Z2 leerpaard...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:51

ik zou in ieder geval is gaan kijken, en als het wat is goed laten keuren. want voor je opleiding moet je goede prestaties hebben, en die bereik je over het algemeen makkelijker/sneller met een paard wat het al kan dan een groen beestje wat alles nog moet leren.. zelf zou ik mijn pony houden, maar ik zit dan ook niet met het moeten hoog rijden(en ik heb het geluk dat ik boefie en vip allebei kan houden).
het lijkt mij in ieder geval geen makkelijke oplossing, denk er goed over na!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:39

Is dat die schimmel? (noorden van het land dacht ik...) Die staat al een hele tijd te koop...
Je kunt altijd gaan kijken. Als het niets is, dan weet je het en heb je geen spijt, is het wel wat, kun je altijd nog serieus gaan nadenken... (niet gelijk bieden dus, maar eerst even tijd nemen om na te denken en natuurlijk op voorwaarde van goedkeuring kopen als je het paard toch wilt hebben...

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:15

Ik heb dat paard ook gezien op marktplaats ! vind het nogal een een vreemde prijs!
Z paarden zijn niet altijd de perfecte leer paarden! Ze kunne je wel laten voelen hoe de hoge oefeningen voelen maar ze weten als geen ander hoe ze je in de zeik kunnen nemen! ( ik heb zelf een Z pony en heb er meerere gereden Lachen )
Het paard lijkt me niet erg geschikt ( de prijs vind ik zo raar Verward ) Als je toch besluit het paard te kopen ( een bod te doen) laat hem eerst keuren! want het lijkt mij niet goed om voor die prijs op dat niveau! ( + afstamming lijkt me ook wel goed) ee paard te verkopen!

succes met je beslissing!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 01:19

ricoh schreef:
Ik weet dat het soms lastig is met een jonge pony, maar vergis je ook niet in een Z paard. Ze zijn echt niet allemaal zo makklijk na te rijden.
Succes iig met je keuze

Ik vergis me niet in het narijden van doorgetrainde paarden. Heb wel vaker op super gereden paarden gereden, en als ze maar goed genoeg beleerd zijn straffen ze je gewoon af. (Z paard: Ik kreeg m niet normaal in galop, dat lukt me toch normaal echt wel hoor, zelfs met erg jong spul wat ik zelf heb ingereden. Ik ben wel van mening dat je bepaalde 'truukjes' (neem dan bijvoorbeeld een correcte galopwissel, appuyement, wending om de achterhand etc.) het best kan leren door het te voelen op een paard wat het al kent, jezelf dan zeg maar het 'goede' gevoel in te prenten, om het daarna over te kunnen brengen op jonge paarden, omdat je veel meer een beeld hebt qua 'gevoel van de oefening' die je wilt bereiken. Met een paard dat het nog niet kent is dat gewoon veel moeilijker, omdat je beiden zit af te tasten welk beeld ideaal is.
Ik heb echt nooit zelf een leerpaard gereden, wel eens een x van iemand anders, maar nooit voor langere periode. Altijd jong spul gereden die de rest niet goed genoeg vond.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:08

Ik zou eerst eens gaan kijken bij dat ZZ paard, dadelijk heb je je beslissing genomen, en spreekt het paard je niet aan... of is het al verkocht