Paard aan huis, wat te doen met toezicht overdag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:28

Wendy schreef:
Interessant! Weet iemand hoeveel data zo'n camera verbruikt? Ik ben namelijk ook overdag weg, camera toezicht lijkt me wel wat, maar we zitten hier wel met een data limiet voor het data verbruik (internet)...

Ik kijk alleen op de camera met wifi, en heel soms met gewoon internet. Eigenlijk geen idee wat ie verbruikt...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:34

Amaris schreef:
Wendy schreef:
Interessant! Weet iemand hoeveel data zo'n camera verbruikt? Ik ben namelijk ook overdag weg, camera toezicht lijkt me wel wat, maar we zitten hier wel met een data limiet voor het data verbruik (internet)...

Ik kijk alleen op de camera met wifi, en heel soms met gewoon internet. Eigenlijk geen idee wat ie verbruikt...

Dus je kijkt alleen als je thuis bent? De limiet zit namelijk bij onze verbinding thuis ;) Dus zodra ik het ergens anders zou raadplegen, dan krijg ik dataverbruik thuis.

Amaris

Re: Paard aan huis, wat te doen met toezicht overdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:38

Nee ook op het werk en in de trein (allebei wifi) en thuis.

En als ik ergens anders ben wel via internet maar ik krijg mn bundel op de telefoon al nooit op dus dan kan dat zonder problemen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:46

Het gaat niet om mijn datalimiet op de telefoon, maar de datalimiet van onze "vaste" internetverbinding thuis...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:53

oh dear... ik wist niet eens dat daar datalimieten voor bestonden 8-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:58

Ik heb een camera hangen op het buitendeel van de paarden. Best geinig om naar te kijken. Maar in het begin kijk je vaak en later denk je er niet eens meer aan.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:22

Wij werken ook allebei en hebben de paarden aan huis. Ik heb 4 camera's hangen (3 op het land/paddock gericht en 1 in de stal ) en daarvoor een UTP-kabel van huis naar de stal getrokken. We hebben allebei een app op onze telefoon om de camera's te kunnen bekijken. Daarnaast heb ik bij de poort een bordje hangen met onze namen en telefoonnummers, zodat we gebeld kunnen worden als er wat is.

Zelfs tijdens vakanties/nachtjes weg laat ik inmiddels de paarden gewoon thuis staan en komt er 2/3 keer per dag iemand om ze te voeren en binnen/buiten te zetten/te controleren. Ik kijk dan zelf nog een paar keer per dag zelf op de app of alles okee is en dat geeft mij heel veel rust.

Wij hebben overigens geen datalimiet op onze vaste internetverbinding. Heb net geprobeerd op te zoeken of ik dat wel ergens kan terugvinden, maar niets gevonden helaas.

Wij hebben daarnaast wel alle sloten afgezet en hoog, stevig hekwerk neergezet, zodat de risico's daar beperkt zijn. Ook laat ik met slecht weer de staldeuren open, zodat ze kunnen schuilen bij regen/wind.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:57

XxDiandraxX schreef:
Die van mij staan 24/7 buiten op een weiland wat ik huur. Behalve buren die er langs wonen (maar niet erg oplettend zijn..) is er geen toezicht. Ze lopen niet in 7 sloten tegelijk.. ;)

Precies dit. Die paarden zijn niet achterlijk. En het scheelt dat er weinig wandelaars/pennies in de buurt voorkomen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:02

heb ze ook zonder toezicht. Wel met camera en alarm in stal.
En de buren zijn paardenmensen of liefhebbers van schapen. Dus we letten wel een beetje op elkaars spul.

Eigenlijk gebeurt er nauwelijks wat.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:07

Ik weet niet of jouw wei/stal bereikbaar is vanaf de straat?
Onze wei is bijvoorbeeld helemaal achteraan in de tuin en kun je niet vanaf de straat zomaar bereiken.
Wij hebben daarom niets van camera's ofzo. Mijn ouders werken hele dag en ga zelf naar school dus hebben miet de hele dag toezicht zeg maar
Maar dat ligt dus natuurlijk aan de situatie!

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:35

Hier hangt t vol met camera s, sowieso de hele werft incl inloopstal en alle plekken waar die paarden kunnen lopen. Als ik thuis werk hangt er een extra monitor in mijn kantoor en als ik elders werk raadpleeg ik m'n phone..
Best handig, zie ook wie er langs komt als ik er niet ben ..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:48

Wij hebben een Wifi camera gekocht bij de Aldi, niet duur (ik dacht 59,-) en werkt prima. Zelfs onderweg naar werk in de trein kon ik de boel in de gaten houden en vooral toen ons (inmiddels overleden) paard heel erg ziek was hebben we er enorm veel gebruik van gemaakt. Het is toch makkelijker om ieder uur even op de camera te kijken dan om ieder uur je bed uit te moeten :o
Ik denk dat je je niet moet vergissen in hoeveel op een (pension)stal/manege niet wordt opgemerkt, natuurlijk zijn daar veel mensen per dag aanwezig maar 9 van de 10 kijken enkel naar hun eigen paard ;)