Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:33

lailapri schreef:
Misschien eens overleggen en afspreken dat je bijvoorbeeld tussen 18-20 uur even langs mag komen je paard gedag te zeggen.

Dan moet stalhoudster straks voor iedereen dat soort afspraken gaan maken. Doe je het voor één, dan moet je het voor allemaal doen.
Gewoon een grens blijven stellen dus. Ik snap het wel van TS trouwens, maar je bent nou eenmaal met deze voorwaarde akkoord gegaan.
Een andere stal zoeken lijkt me de beste optie.

lailapri

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:04

Dan kunnen de andere die dat willen toch ook even langs komen? Met overleg kom je denk ik verder als met negeren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:10

Klopt, maar dan is de stalhoudster alsnog haar ene vrije dag in de week kwijt. En je kunt er donder op zeggen dat iemand die avonddienst heeft dan gaat janken dat zij dan niet kan komen, en dan 's ochtend wil komen.
Heeft ze helemaal niks meer...
Gewoon van stalling veranderen als je het niet met de regels eens bent...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:11

Ga met alle andere mee, je wist het van te voren en toen heb je er voor gekozen, doordat er nu voor jou iets veranderd is (je vertrouwen is geschaad door dat gebeuren met de dikke benen) moet je voor jezelf de keuze maken blijven staan en de stalregels accepteren of op zoek gaan naar een stal waar je wel 7 dagen per week naar je paard kunt gaan. Staan er nog meer paarden of ben je de enige op de privéstal?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:13

Ik vind het redelijk onbeschoft om die regel te negeren, ik snap jouw stalhoudster wel... Heb je over gedacht om met haar te overleggen? Komt je paard wel gewoon buiten op maandag?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:15

Snap jullie beide punten.

De stalhouder heeft gelijk, dit waren waarschijnlijk toen jij kwam ook al de regels. Als zij dus om maandag dicht is, dan heb jij dat te respecteren.

Aan de andere kant snap ik jou punt ook wel. Ik zou me dan ook wel wat zorgen maken. Misschien kan je met de stalhouder het een en ander afspreken, dat ze elke maandag met voeren even een extra oogje op jouw paard wil mikken.

In ieder geval, is dit dus de hele reden waarom ik heb gekozen voor een stal waar je altijd mag komen. Al kom je nog om 11 uur 's avonds of 's ochtend om 5 uur.

Aan jou dus de keuze om deze regel te respecteren, en evt. een afspraak te maken.
Of je spullen en paard pakken en naar een stal gaan, waar je wel alle dagen heen mag.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:17

En dit is precies de reden waarom ik geen pensionstalling wil.
Altijd die lui die onaangekondigd langskomen, soms met allemaal vreemde lui....

Snap ook wel dat ze het hek op slot doet....

En als je toch anders wil kan je altijd nog naar een andere stalling...

DatBenIkNou

Ik zou bij voorbaat nooit met zo'n regeling akkoord gaan. Dit heb je zelf wel gedaan, dus kan je nu niet die regel negeren. Ik begrijp je hoor, ik vind ons paard onze verantwoording en wil dus dat mijn dochter of ikzelf haar dagelijks kan zien. Komen ze wel gewoon uit de stal op maandag? Anders zou ik daar al helemaal nooit aan beginnen. Denk dat je het beste naar een andere stal op zoek gaat, voor de sfeer lijkt me dit ook niet echt gezellig.

Thioro

Voor mij zou het een reden zijn om te verhuizen. Ik heb een drukke baan inclusief avond en weekenddiensten en als dan bvb maandag m'n vrije dag zou zijn dan ga ik toch echt naar m'n paard.

Bij ons zijn er ook openingsuren maar in realiteit kan je komen op elk onmogelijk uur als je wil. Zeker met medische zaken, maar de stalbaas is daar zelf ook heel handig in en neemt de zorg op zich als eigenaar niet kan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:35

Ik zou mijn biezen pakken en verhuizen. Dikke benen niet zien en melden is bij mij al een No Go! Ik las hier dat iemand dat niet zou melden. Wel mijn haflinger jaarling stond met 2 mega dikke voorbenen en was voor de rest nog uberfit. Toch maar op zaterdag een DA er bij gehaald en hij bleek uiteindelijk 41 graden koorts te hebben en een auto immuunziekte. Die had ik geen dag langer moeten laten staan.

De enige stal waar ik openingstijden had, ben ik hem dus ook na 2 maanden gesmeerd.

Ik heb zowel op een grotere pensionstal gestaan als op een kleinere privéstalling met maar 3 klanten. Hun hadden het huis naast de stallen maar met een grote poort er tussen zodat ze geen last hadden van de klanten. Als je dat niet wil, moet je ook geen stal openen..

LordLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:44

Billy schreef:
Ja, je hebt ingestemd met de regels van het bedrijf door daar te komen staan. Behoorlijk onbeschoft om dan toch gewoon te komen lijkt me...

Mee eens. Zij woont daar ook nog, het is haar terrein. Als zij van tevoren hebben aangegeven dat je op maandag niet welkom bent, dan is dat zo. Niet mee eens, had je je paard er niet moeten zetten. Je hebt geen enkel "recht" om toch elke maandag op de stoep te staan omdat jou paard daar toevallig staat.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:44

Het is niet netjes om de regels zonder overleg te negeren maar ik begrijp wel waar het gevoel vandaan komt:want ook ik zou mijn paard graag 24/7 kunnen bezoeken mocht ik daar behoefte aan hebben.
Ze mag het in principe wel gewoon doen, het is haar privégrond en wanneer dit de regels zijn waarmee jij ingestemd hebt, dan is dat zo.
Dus mijn tip is ook: verhuizen
Ik had er overigens nog nooit van gehoord, een stalling met openingstijden. Ik vind dat persoonlijk heel vreemd. Je kunt je stalling toch zo inrichten dat je een privé stuk hebt waar niemand kan komen? De eigenaar waar ik stond liet zich op zondag ook nooit op de stalling zien, was zijn vrije dag en dan hoefden we ook niet aan huis aan te kloppen. Iedereen wist dat, liet hem lekker met rust en wij konden elke dag komen en gaan wanneer we wilden. Ideaal vond ik dat.

LordLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:48

Eeftj schreef:
Een maand geleden heeft mijn paard een bacteriële infectie opgelopen met 4 dikke benen tot gevolg. Ik kon die dag enkel savonds komen en heb het toen pas gezien. Terwijl zij al een paar keer voorbij de weide was gepasseerd en dit niet had gezien. Ze had mijn paard ook al 2 x gevoederd en bij het voederen staat mijn paard altijd aan het hekken.
Nu ben ik dus ongerust dat ze terug iets zal missen.

Ze wist dat je 's avonds zou komen. Als ik dat overdag zou zien, zou ik je ook niet opbellen te zeggen dat je paard dikke benen heeft. Dat zou ik je dan wel vertellen zodra je er was.

Overigens andersom net zo, ik spring niet meteen in de auto om naar stal te racen als ik gebeld zou worden over 2 dikke benen... Dat zou ik dan 's avonds wel zien.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:56

Ik zou het wel willen weten. Avond dienst van de dierenarts is stuk duurder

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:58

LordLiberty schreef:
Eeftj schreef:
Een maand geleden heeft mijn paard een bacteriële infectie opgelopen met 4 dikke benen tot gevolg. Ik kon die dag enkel savonds komen en heb het toen pas gezien. Terwijl zij al een paar keer voorbij de weide was gepasseerd en dit niet had gezien. Ze had mijn paard ook al 2 x gevoederd en bij het voederen staat mijn paard altijd aan het hekken.
Nu ben ik dus ongerust dat ze terug iets zal missen.

Ze wist dat je 's avonds zou komen. Als ik dat overdag zou zien, zou ik je ook niet opbellen te zeggen dat je paard dikke benen heeft. Dat zou ik je dan wel vertellen zodra je er was.

Overigens andersom net zo, ik spring niet meteen in de auto om naar stal te racen als ik gebeld zou worden over 2 dikke benen... Dat zou ik dan 's avonds wel zien.

Misschien zit daar juist het punt wel. Jij zou het niet doen, ik bijvoorbeeld wel.
Mijn stalhouder meld het dan ook direct als er iets is, of dat er iets gebeurt is.

Bij dikke benen voor een paard wat buiten staat, ga ik direct heen.

Denk dat daar de communicatie mist, TS verwacht van haar stalhouder dat zij de paarden controleert, en meld wanneer er iets is. Maar de stalhouder staat er misschien wel anders in.

Dus zoals ik zei, heeft TS 2 opties (in mijn ogen).
- Ze praat met de stalhouder en legt het uit, maakt afspraken en klaar.
- of pakt haar spullen en paard, en gaat naar een stal waar ze zelf elke dag de controle uit kan voeren.

LordLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:02

lailapri schreef:
Ik zou het wel willen weten. Avond dienst van de dierenarts is stuk duurder

's avonds zou ik de DA ook niet gebeld hebben als dikke benen het enige symptoom was :) Wandelen en afspoelen. Let wel: Als die dikke benen het énige symptoom waren. Samen met bijv een suffe indruk, zou ik dus wel bellen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:02

Vorige stal had ook openigstijden.
Maar in overleg kon je gewoon even je paard verzorgen als dat nodig was.
Mijn pony heeft een eczeemdeken en haar buurman was aan de medicijnen.
Was hooguit kwartiertje bezig en weer weg.

Gewoon je zin doordrijven vind ik ronduit onbeschoft. Of vragen dat je een kwartier langs kunt komen of verhuizen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:05

Ik snap beiden kanten :j
Stalhouder heeft graag een dagje voor zichzelf en TS wil graag bij haar paardje gaan kijken.

Jammer genoeg trekt TS hier aan het kortste eind :j Want de stalhouder mag jouw de toegang tot de stal weigeren. Sterker nog, het komt heel erg vaak voor bij stallen dat je bijvoorbeeld de zondag niet welkom bent :j Wil je elke dag gaan kijken bij je paardje, dan zal ik naar een stalling zoeken waar dit mogelijk is.
Ik ga er trouwens vanuit dat als het paard medische zorg nodig heeft dat er dan een uitzondering op de regel komt. (ivm medicatie geven etc)

Succes!

LordLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:08

sanne1992 schreef:
LordLiberty schreef:

Misschien zit daar juist het punt wel. Jij zou het niet doen, ik bijvoorbeeld wel.
Mijn stalhouder meld het dan ook direct als er iets is, of dat er iets gebeurt is.

Bij dikke benen voor een paard wat buiten staat, ga ik direct heen.

Denk dat daar de communicatie mist, TS verwacht van haar stalhouder dat zij de paarden controleert, en meld wanneer er iets is. Maar de stalhouder staat er misschien wel anders in.

Dus zoals ik zei, heeft TS 2 opties (in mijn ogen).
- Ze praat met de stalhouder en legt het uit, maakt afspraken en klaar.
- of pakt haar spullen en paard, en gaat naar een stal waar ze zelf elke dag de controle uit kan voeren.

Dan had ik de stalhouder daarop idd aangesproken. :j Gewoon vragen of ze de volgende keer wél belt in zo'n situatie :) Maar TS geeft ook aan dat de stalhouder het niet gezien had. Tja, dat kan natuurlijk ook. Vraag me dan wel af hoeveel paarden daar staan. Bij ons staan er 20, en ik kan me voorstellen dat je dan wel eens wat over het hoofd ziet. Staan er bijv maar 4, dan had het opgemerkt moeten worden :j

Je opties kloppen imo trouwens helemaal :j Praat erover dat je je vertrouwen een beetje kwijt bent door dat incident en hoe dat op te lossen is, en anders pak je je spullen naar een stal waar je wel 24/7 welkom bent idd :j

Overigens hadden wij ook altijd openingstijden. Tussen 9:00 en 21:30 was je welkom, daarvoor of daarna niet. Tenzij paard drachtig was of enigzins medische verzorging nodig had, dan mocht je uiteraard gewoon komen. :)

TS: al een paar keer gevraagd: komt je paard wel buiten op die dag? Zo ja, heb je dan geen mogelijkheid om even van buiten het land te kijken of alles goed is, zonder dat je op het terrein komt?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:10

Ik snap jullie beiden wel. Jij wil graag naar je paard kunnen en zij wil eens een dag voor zichzelf zonder vreemden op het terrein. Kun je niet een keer met haar gaan praten? En anders zeggen dat je voor een andere stalling gaat kijken.

Ik hoor hier alleen mensen roepen over dat het een schande is dat een dik been niet gezien werd; Mijn paard haalde ik laatst ook uit de paddock met een heel dik achterbeen. Kan het me best voorstellen dat ze het in eerste instantie niet gezien hadden of misschien is het pas in de paddock gebeurd.

Bij iemand anders (waar ik de paarden doe) gooi ik meestal ook hooi over het hek zonder te kijken of ze dikke benen hebben.

LordLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:13

Kaitlyn schreef:
Ik snap jullie beiden wel. Jij wil graag naar je paard kunnen en zij wil eens een dag voor zichzelf zonder vreemden op het terrein. Kun je niet een keer met haar gaan praten? En anders zeggen dat je voor een andere stalling gaat kijken.

Ik hoor hier alleen mensen roepen over dat het een schande is dat een dik been niet gezien werd; Mijn paard haalde ik laatst ook uit de paddock met een heel dik achterbeen. Kan het me best voorstellen dat ze het in eerste instantie niet gezien hadden of misschien is het pas in de paddock gebeurd.

Bij iemand anders (waar ik de paarden doe) gooi ik meestal ook hooi over het hek zonder te kijken of ze dikke benen hebben.

Op stal wordt het ook makkelijk over het hoofd gezien. Zeker als je van buiten de stal, bij de voerbak kan. Dan laat je de deur dicht en zie je niet eens een been, laat staan of het dik is of niet.
Een dagelijkse algehele inspectie van je paard kun je imo (zeker niet als er een stuk of 20 paarden staan) niet van de pensionhouder verwachten...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:13

Openingstijden zijn helemaal niet raar bij een pensionstalling. Bij ons sluiten we op zondag 5 uur bijvoorbeeld. Ik probeer ook de stalhouder op zondag niet lastig te vallen met vragen die ook wel een dagje kunnen wachten, want ik kan me voorstellen dat wonen direct aan het bedrijf ook wel eens vervelend is. Maar iedere dag naar je paard kunnen, lijkt me toch wel heel normaal.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:14

Ik heb op een stal gestaan waar je 1e kerstdag, 1e paasdag en oudjaar NIET op het terrein mocht komen. Dit vond ik te doen en ben er gaan staan.... toen het moment daar was vond ik het tóch belachelijk eigenlijk....ben er ook weggegaan....
Ken ook een manege in Nijkerk... op zondag gesloten... pensionklanten die elders wedstrijd hebben op zondagmogen alleen opladen en uitladen...verder niks... zou ik ook nooit gaan staan maar goed.... gloof is geloof en hun goed recht....

TS is akkoord gegaan met deze afspraak en moet zich eraan houden.
Zwelf denk ik dat bij ziekte van het paardmet de stalhouder best iets te regelen is.
Denk dat de stalhouder het zat is dat TS al die tijd de regel aan haar laars heeft gelapt.
Al zou dan een goed gesprek imo normaler zijn....

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:21

Je kende de regels en hebt er toch een stal gehuurd, hoe haal je het in je hoofd van meteen de regels aan je laars te lappen? Behoorlijk arrogant en onbeschoft... Ik begrijp de frustratie van de stalhouder maar al te goed en vind het maar logisch dat ze maatregelen neemt. Als je ten allen tijde bij je paard wil kunnen had je maar voor een andere pensionplaats moeten kiezen, je kan de schuld in deze kwestie echt niet bij de stalhouder leggen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:22

DRESSAGEFAN schreef:
Je kende de regels en hebt er toch een stal gehuurd, hoe haal je het in je hoofd van meteen de regels aan je laars te lappen? Behoorlijk arrogant en onbeschoft...

Beetje vriendelijker kan ook wel >;)