hoe krijgen jullie je zelf te paard iedere dag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:25

haha strax zit ik weer hele dagen op het paard!!en ik moet zeggen dat ik het leuk vind, okeej de hele dag rijden is soms niet leuk meer maar ik leer er enorm veel van!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:32

Ik moet je zeggen dat ik er dus echt geen moeite mee heb..
Ik heb voor mezelf zaterdag als longeerdag ingesteld omdat ik anders nooit longeer maar altijd rijd..haha. Dus nu moet ik van mezelf op zaterdag longeren. Alleen deze week ging ik maandag en dinsdag niet(komt maar heel zelden voor maar dit was een uitzondering)dus toen heb ik zaterdag gewoon gereden haha.

Soms heb ik weleens geen zin, meestal omdat ik dan heel moe ben ofzo. Dan ga ik of gewoon rijden of longeren maar meestal wel gewoon rijden maar dan iets meer stappen ofzo.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:42

Die van mij komen alebei elke dag op het land, dus ik hoef niet echt elke dag. Dat zou ik ook niet redden, allebei elke dag rijden....
Met dit weer is het soms niet echt fijn om wat te gaan doen, maar als ik dan bezig ben en alles is weer opgewarmd, ben ik toch altijd blij dat ik ben gaan rijden.
Ik longeer ook best veel trouwens, ik vind dat fijn werk voor het paard en ik zie graag regelmatig hoe ze lopen. Bovendien geeft het afwisseling.

En als het eens een tijdje niet zo lekker loopt, dan heb ik ook niet zo'n zin meestal. Maar op een gegeven moment komt het altijd wel weer, en vooral door privéles raak ik altijd wel weer gemotiveerd (daar krijg ik ook spierpijn van trouwens)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:01

Bij Tos moest ik mezelf wel echt vaak toe zetten om te gaan rijden. Maar met Mabel is het gewoon zo anders en leuk, dat ik echt op moet letten hoe lang ik bezig ben, aangezien we het nog opbouwen Knipoog
Ik ga iig wel elke dag, dat is nooit een verplichting, voel me juist eerder kl*te als ik een dag niet kan, terwijl ze dat volgens mij niet eens erg vind Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:07

Ik heb eigenlijk altijd wel zin om te rijden. Er zijn tijden geweest dat ik er zo'n 3-4 per dag reed, heerlijk! Nu is het beperkt tot 1-2, maar als mijn hengst straks zadelmak is worden het er standaard 2 per dag. Mijn dagen lijken alleen wel eens te kort....

Maar niemand is toch verplicht elke dag te rijden? Als je paard op een andere manier voldoende beweging krijgt, is er niks aan de hand lijkt me Lachen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:20

De laatste tijd rijd k veel te weinig. Simpel omdat k gewoon te moe ben. Das niet echt goed voor haar dus k ben vanplan om een bijrijdster te nemen. Zodat ze toch weer zon 6 dagen in de week gereden wordt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:22

casanova schreef:
ik heb ook altijd spierpijn,of ik nu iedere dag rijdt of 1 keer per week.

dus mijn vraag aan jullie,hoe krijgen jullie jezelf iedere dag op je paard of pony??

Dat je na het rijden altijd spierpijn hebt lijkt me niet echt gezond, daar zou ik zowizo eens een dokter naar laten kijken want dan is je stofwisseling niet in orde.

Verder is iedere dag rijden een kwestie van dicipline, tuurlijk heb je wel eens dagen dat je niet rijdt maar persoonlijk heb ik er geen probleem mee om iedere dag vd week op mn paard te stappen. Toen ik nog in de paarden werkte zat ik ieder dag 8 uur met mn hol op een knol, dan is dat ene uurtje wat ik nu rij echt luxe, hihihi.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:13

Ik heb eigenlijk niet zo vaak dat ik geen zin heb, toen Netty nog niet van mij was, had ik dat vaker.
Heb weleens moeite mezelf de deur uit te zetten, maar als ik er eenmaal ben, ben ik weer helemaal bij.
Ik rij ook niet elke dag, ik longeer ook veel. Of doe iets anders.
1 dag heeft ze vrij.

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:39

Ik rijd eigenlijk iedere dag,het komt heel af en toe wel eens voor dat ik niet zo'n zin heb mar dan ga ik toch.Ik rijd eigenlijk altijd,behalve als de bak te hard is of als ze helemaal nat geregend is.Of als ik ziek ben natuurlijk Tong uitsteken
Ik vind het leuk om naar mijn paard te gaan,en spierpijn?Nee dat heb ik eigenlijk nooit Scheve mond

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:54

als ik geen zin heb,zet ik haar in de stapmolen en eerst nog een paar uur in de wei.
ik rij zelf zo,n 5 keer in de week.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:12

Ik rijd niet iedere dag, ik rijd als ik zin heb en dat komt wel redelijk overeen met wat goed is voor de paarden. zo 4 keer + losgooien longeren, balkje springen..

altijd spierpijn is echt niet normaal, misschien toch even naar de dokter gaan.

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:27

ik rijd ook niet iedere dag.. hij is nog jong, hij hoeft niet elke dag te werken.
soms heb ik ook geen zin. als t heel vies weer is bijvoordbeeld. maar als ik er eenmaal op zit. dan is er niks meer aan de hand Lachen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:00

Ik rijd Cheyenne gemiddeld 2 keer per week 30 minuutjes en mijn bijrijdster Jennygirl ook. Ik heb nooit spierpijn en ben altijd blij als ik weer kan rijden *LOL* Maar iedere dag rijden is niet goed....het moet wel leuk en afwisselend blijven. Ik ga ook vaak spelen of wandelen met Yen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:06

Ik kom wel braaf elke dag opdraven, maar rij zeker niet elke keer.. Soms kan ik me er echt niet toe zetten.. Andere dagen spurt ik als een gek uit werk om er op te klimmen Lachen
Nu heb ik al een week geen zin, en dan stapt een vriendin er op. Leert Fleur ook weer eens wat bij Lachen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:10

Het rijden vind ik vaak geen probleem, maar het ophalen uit het land...dat kost altijd weer een half uur, gezien het land waar ze staan toch even lopen is. Magoed, vind ook dat ik minstens 3x per week rijden verplicht ben aan het paard. (al denk die waarschijnlijk: mmh...hoeft niet hoor)...
Verder wordt Noor niet echt gek als ik dr een paar dagen niet gereden heb. Ze is wat drukker, maar niet onhandelbaar. Af en toe een klein bokje onder het rijden....maar daar kan ik ook wel om lachen!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:14

Ik rij ook niet iedere dag.
De ene dag longeer ik en de andere dag rij ik, ik ben nu nog aan het opbouwen omdat hij er even uit is geweest.
Hij heeft nu ook wel eens dagen dat hij lekker met zijn vriendjes los in de bak staat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:17

Ik rij de ene week meer als de andere week. Haha! Mijn paard loopt hoe dan ook iedere dag ongeveer een uurtje of 4 buiten Haha! Als ik dus niet zo gemotiveerd ben, dan kan ik hem 's avonds lekker laten staan ( ben er dan wel om te poetsen, maar verder doe ik weinig )

Ik heb de laatste tijd alleen moeite om te gaan rijden als het zo vreselijk koud is en het waait. Als het weer wat zachter is en het vriest niet zo verschrikkelijk hard, dan klim ik er wel makkelijker op. Zo is mijn paard deze week op vrijdag, zaterdag, dinsdag, woensdag, donderdag gereden. Zondag kwam ik terug uit parijs ( vrijdag en zaterdag heeft verzorgster gereden ) en maandag was ik helemaal alleen op stal, dat vind ik niet gezellig, maar ten tweede, als er wat gebeurd kan ik geen hulp halen.

Winnie is errug makkelijk, als hij een week stil heeft gestaan kan ik er zo op zonder dat hij uit zijn dak gaat..

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:19

Tervano wordt nu om de dag gereden.
Dus ik ga om de dag erop Haha!
Hij komt sowieso op de wie en hij is nog jong.

Ik verheug me er altijd best wel op, hij is zo lief Lovers

Bij Sabientje moest ik me echt "slepen", ik ging vaak met tegenzin, reed liever niet dan wel enz. enz.

Met Tervano heb ik dat eigenlijk helemaal niet, behalve als het echt koud is, dan ben ik al half bevroren voordat ik erop kan .

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:01

Mijn fjordje kon niet elke dag gereden, omdat zijn stofwisseling niet honderd procent in orde was... Ik vind het als bijrijdster niet belangrijk elke keer te mogen rijden, maar als ik op een paard zit, heb ik even geen last meer van die soap die mijn leven heet. Kan ik me even concentreren op het dier onder me, en die zit doorgaans heel veel makkelijker in elkaar...

Soms werd ik supersjacho als ik een paar dagen niet gereden had, n soort afkickverschijnselen... Nu rijdt ik nog maar 1 keer in de week, veeeeel te weinig, mn hum is gelukkig alweer wat bijgedraaid, maar zoek nog altijd weer een paardje om te kunnen rijden/verzorgen/liefhebben!!

Elke keer dat je rijdt spierpijn is idd niet normaal, maar ik ben het type niet dat meteen naar de dokter gaat, span je je niet te veel aan tijdens het rijden? Beter ontspannen kan namelijk ook een oplossing zijn

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:51

Ik probeer zo'n 3x per week te rijden, moet ik er eerlijkheidshavle bijzeggen dat ik wel naar het weer kijk.... Als het regent laat ik verstek gaan. Ik weet dat Des dagelijks buiten komt (nu in de winter in de bak, die overigens al een tijd niet berijdbaar is vanwege de blubber), dus is het wat dat betreft makkelijker om weg te blijven.
Toen verena er nog niet was was het veel makkelijker om te rijden. Als ik nu wat wil moet ze of mee (maar dan moet de bak goed zijn) of ik moet voor oppas zorgen.
Ik heb niet gauw meer last van spierpijn. Tenminste niet van de paarden. Als ik een nacht verkeerd heb geslapen heb ik wel snel last van mijn nek, maar da's weer een heel ander verhaal.