stal slaagt per 25€ op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: stal slaagt per 25€ op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:19

op mijn oude stal betaalde ik altijd 150 euro (ik weet het, het was niet veel) en moest toen ineens 180 gaan betalen. Deze prijsverhoging vond ik ook absurd!
Ik ben toen verhuisd en betaal nu ook 180 euro, maar is wel 5 minuten van mijn huis af! Scheelt dus veel bezinekosten. Ik ben nu goedkoper uit dan op mijn oude stal waar ik 150 euro betaalde.

LanoushkaNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:08

Zelf vind ik een binnenbak niet nodig :D Heb altijd door weer en wind gereden met mijn pony. Zelf vind ik 50 euro wel veel als ze dat allemaal al heeft verhoogd! (mijn stal was altijd 50 euro.. dus ik ben grote bedragen niet gewend.)Als ik jou was geweest was ik al naar een andere stal zijn gegaan!! Ik hoop dat je het allemaal kunt oplossen met de eigenaresse van de privestal. succes!! :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:56

TS, ik zou even uitzoeken of een dergelijke verhoging wettelijk gezien wel mag. Hier in NL mag het in ieder geval niet zomaar!

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:00

Ik vind het verschil best groot. Als jij kunt leven met wat de andere stal biedt, zou ik verhuizen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 15:45

Ik ga de opties allemaal nog eens bekijken... de andere stallen met binnenpiste zijn allemaal rond de 300 maar hier heb je dan zelf geen werk...

bij eentje is het 325 maar als ze bv in de zomer op de weide staan is het veel goedkoper... dacht rond de 150-175 dus dat compenseert...

maar uiteindelijk begin ik me ook af te vragen of ik de binnenpiste echt nodig heb... heb jaren zonder binnenpiste gestaan, toen gekozen voor eentje met zodat ik goed kon doortrainen omdat ze nog maar 4 was... nu is ze 7 en kan ze gerust een tijdje stilstaan...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:56

Kun je niet eens navragen bij mensen die nu al op de stal staan waar jij misschien heen wilt?
Dat je hen kunt vragen wat voor hun de voordelen van die stal zijn en wat ze graag anders zouden willen zien? Of zet al je vragen en twijfels op papier en ga nog eens praten met de eigenaar. Hoe zit het met uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten, lessen, gebruik van spullen, rechten, plichten, hoe zijn de bakken gedraineerd en wanneer kun je er niet meer in rijden, is er verlichting bij, kun je altijd komen wanneer je wilt en dergelijke?

Je zegt dat je jong bent en wilt gaan verbouwen. De stal is dichter bij en goedkoper, reken eens uit hoe veel je dat per maand gaat opleveren. Is dat het je waard om geen binnen bak meer te hebben? Ik zal zelf denken dat je prima zonder kunt, rijden is hooguit een uur per dag denk ik, dat is wel te overleven toch?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:01

Ja... het scheelt al snel 80 euro per maand... zonder vervoerskosten... alleen in lesgeld en stalgeld... heb al wel info over de stal gekregen ivm weidegang en lessen dn ook de openingsuren... werd goed ontvangen maar weet niet of de lessen echt iets voor mij zijn... daar heb ik mindere dingen over gehoord maar natuurlijk hoor je dit van overal en is dit vaak een persoonlijk aspect... dus daar ga ik nog niet te hard over nadenken... ik denk dat ik inderdaad eens ga afspreken op hun stal en eens rondvragen... misschien eens een lesje nemen met een paard van daar zodat ik weet hoe ze te werk gaat...

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:43

290 euro vind ik een boel geld als je ook nog eens zelf de weide moet uitmesten. Ik ben zelf van een stal met binnenbak naar een kleinere met buitenbak verhuist vanwege de hoge kosten. Het bevalt me prima, dat er geen binnebak mer is neem ik voor lief. Ik denk dat je ook goed moet kijken naar hoe er voor de paarden gezorgd wordt. Kunnen ze wat extra's voor je doen op het moment dat je paard wat mankeerd? Houden ze renekning met specifieke voedings behoeften? Die buitenbak kun je je op kleden, hoe er voor je paard gezorgd word is lastiger te beinvloeden, net als de hoeveelheid geld die je hebt.