Goedkope oplossing voor rijbaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:49

anitamarleen schreef:
Mag ik vragen op wat voor grond dat is komen liggen? De ``natuurlijke grond``zegmaar.
En is jullie bak dan ook erg zwaar?

Een droge bak kan ik prima mee leven , een natte en/of erg zware vind ik erg vervelend.

Er lag een dikke laag kleigrond op, die is afgegraven, daaronder werd het steeds meer zanderig en minder klei.
Daarover is dus een flinke laag spoelzand van het bollenbedrijf hiernaast overheen gegaan.

Zomers moet ik m dagelijks sproeien (pomp uit de sloot) en ik sleep de bak met een stuk betongaas achter onze trekker. Swinters is hij erg goed, binnen een paar uur zijn de plassen er weer uit. Moet hem wel slepen als ik wil rijden, maar dat komt ook omdat ik met mijn paarden longeer en speel in de bak. Ze zijn wel van de flinke gaten trappen in een gekke bui.

Ik hoop ooit een echte bodem aan te kunnen leggen, deze bodem kost wel veel tijd qua slepen en sproeien. Vooral zomers dus. Maar nu is mij dat even te duur. Ik wil het dan wel in 1 keer echt goed en niet investeren in een bak die het dan weer net niet is.
Omdat we het zand gekregen hebben voor een groot deel is mijn huidige bak niet heel duur geweest.

Oehlala

Re: Goedkope oplossing voor rijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:55

ik lees ook even mee, wij willen ook graag een rijbak gaan aanleggen.
Voor degene die zand hebben gekocht, weten jullie nog wat je daarvoor per kuub hebt betaald?

_Cher

Re: Goedkope oplossing voor rijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:58

Wij hebben een bak waarbij de grond is omgekeerd. Deze is absoluut niet zwaar!
Wij laten wel af en toe de bak helemaal open trekken door de buurman.. Na enige tijd slibt de grond toch helemaal dicht en kan het water niet meer weg. Verder is er prima in te rijden.

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:02

lovelance schreef:
anitamarleen schreef:
Mag ik vragen op wat voor grond dat is komen liggen? De ``natuurlijke grond``zegmaar.
En is jullie bak dan ook erg zwaar?

Een droge bak kan ik prima mee leven , een natte en/of erg zware vind ik erg vervelend.

Er lag een dikke laag kleigrond op, die is afgegraven, daaronder werd het steeds meer zanderig en minder klei.
Daarover is dus een flinke laag spoelzand van het bollenbedrijf hiernaast overheen gegaan.

Zomers moet ik m dagelijks sproeien (pomp uit de sloot) en ik sleep de bak met een stuk betongaas achter onze trekker. Swinters is hij erg goed, binnen een paar uur zijn de plassen er weer uit. Moet hem wel slepen als ik wil rijden, maar dat komt ook omdat ik met mijn paarden longeer en speel in de bak. Ze zijn wel van de flinke gaten trappen in een gekke bui.

Het is hier inderdaad hopen dat er geen kleigrond is.. Anders maar nog een stuk afgraven en aanvullen met ander zand. Wat is prijs/kwaliteit technisch gezien het beste zand hiervoor? (Voor t aanvullen)