een kostprijs van een springpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:23

FunkyMirko schreef:
ik zou heel graag een springpaardje kopen die minimum een parcours van 1meter springt. Hij of zij zou ongeveer 1m70 hoog moeten zijn dat ik met het paard verder kan in de springsport.

hieruit maak ik op van wel

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:32

Ow sorry, heb je eigenlijk wel gelijk Bloos Schijnheilig Bloos

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 13:43

nee,
dat is niet men bedoeling,
en in nederland zijn de paarden ook wel veeeeel duurder dan in België,
hier zijn een zeer mensen die een volbloed egyptische arabier hengst, voor 10.000euro verkopen wat heeeeeell weinig is!!!!
en trouwens niet alles wat duur is, is daarom ook goed, en als ik nu zo'n arabier koop, hij gaat er misschien 2 weken op de wei staan en hij is gestolen zo'n paard op je erf, gaat snel de ronde, en wordt daarom ook sneller gestolen daarom liever een mindere prijs, een paardje die nog moet leren die bijvoorbeeld 90 springt maar meer kan, snappie

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 15:24

nee das niet de bedoeling,
en er zijn natuurlijk wel paarden die goedkoper zijn dan 6000euro ofzo,
de paarden uit nederland zijn ook veel duurder dan in België, hier kan je al een ingereden pony krijgen voor 750euro. En daar mankeerd niks mee, juist geen papieren maar zo erg is dat niet.
En ook niet elk paard die duur is, is supergoed, je hebt er ook bij die bijvoorbeeld plots dood vallen zoals we al lazen bij het nieuws op bokt.nl dan heb ze zeker wel een goed sportpaard ja, waar is je 6000euro dan heen ...

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 15:24

oops, twee keer gereageerd sorry mensen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:14

Ik wil je niet ontmoedigen, maar een gezond paard voor onder de 2000 euro te krijgen is al bijna onmogelijk, laat staan een met enig talent.

Als er een paard in die prijsklasse wordt aangeboden en je wilt hem/haar kopen laat het paard dan helemaal rondom keuren door de DA, want vaak mankeert er wat aan.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:29

Is Ontario van gomir niks voor jou?
Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:35

Ik weet voor 700 euro meer wel een fijn beestje voor je. Maar die is net 1.60m. Is geen paard die een dik Z parcours zal springen, maar de B en L kom je er wel fijn mee door.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:49

de leuke springpaarden die ik ken worden voor dat bedrag nog niet eens de stal uitgehaald.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:57

een aardig springpaard, die hoogte die prijs Verward kun je vergeten!!!

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:04

ik ben het helemaal met gijsenkim eens. Voor 2000 euro vind je geen sportpaard met potentie! Eerder een recreatiepaardje of een oudje...
Als je een springpaard wil, wat in de toekomst een parcours van 1.10 gaat springen, kerngezond is, mooie maat heeft en ook nog eens leuk kan bewegen, dan mag je er idd nog wel een paar duizend euro bijop tellen!
Echter, ik denk dat het wel mogelijk is om een doorsnee paardje te vinden die nog (bijna) niets heeft gepresteerd, rond de 3500 euro

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:25

ingvdh schreef:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar een gezond paard voor onder de 2000 euro te krijgen is al bijna onmogelijk, laat staan een met enig talent.

Als er een paard in die prijsklasse wordt aangeboden en je wilt hem/haar kopen laat het paard dan helemaal rondom keuren door de DA, want vaak mankeert er wat aan.

hey, de mijne is gezond Knipoog
vriendenprijsje Haha!
hij springt parcour 1.20m
en dressuur niveau L

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:07

In principe zou ik er ZEKER niet op rekenen.

Ik ken wel mensen die een paard kochten in een lage prijsklasse, gewoon om wat mee rond te hobbelen. En ja, die gingen dus een keertje uitproberen of ie kon springen... Nou dat deed ie! Hij kwam haast boven de staanders uit. Dat paard is helemaal weg van springen en springt nu parcourtjes als de beste.

Maar ja, als de vorige eigenaar dit had geweten was dit paard waarschijnlijk toch wel ietsjes duurder geweest!!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:27

Ik heb mijn paardje voor 2000 euro gekocht en die heeft parcours 1.10 gespronge.
Maar zij is dan ook wel veel kleiner dan wat jij zoekt en dat haalt de prijs naar beneden hè.
Als je weet waar te zoeken en je hebt wat geluk zijn er wel zo een paarden voor 2000 euro te vinden denk ik.
Maar je zal toch wel wat moeite hebben om zo een paard dat dan nog eens bij jou past te vinden.
En het is dan ZOIZO een zonder papieren, met papieren vind je niet voor 2000 euro hoor

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:28

Ik heb wel eens een goed M dresuurpaard voor niks gehad.
Alles kan.
Ook dat een recratiepaard wat van ons afkomt het zeer goed doet in de sport.Dan denk ik niet: ik had er meer voor moeten vragen, maar goh, wat leuk, en ben ik trots!

Meestal ligt een goed resultaat ook aan de eigenaren van t paard.

Maar ga jij op zoek naar een gezond paard, wat de 1 meter parcoursen makkelijk en netjes springt, ben je meer geld kwijt als 2000,-
Koop liever een 2 jarige, als je een topper wilt, die je zelf opleid, als je een beperkt budget hebt.

Ik ben het dus eens met Kawa en Gijs en Kim.
Je koopt GEEN netjes gereden, gezond rijpaard voor 2000,-

En arabiertjes zijn heel mooi, soms heel goed, maar niet iets voor in de top dressuur en springsport tussen de paarden.
Uitzonderingen en kruisingen daargelaten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:12

marahorse"]
[quote="ingvdh schreef:

hey, de mijne is gezond Knipoog
vriendenprijsje Haha!
hij springt parcour 1.20m
en dressuur niveau L
[/quote]

Dan heb je geluk gehad! (hierbij moet ik vermelden dat de mijne niet veel duurder was Schijnheilig en hij is gezond van lijf en leden, maar dat was een aantal jaar geleden).
Een vriendin van mij heeft afgelopen jaar een paard gekocht en heeft stad en land moeten aflopen om een beetje leuk paardje te kopen, die ook nog goed door de keuring heen kwam, haar budget was echt behoorlijk hoger van 2000 euro en dat was al moeilijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 02:08

Ik heb het paard wat je zoekt, alleen dan een factor 2,5 te duur...Bloos

En dan zal ik maar niet eens zeggen wat mijn nieuwe paard gekost heeft. Die zit daar nog wel weer wat boven

Een springpaard dat meer in zijn mars heeft dan een L(=1.10) parcours en ook nog gezond is en rond de 1.70(gewilde maat) is wel iets duurder dan 2000 euro...Bloos Reken op minimaal een duizendje of vijf Knipoog
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dan moet je veel mazzel hebben. Dat zijn toch vaak de paarden die niet voor niets blijven staan of de paarden die alleen recreatief bereden zijn en per ongeluk kunnen springen

Bij die arabieren staat trouwens een 'vanaf' prijs als ik me niet vergis...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:40

Heey, mijn paardje is ook te koop, duzz als je geinteresserd bent:?
Je kunt ff kijken bij [EA] een super chique leerpaard te koop!! Lachen
Daar vind je info Clown , maar ook bij mijn profiel.
Ze is wel iets duurder dan 2000 euro hoor!!! maar niet veel!!!