ik heb het probleem ook op 2 hectare met een bocht maar gelukkig staan ze onder de voertijden wel vooraan.
Voor nood, en dat is wel eens gebeurt gaat gewoon de auto de weide in en bij de stallen komt een aggregaat (we hebben wel de lampen hangen maar geen stroom)
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 05-12-14 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
tiwi1969
Geplaatst: 05-12-14 10:21
ElCamino schreef:
tiwi.... de sterkste zaklamp: €1700.00 !!!!! Denk niet dat TS die koopt...... hihihi
En toch verkopen we die regelmatig... niet alleen aan professionele gebruikers maar ook aan mensen met veel grond.
Met fel licht wel even aan de ogen van de paarden denken. Met vol licht opzoeken, dan terugschakelen naar een lagere stand en rustig de richting van het paard op lopen.
Britta31
Het gaat echt om 20ha (mijn paard staat in de wei ernaast, op 15 ha). Op de site die tiwi aangeeft staan best interessante lampen met een flink bereik, maar je bent al snel meer dan 100 euro kwijt voor een goede lamp. Is misschien toch wel de moeite waard.
Naskapower
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-14 15:01
Ik ga niks aan mijn paard knutselen. Bovendien vind ik het een eng idee als ze door vreemden zo gezien word. Normaal gesproken valt het in het donker natuurlijk niet op dat er paarden lopen, ik wil niet dat mensen vreemde ideeën krijgen doordat ze enorm de aandacht trekt . Verder loopt het paard in een kudde en bestaat de kans dat een ander paard dit sloopt (of zelf binnen krijgt).
Datzelfde geld voor de reflectie spray. Ook daar ga ik niet aan beginnen. B uiten dat ik niet weet wat voor ingrediënten er in zitten en welk effect dat heeft op de vacht weet ik ook niet of het schadelijk is wanneer het ingenomen word (paard staat in een kudde)
de lamp die ik nu heb heeft een Bereik van 134 meter met als lichtsterkte: 83 ANSI Lumen Als ik op knivesandtools.nl bij de outdoor zaklampen kijk zijn die eigenlijk allemaal al veel sterker.
edit: Ik hoef natuurlijk niet de gehele weide te verlichten (das een beetje overdreven) maar ik wil wel gewoon het paard kunnen vinden. Dan de lamp van bol.com (bedankt daarvoor) ziet er goed uit. Ik kan alleen geen lichtsterkte ontdekken.
De grooste maglite daar brengt 114 lumen op, een stuk meer dan de mijne maar nog steeds weinig in vergelijking met andere lampen.
Na lang zoeken heb ik (of eigenlijk mijn vriend) een lamp gevonden die waarschijnlijk voldoet. De lamp is besteld dus ik kan binnenkort ook even plaatsen of hij inderdaad goed genoeg is (ik denk het wel).
Maximale bereik is 490 meter maximale lumen: 900
Hij was nog relatief betaalbaar, ongeveer 100 euro.