pinto_1 schreef:Ik heb gekozen voor de combinatie inloopstal/vaste stal. Oftewel, 3 "gewone" stallen, waarvan de deuren altijd open staan, alleen bij bepaalde omstandigheden (onweer, oudjaar) doen we ze dicht. Bij mijn paarden werkt het prima, meestal staan ze als het regent zelfs met zijn allen in 1 stal.
Bovendien heb ik een uitstekend dak, dus ze kunnen ook voor de stal droog staan. (hier staan mijn shetjes meestal als het regent, hoewel ze ook rustig tussen de paarden op stal staan).
Bodembedekking gebruik ik niet, ze gaan alleen naar binnen om te schuilen en te eten, liggen doen ze in de paddock of rijbak.
Heb dus alleen de kosten voor hooi, ong 2,5 tot 3,5 euro per baal, afhankelijk van de grootte en het hooiseizoen, en krachtvoer.
En uiteraard DA en hoefsmid, maar die kosten betaal je op een pensionstal ook.
Wij zitten trouwens op zandgrond, dus mijn rijbak is gewoon zwart zand, we hebben niets af hoeven graven. Mest wordt 3 a 4 keer per jaar afgevoerd door de buren, hier betalen we een paar tientjes per keer voor.
Dat is wel lief als ze met zijn allen in 1 stal gaan staan! Daar ben ik juist ontzettend bang voor

Ik kan mij zomaar voorstellen dat mijn ruin met zijn sukkelige hoofd lekker bij merrie de box in sjokt als ik de deuren openlaat. Dat moet je echt niet willen.