinig tegen doen. Ik vind ook dat (zoals mijn paardje) een paard weinig extra hoeft te hebben als in de natuur. Maar in de natuur word er niet op gereden (daar is het extra voer voor), niet in een klein landje gezet (het hooi en de wormenspuit) en niet zo dicht op elkaar gehouden (de inenting) Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:53

MarijeR schreef:
Ethelate, is jouw DA zo goedkoop of is het hier zo duur?
Alleen al voor de tetanus/influenza rekent de DA hier:
visite: €26
per enting: €19
2x per jaar enten, 8 pony's = €204

Enten tegen rhino, 2x per jaar, 8 pony's.
visite: €26
per enting: €23
2x per jaar enten, 8 pony's: €236

stalhouder mag enten, dus die haalt 30 spuiten bij de dierenarts, en spuit zelf en tekend de boekjes.
Dus betalen we alleen de 10 euro voor de spuit.

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:37

Mijn pony is gewoon metteen ingeënt tegen de basisentingen toen we hem haden gekocht.Hij staat bij andere paarden,dus vind ik het nodig om ze toch tegen de basis in te enten,niet?

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:43

Het liefste heb ik ook een geënt paard.
Maar de gehuurde fjord die we nu hebben is niet ingeënt.
Nu is er vorige week een oningeënt shetlandveulen bijgekomen van de paardenhandelaar.
Hij hoeste al een beetje, en nu hoest de fjord ook.

Ik hoop niet dat hem komt omdat ze niet zijn ingeent.

Ik kijk het nog even aan en laat na oud en nieuw de veearts komen, dan kan hij ze gelijk inenten.