Geen respect voor de eigenaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:00

lailapri schreef:
geen respect, leider mag schuren en duwen tegen ze wie ze wil, onderdanen, mogen dit niet, paard probeert dus de baas te spelen

drogreden! Leider mag schuren zoveel ze wil, maar niet-leiders ook! Alleen lopen die meer risico ervoor gestraft te worden. Leiders zullen ook wel eens een oplawaai krijgen als ze aan een paard schuren dat er geen zin in heeft.

Als het paard alleen schuurt na het rijden, kan het heel goed zijn dat het hoofdstel jeukt, door zweet en vuil ed wat tussen het hoofdstel en de huid zit. Er is, grof gezegd, niets beters in de buurt dan de ruiter.
Wanneer een paard vaker schuurt, en dan met name zonder tuig om, is het een duidelijker geval van uitproberen; zelfs dat hoeft nog niet te betekenen dat er geen respect uitgaat van het paard jegens de ruiter. Het kan heel goed zijn dat het paard weet dat het onder de ruiter in rang komt, maar toch wel wil weten hoe ver eronder, bij wijze van spreken.

Mijn tip: houd het tuig goed schoon, en als ze wil schuren, kort corrigeren, en dan krabben op de plaats waarvan je vermoedt dat ze jeuk heeft. Dan is iedereen tevreden.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:57

ohwja, dat vermoede ik ook al een beetje. Want als je paard echt totaal geen respect voor je heeft dan is je paard tijdens het rijden ook absoluut respectloos voor je lijkt me, en zorgt hij/zij er wel voor dat je er snel naast komt te liggen..

Maar ik wist het (en nog steeds niet eigenlijk) niet echt zeker omdat iedereen er een andere mening over heeft. En dat is nu nog steeds het geval, maar het is voor mij al wel iets duidelijker geworden iig.

Dus bedankt OK dan!