Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Ik vraag me af waarom er onderscheid wordt gemaakt om een bak voor recreatief gebruik en om wedstrijden te gaan rijden?
Je doet toch net hetzelfde met je paard. Althans ik toch. Ik ga niet op wedstrijd met mijn paard maar train wel een paar keer per (knip
dieuwertje_ schreef:wij hebben ook kleigrond. we hebben laten onderzoeken en laten uitrekenen door meerdere bedrijven hoeveel het zou kosten. ze kwamen allemaal rond de 20.000 zonder omheining, omdat kleigrond rot is om te werken en je moet veel drainage leggen.
pmarena schreef:Dat nat houden dat snap ik nooit zo goed, kost toch nog aardig wat centjes aan elektra en water...?
Al zou je het water uit de sloot halen (drinkwater ervoor gebruiken lijkt me helemaal bizar) dan nog moet het gepompt en gesproeid worden...zal een lekker effect hebben op je elektriciteitsverbruik...?
Of valt dat mee
dieuwertje_ schreef:wij hebben ook kleigrond. we hebben laten onderzoeken en laten uitrekenen door meerdere bedrijven hoeveel het zou kosten. ze kwamen allemaal rond de 20.000 zonder omheining, omdat kleigrond rot is om te werken en je moet veel drainage leggen.
pmarena schreef:Dat nat houden dat snap ik nooit zo goed, kost toch nog aardig wat centjes aan elektra en water...?
Al zou je het water uit de sloot halen (drinkwater ervoor gebruiken lijkt me helemaal bizar) dan nog moet het gepompt en gesproeid worden...zal een lekker effect hebben op je elektriciteitsverbruik...?
Of valt dat mee
Mosh schreef:Nou... Als jij op net zulke kleigrond zit als ik.. (kop N-H) dan ben je er vaak nog niet met drainage/zand/doek. Zelfs de paddocks houden dat maar 5 jaar uit.. En het zand is op dit moment niet zo goedkoop