Verder zorgen voor iets om water te verslepen als de leiding vastvriest. Stallen dat de paarden kunnen buiten kijken zijn heerlijk maar zorgt voor een afdak dat het niet binnen regent. Ook de afvoer in de stallen als je daarmee werkt zorg voor een goede afvoer hier was er een lolbroek zo leuk een water putje kleiner dan het afvoerputje dat je in je badkamer doet er in te gooien... natuurlijk verstopt dat maar het zit vast in beton handig hoor (not)
.Hier fan van voerdertonnen. Heb ook een regenwater ton staan met kraantje wat tot de vriesperiode ideaal is
. De grote heeft een automatische drinkbak hangen. Stal bedekking goed waterdoorlaatbare matten en een flinke laag met een en ander op maar raad zelf stro af, neemt veel plek op de mesthoop en moeilijk uitmesten eigenlijk. Heb het nu wel voor de kleinste maar de grootste maakt daar een bende van jammer genoeg dus die staat nu maar op matten tot de stal wat op orde is. En misschien wel blijvend ook, dat ga ik nog moeten zien. Zorg voor een goede voorziening voor opslag of iemand vast die kan leveren in de buurt maar als je een baaltje of 100kwijt kunt per keer is echt aangenaam hoor! Preventie tegen muizen en ratten ook hier kruipen ze in mijn hooi (zo een hekel aan dat ik terug op ingepakt hooi ga gaan waarschijnlijk).
Zorg dat de palen goed ingegoten zijn en voldoende draden met een stevige sleur stroom op
. En nu moet ik beginnen nadenken hier is de ene stal gebouwd geweest en dan ene bijgebouwd (een afbreekbare) zorg dat dit gewoon in 1x goed is beter een stal te veel dan uiteindelijk 1 te weinig dat je mag beginnen bijzetten. Moet natuurlijk wel mogen van de gemeente. Ik kan je eigenlijke enorm veel nadelen vertellen waar wij tegen aanlopen zeker in de winterperiode's
. Dus super dat je dit topic opent dat je veel fouten niet moet maken die hier gemaakt zijn
.
Met open stal bedoelde ik een halve staldeur onderaan, bovenaan open. We kunnen ze dus wel opsluiten 's nachts. Het schuilhok op de weide wordt helemaal open aan 1 zijde, dus dat is echt inloop.