Paard eet zaagsel EN stro wat nu????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miroxmill

Re: Paard eet zaagsel EN stro wat nu????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:27

Paard bij ons op stal had het zelfde probleem. Hij at al het stro op in de stal. Toen hebben ze hem op vlas gezet en zo is hij daar 1/2 jaar op blijven staan. Daarna hebben ze hem weer op stro gezet en dat gaat nu heel goed! Maar het kan ook zijn dat je paard zich verveelt, anders een liksteen?

95Alice95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:37

Mijn verzorgpaard at ook zaagsel, vlas en stro. Nu staat ze op strokorrels en dit gaat super. Strokorrels zijn korrels die door middel van nattigheid, lees urine/water uit elkaar vallen en zacht worden. Googelen :j
In het begin probeerde ze het te eten, maar blijkbaar was het niet lekker haha :')

Strokorrels zijn ook geweldig wat betreft uitmesten! Alleen elke dag de drollen eruit en soms de natte plekken en dan elke week een nieuwe zak korrels eroverheen. Na drie maanden alles eruit en nieuw erin. Soort potstal gevoel :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:03

Wanneer het paard 700 kilo weegt en maar 1 net van 75x75 cm krijgt en daar 18 uur van moet eten, is het gewoon veeeeeeeel te weinig hooi!

Dit paard kan gerust tussen de 10 en 14 kilo hooi krijgen. Koop een unster/ hangweegschaal en ga wegen hoeveel hooi het paard krijgt.

Verstoppingskoliek ligt op de loer bij te weinig beweging. Stro op zich is niks mis mee. Maar veel stro en 18 uur op stal staan is geen ideale combi. Ik zou eerst eens wat meer hooi gaan voeren.
Hem knabbels ontnemen terwijl hij al zo vreselijk lang op stal staat zou wel erg sneu zijn :-(

NanaWxJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 21:04

hij krijgt ook nog een hele berg gewoon in stal, en sochtends vroeg nog een hele pluk hij hoeft niet zolang met 1 net te doen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:07

Wat ik laatst als tip heb gekregen tegen het eten van stro, is het stro vochtig maken. Dat vinden ze dan niet meer zo lekker wordt er gezegd.
Mijn 20-jarige merrie eet overigens ook haar stro box leeg. Nooit ergens last van, en de dierenarts geeft aan dat het goed is voor de spijsvertering. Ik laat haar dus lekker gaan.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:57

Ik zou meer hooi gaan aanbieden, denk dat het dan beter zal gaan :)

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:27

Ik heb ook wel eens gehoord dat als je azijn erover heen spuit dat ze het dan niet meer eten. Of van dat antibijt spul voor de deken?

Voor de rest heb ik er geen ervaring mee.

En inderdaad zorgen voor voldoende hooi.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:16

Weet niet of voldoende hooi zin heeft. Die van mij eet namelijk liever haar stro dan haar hooi. Verschilt uiteraard per paard, maar kan dus weinig zin hebben.