Leaseprijs voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:32

Remark schreef:
Persoonlijk vind ik betalen voor een bijrijdpaard niet helemaal eerlijk, de bijrijdster levert de eigenaar ook een dienst. Nou moet ik wel zeggen dat als de bijrijdsters niet hoeven uit te mesten, vind ik het een beetje een ander verhaal. Bedragen a 100 euro vind ik wel erg veel van het goede. Ik zou een bedrag van 30 a 40 euro per persoon per maand redelijker vinden.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! Is het trouwens niet een optie om de meiden op verschillende dagen te laten komen?

Ze willen echt alleen maar samen komen, stel ze zouden dat wel willen, zou het ook niet gaan, omdat ik natuurlijk ook naar mijn paardje ga op andere dagen.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:33

Ineke2 schreef:
2x op een dag lopen kan een paard prima hebben als jij dat als eigenaar ook oke vind. Wel zou ik heel goed duidelijke afspraken maken en die op papier zetten zodat daar in elk geval geen misverstanden over ontstaan.

Ja inderdaad, ga ik doen!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:37

Je hebt gelijk, TS. Ik vind dat je wel even goed moet nadenken over wat jij wil van je bijrijder. Als je al aangeeft dat zij graag met zijn tweeen willen komen, maar jij wil dat liever niet, dan moet je aangeven dat je dat niet wil! Dan kunnen zij gaan bedenken of ze het anders nog steeds willen.

Heb je ze nodig, als bijrijder? Wil jij het graag?
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 08-12-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:38

Hier in de buurt verschilt de prijs van 100 euro, naar 200 euro.

Het belangrijkste is, dat je onthoud, dat als je een paard verleased, het paard, dat moment van de lease, ook deels diegene's paard is, van waar de afspraken zich op houden.

Heb jij een paard, die jij verleased voor 100 euro in de maand. Je mag 4 dagen in de week rijden, lessen en wedstrijden doen, en zien als je eigen paard, vind ik dat niet erg duur hoor, voor een leuke KWPN die leuk kan lopen, leuk kan springen en op buitenrit kan. Maar die dagen, kan jij, als eigenaar er niet veel anders mee, dan poetsen. Als je die afspraken zo hebt gemaakt, en op papier hebt gezet.

Als je een super paard hebt staan. Maar jijzelf geen tijd hebt om daar mee bezig te zijn in de zin van rijden. Een paard met potentie, die staat op een stal van 250 euro. Zou ik er rustig 200 voor vragen.
JE mag dan 6 dagen in de week rijden. Lessen en wedstrijden rijden. Lessen en wedstrijdne rijden op eigen kosten. Maar harnachement betaalt de eigenaar.

Het verschilt per paard, wat je er mee kan, wat je er mee mag. Hoeveel je er mee mag. en wat jij als leaser er mee wilt.

Kosten als dierenarts, hoefsmid (Excl. ijzers) en deels stalling, zijn voor jou als eigenaar zelf.
De stalling kosten deel je.

Het is.. en blijft je eigen paard. Wil je al die kosten niet? Dan moet je hem verkopen.

Ik zou het ook niet erg vinden, om 2 dagen in de week een paard te leasen en daar 80 euro voor moeten neer leggen hoor!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:38

Idd ik vind het ook een beetje gezeur dat mensen geen geld zouden mogen vragen voor het verleasen van hun paard.
Paard wordt al volledig verzorgd, dus de eigenaar wordt niet echt een dienst bewezen ofzo.
Gratis gaat de zon op hoor.. En meer ook niet. Eigenaar betaald toch ook dik voor het paard?
Voor alleen maar rijden vind ik dat je best een aardig bedrag mag vragen, zeker als ze je paard twee keer rijden. Stallingskosten delen door het aantal dagen lijkt mij redelijk. En dan nog draag je als eigenaar meer kosten (tuig, dierenarts, hoefsmid, entingen enz enz)

Je kan de stallingsprijs ook nog delen door het aantal keer dat er gereden wordt x het aantal keer dat hun rijden = de leaseprijs. Dus als jij de dagen dat zij niet komen minder rijdt omdat je paard die andere twee dagen meer rijdt, vind ik het redelijk als je meer geld aan hun vraagt.. 50€ pp per maand vind ik echt niet veel voor 8 keer rijden.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 08-12-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:40

Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Misschien is dit ook iets om met je ouders te bespreken?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:42

M_i_R schreef:
Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Misschien is dit ook iets om met je ouders te bespreken?

Oef ja! dit gaat om een hoop geld.
Hoe oud zijn die meiden die het paard willen leasen?

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:44

maralyn schreef:
Hier in de buurt verschilt de prijs van 100 euro, naar 200 euro.

Het belangrijkste is, dat je onthoud, dat als je een paard verleased, het paard, dat moment van de lease, ook deels diegene's paard is, van waar de afspraken zich op houden.

Heb jij een paard, die jij verleased voor 100 euro in de maand. Je mag 4 dagen in de week rijden, lessen en wedstrijden doen, en zien als je eigen paard, vind ik dat niet erg duur hoor, voor een leuke KWPN die leuk kan lopen, leuk kan springen en op buitenrit kan. Maar die dagen, kan jij, als eigenaar er niet veel anders mee, dan poetsen. Als je die afspraken zo hebt gemaakt, en op papier hebt gezet.

Als je een super paard hebt staan. Maar jijzelf geen tijd hebt om daar mee bezig te zijn in de zin van rijden. Een paard met potentie, die staat op een stal van 250 euro. Zou ik er rustig 200 voor vragen.
JE mag dan 6 dagen in de week rijden. Lessen en wedstrijden rijden. Lessen en wedstrijdne rijden op eigen kosten. Maar harnachement betaalt de eigenaar.

Het verschilt per paard, wat je er mee kan, wat je er mee mag. Hoeveel je er mee mag. en wat jij als leaser er mee wilt.

Kosten als dierenarts, hoefsmid (Excl. ijzers) en deels stalling, zijn voor jou als eigenaar zelf.
De stalling kosten deel je.

Het is.. en blijft je eigen paard. Wil je al die kosten niet? Dan moet je hem verkopen.

Ik zou het ook niet erg vinden, om 2 dagen in de week een paard te leasen en daar 80 euro voor moeten neer leggen hoor!

Ik verkoop mijn paard echt nooit. Als ik later niet meer op hem kan rijden, boeit me dat helemaal niets. Ik heb hem ook niet gekocht omdat hij een paard is en dat ik een enorme paardenfan ben (ik ben wel een enorme paardenfan, maar niet daardoor dat ik hem hem gekocht.) Ik heb hem gekocht, omdat hij dat ene paardje is...
De kosten zijn natuurlijk wel te betalen, anders zou ik geen paard gekocht hebben, maar toch vind ik persoonlijk, als ze zo'n extreme mogelijkheden hebben, ze wel een bijdrage moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:44

Debby614 schreef:
Ik persoonlijk vind dat leasen geen geld moet kosten... Ik bedoel je bent geholpen doordat iemand je paard voor je kunt doen. Nu heb je wel een hele mooie stal en mogen ze er alles mee doen dus dat veranderd de boel wel een beetje. Maar k denk dat 100 euro wel veel is....

Draai het eens om... nu hebben 2 mensen een paard die ze 2 dagen per week als eigen mogen beschouwen... Voor niets gaat de zon op..

Ik vind 100 een nette prijs!

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:46

_suus19_ schreef:
Idd ik vind het ook een beetje gezeur dat mensen geen geld zouden mogen vragen voor het verleasen van hun paard.
Paard wordt al volledig verzorgd, dus de eigenaar wordt niet echt een dienst bewezen ofzo.
Gratis gaat de zon op hoor.. En meer ook niet. Eigenaar betaald toch ook dik voor het paard?
Voor alleen maar rijden vind ik dat je best een aardig bedrag mag vragen, zeker als ze je paard twee keer rijden. Stallingskosten delen door het aantal dagen lijkt mij redelijk. En dan nog draag je als eigenaar meer kosten (tuig, dierenarts, hoefsmid, entingen enz enz)

Je kan de stallingsprijs ook nog delen door het aantal keer dat er gereden wordt x het aantal keer dat hun rijden = de leaseprijs. Dus als jij de dagen dat zij niet komen minder rijdt omdat je paard die andere twee dagen meer rijdt, vind ik het redelijk als je meer geld aan hun vraagt.. 50€ pp per maand vind ik echt niet veel voor 8 keer rijden.

Bovendien is het niet alleen rijden, maar gewoon alles! Ze mogen als ze willen ook gewoon iets anders met hem doen, zoals vrijheidsdressur. Dus die 2 dagen is het paard van hun. Ze mogen op wedstrijd etc.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:47

M_i_R schreef:

Dat doe ik zeker! Maar we zijn er samen niet echt uitgekomen.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:48

leeneliefje schreef:
M_i_R schreef:

Die zijn even oud, maar het contract etc. gaan we natuurlijk met de ouders bespreken!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:49

leeneliefje schreef:
M_i_R schreef:

Die zijn even oud, maar het contract etc. gaan we natuurlijk met de ouders bespreken![/quote]
Ik zou dan ook vragen of die ' garant ' willen staan.
Als 14 jarige heb je niet altijd zo veel geld. Dus wanneer zij het geld niet kunnen opbrengen dat hun ouders verantwoordelijk zijn.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:50

Wat vinden je ouders dan, dat je er niet uit bent gekomen?

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:51

Peppertree schreef:

We zijn er samen niet uitgekomen, omdat we nogal twijfelden.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:52

Als 14 jarige heb je niet altijd zo veel geld. Dus wanneer zij het geld niet kunnen opbrengen dat hun ouders verantwoordelijk zijn.[/quote]
Inderdaad een goede!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:54

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je zelf betaalt van alle kosten, maar vaak is het toch wie betaalt bepaalt. Dus als je ouders betalen is hun oplossing denk ik degene waar je je aan aan te passen hebt. waarover twijfelen jullie?

Kaus

Ik zou 100€ per maand ook een nette prijs vinden. Al helemaal voor deze accommodatie!

Peppertree

Ezziehh schreef:
Peppertree schreef:

We zijn er samen niet uitgekomen, omdat we nogal twijfelden.

Waar twijfelen jullie over?

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:56

M_i_R schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je zelf betaalt van alle kosten, maar vaak is het toch wie betaalt bepaalt. Dus als je ouders betalen is hun oplossing denk ik degene waar je je aan aan te passen hebt. waarover twijfelen jullie?

Nou ja, wat een redelijke prijs zou zijn eigenlijk.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:56

Kaus schreef:
Ik zou 100€ per maand ook een nette prijs vinden. Al helemaal voor deze accommodatie!

Ja, ik denk nu onderhand ook die richting op!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:59

Pff die eeuwige discussie over wel of niet betalen van een lease paard..
We mogen geen bijdragen vragen omdat de verzorgers ons een dienst bewijzen.... maar ze bieden een mooie mogelijkheid aan mensen die geen geld hebben voor een eigen paard ;)

Het hoeft niet perse de helft te zijn, maar een symbolisch bedrag vind ik niet meer dan redelijk. Met een contract en een klein bedrag zijn de meeste toch net wat serieuzer.

Ik heb vroeger ook niet hoeven betalen voor mijn verzorgpony's, maar deed daar wel alle stallen en de weides uitmesten, voeren en binnen en buiten zetten... later stalde ik mijn eigen paard ook nog daar... ik vond het geweldig, terwijl andere zeiden dat ik gek was dat ik er geen geld voor vroeg.

Later had ik een pony en die mensen wilde wel een bijdrage, prima toch.. hier ging ik zelf mee akkoord...

Kirsha

Re: Leaseprijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:41

Eeuwige discussie ja, maar je gaat er nu zelf over door.

TS, ik zou aan een bedrag rond de 90 euro denken. Overigens zou ik deze constructie zelf niet aan gaan, twee personen op een dag vind ik wat vreemd als ze beiden willen rijden, maar dat is een andere discussie.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:53

Ik geloof dat ik het al die jaren verkeerd heb gedaan.

Mijn paard had 2 bijrijdsters.
Die beide 3 dagen in de week de beschikking hadden over mijn paard.
Naast het rijden en poetsen en opzadelen hoefde ze niets te doen.
Ze hebben ten alle tijden de beschikking gehad over een binnen en buiten bak.
Beide dames betaalde daar 50 euro per maand voor.
LET OP dames waren allebei L2 geklasseerd
En mijn paard was een fijn leer paard voor hen
Mijn paard loopt namelijk Z1 dressuur, M springen en B SGW.

Ik vindt voor 2 dagen 100 euro heel veel geld.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 19:16

Het klopt dat het niet niks is, maar ze hebben enorm veel mogelijkheden. Ik heb mijn paard ook niet voor niks. En dan kunnen zij ook proeven hoe een eigen paard nou is.