maralyn schreef:Hier in de buurt verschilt de prijs van 100 euro, naar 200 euro.
Het belangrijkste is, dat je onthoud, dat als je een paard verleased, het paard, dat moment van de lease, ook deels diegene's paard is, van waar de afspraken zich op houden.
Heb jij een paard, die jij verleased voor 100 euro in de maand. Je mag 4 dagen in de week rijden, lessen en wedstrijden doen, en zien als je eigen paard, vind ik dat niet erg duur hoor, voor een leuke KWPN die leuk kan lopen, leuk kan springen en op buitenrit kan. Maar die dagen, kan jij, als eigenaar er niet veel anders mee, dan poetsen. Als je die afspraken zo hebt gemaakt, en op papier hebt gezet.
Als je een super paard hebt staan. Maar jijzelf geen tijd hebt om daar mee bezig te zijn in de zin van rijden. Een paard met potentie, die staat op een stal van 250 euro. Zou ik er rustig 200 voor vragen.
JE mag dan 6 dagen in de week rijden. Lessen en wedstrijden rijden. Lessen en wedstrijdne rijden op eigen kosten. Maar harnachement betaalt de eigenaar.
Het verschilt per paard, wat je er mee kan, wat je er mee mag. Hoeveel je er mee mag. en wat jij als leaser er mee wilt.
Kosten als dierenarts, hoefsmid (Excl. ijzers) en deels stalling, zijn voor jou als eigenaar zelf.
De stalling kosten deel je.
Het is.. en blijft je eigen paard. Wil je al die kosten niet? Dan moet je hem verkopen.
Ik zou het ook niet erg vinden, om 2 dagen in de week een paard te leasen en daar 80 euro voor moeten neer leggen hoor!
Ik verkoop mijn paard echt nooit. Als ik later niet meer op hem kan rijden, boeit me dat helemaal niets. Ik heb hem ook niet gekocht omdat hij een paard is en dat ik een enorme paardenfan ben (ik ben wel een enorme paardenfan, maar niet daardoor dat ik hem hem gekocht.) Ik heb hem gekocht, omdat hij dat ene paardje is...
De kosten zijn natuurlijk wel te betalen, anders zou ik geen paard gekocht hebben, maar toch vind ik persoonlijk, als ze zo'n extreme mogelijkheden hebben, ze wel een bijdrage moeten geven.