ricoh schreef:Ik weet dat het soms lastig is met een jonge pony, maar vergis je ook niet in een Z paard. Ze zijn echt niet allemaal zo makklijk na te rijden.
Succes iig met je keuze
Ik vergis me niet in het narijden van doorgetrainde paarden. Heb wel vaker op super gereden paarden gereden, en als ze maar goed genoeg beleerd zijn straffen ze je gewoon af. (Z paard: Ik kreeg m niet normaal in galop, dat lukt me toch normaal echt wel hoor, zelfs met erg jong spul wat ik zelf heb ingereden. Ik ben wel van mening dat je bepaalde 'truukjes' (neem dan bijvoorbeeld een correcte galopwissel, appuyement, wending om de achterhand etc.) het best kan leren door het te voelen op een paard wat het al kent, jezelf dan zeg maar het 'goede' gevoel in te prenten, om het daarna over te kunnen brengen op jonge paarden, omdat je veel meer een beeld hebt qua 'gevoel van de oefening' die je wilt bereiken. Met een paard dat het nog niet kent is dat gewoon veel moeilijker, omdat je beiden zit af te tasten welk beeld ideaal is.
Ik heb echt nooit zelf een leerpaard gereden, wel eens een x van iemand anders, maar nooit voor langere periode. Altijd jong spul gereden die de rest niet goed genoeg vond.